Pod koniec października rozpocznie się rozbiórka uszkodzonego wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej, przy wyjeździe z Elbląga na Malbork. Na czas budowy nowego obiektu, ruch poprowadzony zostanie objazdem po starym odcinku drogi krajowej nr 22. Właśnie zaczęto jego oczyszczanie i wytyczanie. Wykonawca wartej 19,5 mln zł inwestycji, dokonał już pierwszej wycinki krzaków i gałęzi wzdłuż dawnej drogi.
Przypomnijmy, że znajdujący się tuż przy granicy naszego miasta wiadukt nad linią PKP, od dłuższego czasu jest poważnie uszkodzony. GDDKiA uznała, że najbardziej racjonalnym wyjściem, będzie jego rozbiórka i budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową.
Oprócz rozbiórki istniejącego wiaduktu i budowy nowego o zespolonej, stalowożelbetowej konstrukcji przęseł, zakres robót obejmować będzie m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu, budowę kanalizacji deszczowej z przebudową urządzeń melioracyjnych oraz budowę objazdu. Nowy wiadukt o nośności klasy A, będzie miał taki sam przebieg jak stary, lecz zostanie poszerzony o jednostronny chodnik dla pieszych i rowerzystów.
Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Vistal Gdynia i Most z Sopotu. Trójmiejskie spółki zaoferowały, że zrealizują to zadanie za 19,5 mln zł i udzielą 10-letniej gwarancji na swoje roboty. Do podpisania umowy z wykonawcą doszło 4 sierpnia w siedzibie oddziału GDDKiA w Olsztynie.
W pierwszej kolejności konsorcjum przystąpiło do budowy objazdu. Będzie on prowadził po śladzie dawnego przebiegu drogi krajowej nr 22 obok istniejącego wiaduktu. Na czas robót budowlanych, ruch pojazdów do 15 ton zostanie skierowany na nieistniejący przejazd kolejowy, w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich (ciężarówki będą kierowane ul. Nowodworską na Nowy Dwór Gdański i drogą nr 55 na Malbork). W związku z tym wykonawca w pierwszej kolejności wyremontuje nawierzchnię w ciągu objazdu tymczasowego, wybuduje tymczasowe oświetlenie wraz budową zasilań SSP dla przejazdu kolejowego kat. A (z rogatkami), wykona tymczasowe torowisko przejazdu kolejowego oraz zamontuje urządzenia tymczasowej organizacji ruchu na objazdach.
W tym tygodniu drogowcy przystąpili do oczyszczenia starej i zniszczonej drogi z zarośli oraz ziemi. W sąsiedztwie wiaduktu rozpoczęto także budowę zaplecza budowy.
Utrudnienia związane z objazdem, rozpoczną się pod koniec października. Wtedy rozpocznie się rozbiórka starego wiaduktu, która prowadzona będzie metodami tradycyjnymi
- informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakończenie wszystkich robót i oddanie nowego wiaduktu do ruchu, ma nastąpić do końca listopada 2016 r.
pytanie brzmi po co nam ten wiadukt (jeżdżę ta droga bardzo często a od lat nie widziałem tam pociągu )
żeby położyć kilka płyt betonowych robić wielkie show
Zeby głup.....miał pytanie !,,,,po co są wiadukty