Termin zamknięcia wiaduktu na drodze nr 22, przy wyjeździe z Elbląga na Malbork przesunie się w czasie. Przeznaczony do rozbiórki obiekt, miał zostać wyłączony z ruchu około 20 listopada. Gotowa jest już droga i tymczasowy przejazd kolejowy, wzdłuż których przebiegać będzie objazd. Wykonawca czeka już tylko na odbiór ze strony PKP, nowopowstałego przejazdu przez tory. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, zamknięcie wiaduktu i wprowadzenie objazdu planowane jest wstępnie na 27 listopada.
Przypomnijmy, że znajdujący się tuż przy granicy naszego miasta wiadukt nad linią PKP, od dłuższego czasu jest poważnie uszkodzony. GDDKiA uznała, że nie opłaca się go remontować. Zapadła więc decyzja o jego rozbiórce i budowie nowego wiaduktu od podstaw. Taki zabieg na sprawić, że trwałość obiektu będzie znacznie dłuższa i wyniesie nawet 80 lat (zamiast 20 w przypadku remontu).
Oprócz rozbiórki istniejącego wiaduktu i budowy nowego o zespolonej, stalowożelbetowej konstrukcji przęseł, zakres robót obejmować będzie m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu oraz budowę kanalizacji deszczowej z przebudową urządzeń melioracyjnych. Nowy wiadukt o nośności klasy A, będzie miał taki sam przebieg jak stary, lecz zostanie poszerzony o jednostronny chodnik dla pieszych i rowerzystów.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Vistal Gdynia i Most z Sopotu. Trójmiejskie spółki zaoferowały, że zrealizują to zadanie za 19,5 mln zł.
W pierwszej kolejności konsorcjum przystąpiło do budowy objazdu. Będzie on prowadził po śladzie dawnego przebiegu drogi krajowej nr 22 obok istniejącego wiaduktu. Na czas robót budowlanych, ruch pojazdów do 15 ton zostanie skierowany na były przejazd kolejowy, w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich (ciężarówki będą kierowane ul. Nowodworską na Nowy Dwór Gdański i drogą nr 55 na Malbork).
Droga objazdowa i znajdujący się wzdłuż niego tymczasowy przejazd kolejowy kat. A (z rogatkami) są już gotowe. Zarośnięta i zapomniana szosa została oczyszczona z ziemi, krzaków i wystających gałęzi drzew. Zyskała także nową nawierzchnię asfaltową. Z kolei na przejeździe kolejowym wykonano specjalną nawierzchnię drogi, oświetlenie i zasilania SSP.
Utrudnienia związane z objazdem, miały rozpocząć się już pod koniec października. Wówczas też miała rozpocząć się rozbiórka starego wiaduktu, która prowadzona będzie metodami tradycyjnymi. Ze względu jednak na przeciągającą się procedurę związaną z uzgodnieniami nowej, tymczasowej organizacji ruchu, terminy te zostały przesunięte w czasie. Na początku tego miesiąca rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA zapowiadał, że objazd rozpocznie się około 20 listopada. Okazuje się jednak, że na wprowadzenie nowej organizacji ruchu na tym odcinku krajowej "22" jeszcze trochę poczekamy.
Ze względu na niezakończone przez PKP procedury odbioru tymczasowego przejazdu kolejowego, moment zamknięcia i rozbiórki wiaduktu został przełożony. O dokładnym terminie zmiany organizacji ruchu poinformujemy w osobnym komunikacie
- przekazał nam Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Nieoficjalnie udało nam się jednak ustalić, że wyłączenie wiaduktu nastąpić ma za tydzień, 27 listopada. Cała inwestycja zakończyć się ma z kolei do końca listopada 2016 r.
przecież w ten wjazd od Warszawskiej nie będą mieściły się duże ciężarówki naczepy będą wychodziły na przeciwny pas będzie to samo jak na skrzyżowaniu Radomskiej z trasą uni europejskiej .
Zróbcie szersze pobocza i dajcie sobie siana z wiaduktem
Ma być nowy wiadukt... nowe możliwości... a myślenie rządzących i zatwierdzających projekt jak z lat 60-tych ubiegłego wieku!!! Jest jedyna możliwość, aby od razu zrobić szerszy , porządny wiadukt na kilkanaście następnych lat ! Może warto byłoby pomyśleć o połączeniu S7 z S1 i zrobić porządną drogę do Swarożyna, jak już w Malborku budują drugie przęsło mostu, by w końcu zwiększyć przepustowość i bezpieczeństwo !!!
@~NOVAK: Brak słów: "Na czas robót budowlanych, ruch pojazdów do 15 ton zostanie skierowany na były przejazd kolejowy, w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich (ciężarówki będą kierowane ul. Nowodworską na Nowy Dwór Gdański i drogą nr 55 na Malbork)."
Żałosne to wszystko... . Za Słoniny udało się doprowadzić do końca węzeł Eg-Wschód, rozbudowę S-22 do Grzechotek itp. A teraz jedna wielka lipa. Zero lobbingu w Warszawie na rzecz porządnej drogi Eg-Malbork. Mieli ją prostować, rozbudowywać, a teraz co mammy? - zadłużone miasto musi łożyć na remont wiaduktu w ciągu drogi krajowej! Paranoja.
do bobas - jeżeli już to s7 z a1 do kibic - miasto nie musi nic łożyć na remont tego wiaduktu, jest to inwestycja robiona ze środków centralnych
Panie, co Pan - proszę nie mydlić oczu - "miasto musi partycypować w kosztach (...); budżet miejski zostanie uszczuplony o ok. 4 mln zł" http://moto.elblag.net/artykuly/wiadukt-na-malbork-zniknie-most-ue-doczeka-sie-rem,19200.htm decyzje zapadły za rządów uwielbianej w Elblągu PO...