W e-Urzędzie Skarbowym można złożyć wniosek i bezpłatnie otrzymać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach (ZAS-W).
Warunkiem skorzystania z usługi jest udzielenie zgody na doręczenie elektroniczne. Zaświadczenie jest wystawiane jako dokument elektroniczny i doręczane na konto podatnika w e-US.
W e-Urzędzie Skarbowym można uzyskać zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu a teraz także o niezaleganiu w podatkach. Osoby korzystające z serwisu nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej pobieranej od papierowo wydawanych zaświadczeń Muszą tylko wyrazić zgodę na doręczenie elektroniczne.
Jakie zaświadczenia można otrzymać elektronicznie? W e-Urzędzie Skarbowym wydawane są zaświadczenia:
o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU);
o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF);
o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W).
Jak uzyskać zaświadczenie?
Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego na podatki.gov.pl. Wyraź zgodę na doręczenie elektroniczne, a następnie uzupełnij i wyślij wniosek o wydanie zaświadczenia. Wydane zaświadczenie znajdziesz na swoim koncie w e-Urzędzie Skarbowym, w zakładce „Dokumenty otrzymane".
Nie drukuj zaświadczenia. Korzystaj wyłącznie z postaci elektronicznej, którą możesz zapisać na nośniku pamięci lub wysłać, np. e -mailem.
Dokument wydany w e-Urzędzie Skarbowym podpisany jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną. Zaświadczenie elektroniczne ma taką samą moc prawną jak dokument papierowy.
Aneta Dziemidowicz
Kierownik Referatu
Referat Obsługi i Postępowań w zakresie Podatków Majątkowych i Sektorowych
Urząd Skarbowy w Elblągu