W drugiej połowie listopada kierowcy wyjeżdżający z Elbląga w kierunku Malborka, mogą spodziewać się na drodze nr 22 długotrwałych utrudnień w ruchu drogowym. Około 20 listopada wyłączony z ruchu zostanie wiadukt nad torami kolejowymi tuż przy granicy miasta. Obiekt zostanie rozebrany, a następnie od podstaw wybudowany na nowo. Na czas robót obowiązywać będzie objazd, który od strony Elbląga zacznie się za ul. Warszawską i włączy w odcinek drogi prowadzącej do Raczek Elbląskich.
Przypomnijmy, że znajdujący się tuż przy granicy naszego miasta wiadukt nad linią PKP, od dłuższego czasu jest poważnie uszkodzony. GDDKiA uznała, że nie opłaca się go remontować. Zapadła więc decyzja o jego rozbiórce i budowie nowego wiaduktu od podstaw. Taki zabieg na sprawić, że trwałość obiektu będzie znacznie dłuższa i wyniesie nawet 80 lat (zamiast 20 w przypadku remontu).
Oprócz rozbiórki istniejącego wiaduktu i budowy nowego o zespolonej, stalowożelbetowej konstrukcji przęseł, zakres robót obejmować będzie m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu, budowę kanalizacji deszczowej z przebudową urządzeń melioracyjnych oraz budowę objazdu. Nowy wiadukt o nośności klasy A, będzie miał taki sam przebieg jak stary, lecz zostanie poszerzony o jednostronny chodnik dla pieszych i rowerzystów.
Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: Vistal Gdynia i Most z Sopotu. Trójmiejskie spółki zaoferowały, że zrealizują to zadanie za 19,5 mln zł. Do podpisania umowy z wykonawcą doszło 4 sierpnia w siedzibie oddziału GDDKiA w Olsztynie.
W pierwszej kolejności konsorcjum przystąpiło do budowy objazdu. Będzie on prowadził po śladzie dawnego przebiegu drogi krajowej nr 22 obok istniejącego wiaduktu. Na czas robót budowlanych, ruch pojazdów do 15 ton zostanie skierowany na były przejazd kolejowy, w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową w stronę Raczek Elbląskich (ciężarówki będą kierowane ul. Nowodworską na Nowy Dwór Gdański i drogą nr 55 na Malbork).
W związku z tym wykonawca pod koniec września przystąpił do remontu nawierzchni w ciągu tymczasowego objazdu. Zarośnięta droga została oczyszczona z ziemi, krzaków i wystających gałęzi drzew. W ostatnich dniach wykonano także frezowanie starej nawierzchni asfaltowej. W następnej kolejności ułożony zostanie nowy dywanik z masy bitumicznej. Równolegle rozpoczęto także budowę tymczasowego torowiska przejazdu kolejowego, oświetlenia i zasilań SSP dla przejazdu kolejowego kat. A (z rogatkami). W sąsiedztwie wiaduktu rozpoczęto także budowę zaplecza budowy.
Utrudnienia związane z objazdem, miały rozpocząć się pod koniec października. Wówczas też miała rozpocząć się rozbiórka starego wiaduktu, która prowadzona będzie metodami tradycyjnymi. Ze względu jednak na przeciągającą się procedurę związaną z uzgodnieniami nowej, tymczasowej organizacji ruchu, terminy te zostały przesunięte w czasie.
Zmiana organizacji ruchu w pobliżu wiaduktu związana z objazdem nastąpi ok. 20 listopada. Rozbiórka wiaduktu zacznie się 22-23 listopada. Obecnie trwają prace przy dostosowaniu przejazdu kolejowego do przeprowadzenia ruchu pojazdów osobowych na czas robót
- poinformował nas Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakończenie wszystkich robót i oddanie nowego wiaduktu do ruchu, ma nastąpić do końca listopada 2016 r.
strach sie bac! widzac jak nieudacznicy grzebia sie z tym mostem wroblewskiego to az strach pomyslec ile bedzie trwala budowa tego wiaduktu na malbork.
Do turban - Stary zazdroszczę Ci strasznie, że jesteś tak zorganizowany i wszechwiedzący. Do każdego bez mała artykułu masz pouczający, moralizatorski komentarz. Zaczynam się zastanawiać czy w dziedzinie cybernetyki i biotechnologii też Twoja wiedza jest tak dogłębna. Aż mi głupio że powątpiewam w to. Musisz być niesamowicie zorganizowanym, mądrym i bogatym człowiekiem piastującym nieprzeciętne stanowisko. Z taką wiedzą nie jestem w stanie sobie wyobrazić Ciebie inaczej. Zazdroszczę Twojej żonie i współczuję elblążanom, że to nie Ty tylko nieudacznicy żądzą Elblągiem i siedzą w urzędach. Jestem w 100% przekonany, że jednoosobowo byś wyciągnął Elbląg z tego marazmu. Podjedź do tych co będą robić ten wiadukt i daj im parę wskazówek tylko zaznacz że to ty "turban".
tak za komuny budowano!!!!!!!!!!!!!!!!!mosty wybudowane 2 tys.lat temu stoją !!!!a za komuny postawione tylko kilka lub kilkanaście lat
do kask!!-rządzą pisze sie przez rz
80 lat.... chyba z remontem co 2 lata. Jak to jest że jak niemcy budowali coś to w większości to stoi i stoi i stoi. Most Unii 10 lat i remont? 70 lat temu nie było takiej technologi a jakoś potrafią wytrzymać więcej niż obecnie.... ale wiadomo, że jak nie wiadomo o co chodzi to o kase chodzi.