19,5 mln zł - tyle wynosi najtańsza oferta złożona w przetargu na rozbiórkę i budowę od podstaw, nowego wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 22 między Elblągiem a Malborkiem. Obiekt znajdujący się tuż przy granicy naszego miasta, jest w złym stanie. GDDKiA przewiduje, że jego rozbiórka rozpocznie się być może jeszcze w sierpniu. Wtedy też nastąpią pierwsze utrudnienia w ruchu drogowym związane z tą inwestycją.
Przypomnijmy, że wiadukt nad linią PKP od dłuższego czasu jest uszkodzony. W najgorszym stanie są dwa słupy filarów umieszczone pod dylatacjami. W jednym z nich uszkodzenie spowodowało obniżenie nośności słupa. Aby zapobiec dalszej degradacji, oczep nad słupem został tymczasowo podparty. Także żelbetowa płyta pomostu ma za małą grubość. Jak podkreśla Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tego typu usterka spowodować może awarię, polegającą nawet na przebiciu płyty. Niestety w równie złym stanie są pozostałe elementy obiektu. GDDKiA uznała więc, że najbardziej racjonalnym wyjściem, będzie rozbiórka starego i budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową.
W ubiegłym roku olsztyński oddział GDDKiA przygotował pełną dokumentację projektową dla tej inwestycji. W drugiej połowie maja br. ruszył przetarg, który wyłonić ma wykonawcę robót. Oprócz rozbiórki istniejącego wiaduktu i budowy nowego o zespolonej, stalowożelbetowej konstrukcji przęseł, zakres robót obejmować będzie m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu, remont nawierzchni w ciągu objazdu tymczasowego, budowę kanalizacji deszczowej z przebudową urządzeń melioracyjnych, budowę tymczasowego oświetlenia wraz budową zasilań SSP dla przejazdu kolejowego kat. B, budowę tymczasowego torowiska przejazdu kolejowego kat. B oraz budowę urządzeń tymczasowej organizacji ruchu na objazdach na czas robót. Nowy wiadukt o nośności klasy A, będzie miał taki sam przebieg jak stary, lecz zostanie poszerzony o jednostronny chodnik dla pieszych i rowerzystów.
W zeszłym tygodniu - 7 lipca w siedzibie olsztyńskiego oddziału GDDKiA nastąpiło otwarcie ofert, które wpłynęły na przetarg. Spośród 14 zainteresowanych wykonawstwem tej inwestycji firm i konsorcjów, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Vistal Gdynia S.A. i Most Sp. z o.o. z Sopotu. Obie trójmiejskie firmy zaoferowały, że zrealizują to zadanie za 19,5 mln zł. Warto nadmienić, że najdroższa złożona w tym postępowaniu oferta, opiewała na kwotę nieco ponad 31 mln zł. Inwestor poinformował przy tym, że zamierza przeznaczyć na to zadanie 26 mln 191 tys. zł brutto.
Oprócz ceny (95%), przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie brało pod uwagę także drugie kryterium, którym jest czas gwarancji (5%). Oferenci, którzy złożyli swoje oferty w przetargu, zaproponowali zróżnicowane okresy wynoszące od 5 do 10 lat.
Skontaktowaliśmy się z olsztyńskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby zapytać, kiedy poznamy zwycięzcę przetargu i w jakim terminie planowane jest podpisanie z umowy z wyłonionym wykonawcą.
Na tę chwilę nie mogę podać żadnych wiążących terminów. Obecnie badamy złożone oferty i prosimy wykonawców o wyjaśnienia bądź uzupełnienie złożonych dokumentów. Wpłynęło 14 ofert, więc ich sprawdzanie może potrwać około dwóch tygodni
– przekazał nam Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA oddział w Olsztynie.
Dwa tygodnie temu, 30 czerwca otwarto również oferty na sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad tą inwestycją. Wśród pięciu ofert jakie wpłynęły, najkorzystniejszą złożyła firma Prokom Construction Sp. z o.o. z Sosnowca. Jej wartość to 174 tys. zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje, że pierwsze prace budowlane przy rozbiórce i budowie wiaduktu rozpoczną się już w sierpniu. Ich zakończenie ma nastąpić do końca listopada 2016 r.
W tym czasie, w obrębie wiaduktu na kierowców czekać będą utrudnienia w ruchu drogowym. Na czas robót budowlanych wytyczony zostanie objazd, który prowadził będzie po śladzie dawnego przebiegu drogi krajowej nr 22 (obok wiaduktu). Cały ruch zostanie skierowany na nieistniejący przejazd kolejowy, w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich.
najtaniej nie zawsze oznacza ze będzie tanio i szybko może być odwrotnie
oczywiście w Elblągu nie ma firmy która może podjąć się tego zadania. Pracownicy dojadą z Gdańska. Non stop ten sam schemat...nawet pasy w naszym mieście maluje firma z Olsztyna. Wszystko co załatwia rausz robią firmy z innych miast. Maja nas serdecznie w du....e. I dokładnie to co powiedział ~-jan-49- tanio to się robi na początku na papierze, a potem zawsze jest inaczej. Nie mówię już o bublach i poprawkach gdy firma jest z innego miasta. Koszmar.
www.budzetobywatelski.elblag.eu/uploads/kfm/wnioski2016/3/49454.jpg
Super. Zaraz zaczną remontować most Unii Europejskiej i zaczną most na Malbork. Ave Cezar. Kolejny rok totalnej blokady Elbląga!
Pewna firma tak reklamowała swoje usługi: Mozemy zrobic TANIO, SZYBKO I DOBRZE. Tanio + Szybko nie bedzie DOBRZE. Tanio + Dobrze nie będzie SZYBKO. Szybko + Dobrze nie będzie TANIO. Pozdrawiam, miłego dnia.
Malkontencie Dozer77 !!!!! Załóż firmę w Elblągu,zatrudnij pracowników,zarób, zapłać zus, podatki i nie będziesz miał do nikogo pretensji !!!! Złóż też ofertę na malowanie pasów na jezdni.....bierz się do roboty..
TO SA DROGIE RZECZY Wiosna robiono malowanie i wymiana bocznych przęseł bocznych wydano na ta inwestycją spore pieniadze a teraz po 3 miesiącach zaczną to na nowo rozbierac do zera i robic od nowa , TYLKO TAKIE RZECZY W POLSCE