Dziś około godz. 14:30 zamknięto wiadukt na drodze nr 22, przy wyjeździe z Elbląga na Malbork. Obiekt będzie nieprzejezdny przez rok. Od jutra rozpocznie się jego rozbiórka. Ruch pojazdów został skierowany na dwa objazdy. Jeden z nich wytyczono dla ciężarówek. Już pierwsze godziny pokazały, że nie jest on przestrzegany przez kierowców tirów. Ci zamiast drogą nr 7, kierują się na objazd przy obecnym wiadukcie przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów o masie do 15 ton, powodując tym samym spore utrudnienia w ruchu.
Przypomnijmy, że zmiany w organizacji ruchu w pobliżu, znajdującego się na granicy Elbląga, wiaduktu nad linią PKP, wynikają z konieczności jego przebudowy. Istniejący obiekt z powodu awarii zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy. Z tego też powodu wiadukt musiał zostać wyłączony z ruchu.
GDDKiA oraz wykonawca inwestycji - konsorcjum firm: Vistal Gdynia i Most z Sopotu, przygotowały dwa objazdy - jeden dla pojazdów o dopuszczalnej masie poniżej 15 ton, a drugi dla pojazdów powyżej tej masy.
Pierwszy z nich prowadzi po śladzie dawnego przebiegu drogi krajowej nr 22 obok istniejącego wiaduktu. Ruch pojazdów do 15 ton został skierowany na utworzony specjalnie w tym celu przejazd kolejowy kat. A (z rogatkami), w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich. Z kolei dla ciężarówek o masie powyżej 15 ton, przygotowano objazd drogami krajowymi nr 7 oraz nr 55 (przez Nowy Dwór Gdański).
Znaki informujące o tym objeździe ustawiono na węzłach i skrzyżowaniach, gdzie krzyżują się: droga krajowa nr 7 i droga krajowa nr 22 w pobliżu Elbląga, droga krajowa nr 7 i droga wojewódzka nr 502 w pobliżu Nowego Dworu Gdańskiego, droga krajowa nr 7 i droga krajowa nr 55 w pobliżu Malborka, droga krajowa nr 55 i droga krajowa nr 22 w Malborku, droga krajowa nr 22 i droga krajowa nr 55 w Malborku, droga krajowa nr 22 i ulica Generała Władysława Sikorskiego
– informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Gdy dziś (27 listopada) około godz. 14:30 wiadukt wyłączono z użytkowania, okazało się, że kierowcy ciężarówek nie zważali na nowe oznakowanie i kierowali się objazdem wyznaczonym dla pojazdów lżejszych. Objazd obok wiaduktu wytyczony jest wąską drogą z dwoma ostrymi zakrętami, na których tiry nie mieszczą się w swoim pasie jezdni. Powoduje to spore zatory w ruchu, wynikające z konieczności przepuszczania ciężarówek na łukach drogi.
Proszę zobaczyć co się teraz dzieje na tej drodze. Ciężarówki podczas mijania się muszą zjeżdżać na pobocze. To nie jest droga dla nich. Jeśli do jutra dalej tak będzie zadzwonię na policję by się tym zajęła i zaczęła wlepiać mandaty za nieprzestrzeganie znaków objazdu
- powiedział nam mocno zdenerwowany mieszkaniec domu przy ul. Warszawskiej 146, obok którego biegnie objazd.
Wprowadzona dziś nowa organizacja ruchu obowiązywać będzie przez najbliższy rok - prawdopodobnie do końca listopada 2016 roku, kiedy to planowane jest zakończenie całej inwestycji. Obecnie jej wykonawca przygotowuje się do rozbiórki zamkniętego wiaduktu.
Od jutra zaczynamy frezowanie nawierzchni jezdni wiaduktu. Od poniedziałku ruszą pierwsze prace rozbiórkowe konstrukcji betonowej obiektu. Rozbiórka potrwa około trzech tygodni. Około 7-8 grudnia zaczną się roboty fundamentowe, polegające na wbijaniu pali prefabrykowanych. W związku z rozbiórką wiaduktu, konieczne będzie chwilowe zamknięcie dla ruchu drogi powiatowej w kierunku Raczej Elbląskich. Planujemy, że w grudniu droga ta będzie nieprzejezdna przez trzy sesje po dwa dni każda. W tym czasie ruch skierowany zostanie na wytyczony objazd
- mówi Maciej Stacewicz, kierownik robót mostowych w firmie Vistal Gdynia.
Realizowana przez GDDKiA rozbiórka wiaduktu i budowa nowego, kosztować będzie 19,5 mln zł. Miasto Elbląg dołoży do tej inwestycji z własnego budżetu około 4,6 mln zł.
Mój zestaw (ciagnik + naczepa) na pusto bez ładunku waży 14 ton, wiec znak mnie nie dotyczy, wiec dlaczego łamię przepis ?
do pseudo kierowca TIRa: albo udajesz albo nie znasz przepisów, liczy się suma DMC zestawu, a nie masa rzeczywista.
A mój zestaw ( ciągnik + naczepa + mikrofalówka ) na pusto bez ładunku z minimalną ilością powietrza waży 12 ton, więc i mnie znak nie dotyczy. Więc jeśli nie wsadzę kurczaka do mikrofalówki to nie łamie przepisu ?
Kupiłem czarny ciągnik, kupiłem czarny ciągnik pojemność 2400 - i drogę mi zamkli no, ale bez opon, bez kierowcy i pasażerów waży 14.99 tony - mogę jechać yupiiiii :D
A tak poważnie czemu tam jest do 15 ton?? Nie można było tych zjazdów na objazd zrobić inaczej ?? Znaczy bardziej prosto by auta nie musiały zjeżdżać na drugi pas?? A na całym objedzie zrobić np. 50 km/h - skoro jest tam wąsko ale auta "duże" się mieszczą - myślę, że takie rozwiązanie było by ok, tym bardziej jak była możliwość bez większej ingerencji objazd wyprostować. Chyba że przejazd kolejowy by nie wytrzymał takiego nacisku - ale ile pociągów tam jeździ?? By nie było nie mam kat C ni dużego auta - po prostu nie lubię gdy się komuś życie utrudnia na zasadzie - BO TAK.
Tam jest most o nośności tylko 15 ton, dlatego wprowadzono objazd dla ciężarówek.
a co robi milicja???? do roboty gamonie
przecież ten mostek kto twierdzi że ma 15 ton a do tej pory jeżdziły ciężarówki od raczek i było dobrze śmieszne objazd taki kawał drogi i tak będą jeżdzić tylko złagodzić te durne łuki dopóki nikt się jeszcze nie zaklinował
Nie kierowców Tirów tylko Ciężarówek
kierowcaTIRa, właśnie takie buraki jak ty stwarzają największe zagrożenie na drogach, kup sobie kodeks drogowy i sobie poczytaj trochę przepisy, a ten znak jak najbardziej obowiązuje i ciebie bo mówi o DMC, a nie o rzeczywistej .