Piątek, 8.11.2024, Imieniny: Wiktoria, Seweryn, Wiktoriusz
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Jerzy Wcisła o przekopie Mierzei: 2019 rok jest ustalony jako rok zakończenia tej inwestycji

20.04.2013, 14:00:28 Rozmiar tekstu: A A A
Jerzy Wcisła o przekopie Mierzei: 2019 rok jest ustalony jako rok zakończenia tej inwestycji

W czwrtek, 18 kwietnia, zakończył się 42 Walny Zjazd Delegatów 30 samorządów zrzeszonych w Związku Miast i Gmin Morskich. Uczestnicy zjazdu chcieli wykorzystać tę okazję do promocji Elbląga, jako miasta morskiego i zachęcić do poparcia budowy kanału łączącego Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.

Trwające dwa dni obrady miały na celu przekonanie reszty delegatów o tym, że ta inwestycja jest ważnym elementem dla gospodarki morskiej. Odgrywa także kluczową rolę w promocji Zalewu Wiślanego. Konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną był głównym tematem, poruszanym przez samorządowców z Warmii i Mazur. Celem działalności Związku jest wspólne dążenie do gospodarczego i kulturowego rozwoju regionu nadmorskiego Polski.

Na spotkaniu zostały przyjęte cztery uchwały, mające duże znaczenie dla Elblaga. - Związek Miast Morskich poparł jednoznacznie ideę budowy kanału przez Mierzeję. Zadeklarował uczestnictwo w sejmiku żeglugi śródlądowej, który organizujemy w lipcu tego roku – wyjaśnia Jerzy Wcisła, dyrektor elbląskiego biura Urzędu Marszałkowskiego.- Związek poparł także akcję "Autstrada na Wiśle", która jest bardzo ważna z punktu widzenia interesów naszego portu. Żeby on funkcjonował, musi mieć dwustronną komunikację wodną. Czwarta uchwała dotyczyła klastra rzecznego. Zrzesza on uczelnie wyższe, przedsiębiorców, samorządowców i osoby indywidualne, którym zależy na tym, aby to dorzecze Wisły, od Gdańska do Krakowa było użeglowione. Jest to szansa dla portów trójmiejskich i portu elbląskiego – dodaje Jerzy Wcisła.

W czartek uzyskano stanowisko organizacji skupiającej 30 gmin nadmorskich i portowych. Ci , którzy muszą wykazać, że w budowie kanału istnieje interes publiczny będą mieli kolejne argumenty, że taka zasada powinna być stosowana. - Na obecnym etapie, konsorcjum powołane do tego projektu zleciło wykonanie analizy kancelarii prawnej wykazującą wyższość celu społecznego nad ekologicznym - mówi dyrektor Portu Morskiego w Elblągu, Arkadiusz Zgliński. - Staramy się, aby ten wyższy cel społeczny był wykazany i cały projekt miał szanse sukcesu – dodaje dyrektor.

Przygotowywany dokument jest ostatnim, potrzebnym do wykonania dokumentacji technicznej kanału. Zdaniem dyrektora elbląskiego biura Urzędu Marszałkowskiego - Po tym dokumencie już będziemy rozmawiali o konkretach. Nie o tym czy bedziemy budować, ale jak. Stworzymy dokumentację i policzymy koszta. Czekają nas dwie decyzje: decyzja o wykonaniu dokumentacji technicznej i decyzja o budowie – mówi Jerzy Wcisła. - Rok 2019 jest ustalony jako rok zakończenia tej inwestycji i figuruje on w dokumentach rządowych, w harmonogramie inwestycji wieloletnich – dodaje dyrektor.

Zalew Wiślany jest elementem miedzynarodowej sieci dróg wodnych. Łączy Europę Zachodnią z portami rosyjskimi. Wykonanie kanału przez Mierzeję prawdopodobnie spowoduje, że transport zostanie zdjęty z Zalewu Wiślanego. Poprowadzi przez cieśninę bałtijską, kanałem przez Mierzeję między Elblągiem a portem w Kaliningradzie. Dodatkowo inwestycja spowoduje rozwój turystyki, która będzie generować nowe miejsca pracy.
 

Marta Kierszka

Oceń tekst:

Ocen: 10

%60.0 %40.0


Komentarze do artykułu (34)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    --5
    ~ głupki buraki
    Sobota, 20.04

    tyś całkiem zgłupiał jak kijowiec

  2. 2
    +9
    ~ szpadel
    Sobota, 20.04

    kopać, kopać

  3. 3
    +8
    ~ EBramis
    Sobota, 20.04

    Popieram przekop

  4. 4
    --11
    ~ kombo
    Sobota, 20.04

    Sami siebie przekopcie. Przeciwny jestem przekopowi.

  5. 5
    +13
    ~ el gringo
    Sobota, 20.04

    Już to słyszałem ...a jest jak jest ,panie wciska ..

  6. 6
    --12
    ~ Camel
    Sobota, 20.04

    Popieram przekop mierzei. Jak najbardziej inwestycja ta jest potrzebna dla rozwoju naszego regionu. Projektując jednakże tą inwestycję koniecznie należy wziąść pod uwagę wszystkie niedogodności wynikające z takiego rozwiązania - jak na przykład migrację zwierząt wzdłuż mierzei.

  7. 7
    +9
    ~ coooo?
    Sobota, 20.04

    a co Jerzy tam robił? kogo reprezentował? na pewno nie mieszkańców Elbląga od których dostał kopa w zadek tydzień temu, więc co on tam robił jako osoba prywatna występował? a mozę reportet TVP Olsztyn?

  8. 8
    +9
    ~ ds
    Sobota, 20.04

    kogo reprezentował? rusków reprezentował. oddał port elbląski ruskom za małe co nieco i tera musi robote ruskom naganiać.

  9. 9
    +12
    ~ Basenji
    Sobota, 20.04

    Byłoby świetnie, także z ekologicznego punktu widzenia. Ale doświadczenie życiowe uczy, że socjalistom z PO się nie wierzy. Jak mówią to tylko mówią. Zdrówko

  10. 10
    +5
    ~ elblążanin
    Sobota, 20.04

    Wcisła ty już nic nie masz do gadania mieliscie prawie 6 lat z twoją POpapraną partia wam już dziękujemy!!! mieliście cała władzę a ***o zrobiliście wystarczył jeden gest .Nowy premier Jarosław Kaczyński nam zbuduje przekop jak nam obiecał

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1862421035767