Na liście rowerowych inwestycji zaplanowanych na ten rok znajduje się m.in. projekt wykonania nowej drogi rowerowej. I być może, nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że nowo powstała trasa znajdzie się nie - jak dotychczas - w chodniku, ale będzie samodzielnym, wydzielonym w pasie drogowym ciągiem, po którym będą mogli poruszać się rowerzyści w naszym mieście. Jej budowę zaplanowano na 2014 roku.
Wydzielone drogi rowerowe to najbardziej oczywisty - ale zapewne nie jedyny - element przyjaznej dla roweru infrastruktury. Członkowie Zespołu Mobilności Aktywnej wyszli z kolejną propozycją, która w zamyśle - ma ułatwić poruszanie sie rowerzystom w naszym mieście. Na ten rok bowiem, zaplanowano stworzenie projektu ciągu nowej drogi rowerowej. Novum polega na tym, że zostanie ona wydzielona w pasie drogowym, a nie jak dotychczas - w chodniku.
Nowa ścieżka znajdzie się w ciągu ul. Płk. Dąbka, od ul. Obrońców Pokoju do Al. Piłsudskiego - W tym miejscu nie ma chodnika, więc nie ma także możliwości tradycyjnego stworzenia drogi rowerowej, która będzie wydzielonym pasem w ciągu pieszym - wyjaśniał podczas wczorajszej konferencji podsumowującej dwulecie pracy Zespołu Aktywności Mobilnej, Robert Turlej, członek zespołu i radny Rady Miejskiej.
Ten ciąg rowerowy będzie miał ok. 300 m. W drugą stronę (w stronę CH "Ogrody" i ul. Węgrowskiej), tam, gdzie znajduje się już chodnik, planuje się również wydzielić pas w ten sposób, aby połączyć ścieżkę rowerową, która biegnie od rozbudowywanych obecnie "Ogrodów" i kończy się przy ul. Węgrowskiej - W ten sposób ścieżka jest kontynuowana od targowiska miejskiego, aż w stronę Centrum miasta - tłumaczył Robert Turlej.
Jeśli inwestycja dojdzie do skutku, będzie to najdłuższy ciąg rowerowy w naszym mieście - W tym roku środki budżetowe pozwoliły tylko na stworzenie projektu tej drogi jednokierunkowej, natomiast w przyszłym roku nastąpi jego realizacja - wyjaśnia radny Turlej.
Na zakończenie warto jeszcze dodać ostatnią informację, która może ucieszyć rowerzystów. Wszystkie nowo projektowane drogi rowerowe w Elblągu - w tym również ta w ciągu ul. Płk. Dąbka - będą asfaltowe, a nie jak dotychczas - z polbruku. Drogi rowerowe powinny mieć dobrej jakości nawierzchnię, a tego warunku nie spełnia nagminnie stosowana kostka betonowa, która bardzo szybko staje się nierówna i tworzą się na niej kałuże, a przede wszystkim stawia znacznie większe opory toczenia, niż asfalt.
Powyższe zmiany funkcjonują od zeszłego roku i wprowadzone zostały Zarządzeniem Prezydenta Miasta Elbląga. Niestety, nie można zmienić projektów, które są już w fazie realizacji. Dlatego na przykład ścieżki rowerowe jakie powstaną w ciągu remontowanych dróg 503 i 504 będą jeszcze wykonane z polbruku.
Nowo powstające, wydzielone drogi rowerowe w miastach nastawionych na ewolucję szeroko rozumianej polityki rowerowej oraz przyjazny i zdrowy rozwój zbiorowego transportu publicznego - a do takiego pretenduje Elbląg - powinny w pierwszej kolejności powstawać tam, gdzie z jednej strony niemożliwe jest ograniczenie prędkości samochodów do 30 km/godz. a z drugiej - badania ruchu i analiza rozkładu podróży wskazują, że na danym odcinku ma miejsce duży ruch rowerowy lub istnieje duży potencjał przejęcia przez komunikację rowerową dużej części podróży, odbywających się obecnie innymi środkami transportu.
Co o pomyśle Zespołu Aktywności Mobilnej sądzą nasi czytelnicy? Czy ten fragment ul. Płk. Dąbka to dobre miejsce dla samodzielnej drogi rowerowej wydzielonej w pasie drogowym?
NIE ROZUMIEM jak zostanie wydzielony ten pas? Kosztem zwężenia jezdni i pozbawienia jej jednego pasa ruchu? Soro tak, to dajcie sobie Panowie spokój z takimi pomysłami!
...proponuję zamknąć ten odcinek dla ruchu pojazdów samochodowych i przeznaczyć obydwa pasy dla rowerów.... lub wykopać tunel dla pana Turleja aby mógł się samorealizować....
rowery na tory!!!! Co za kretyni wymyślają takie durnowate pomysły??? Pozwężajcie wszystkie i tak zbyt wąskie ulice, resztę rozkopcie i wsadźcie wszystkich na rowery- to chyba efekt wycieczki turystycznej Fasoli do Chin- rowery i riksze. Hahahhaha
czy ktoś z tego zespołu ma wykształcenie z zakresu projektowania dróg rowerowych? ukończył politechnikę, zdobył wiedzę i może nawet praktykę jak takie drogi się projektuje, buduje? oczywiście, NIE, więc ich pomysły to są pomysły analfabetów, którzy na żywym organiźnie miejskim uczą się, zbudowali kontrapas w ramach takich właśnie praktyk zawodowych, dzieło zupełnie niewydażone, oficer wręcz jawnie na forum rowerowym zapowiedział, że jest przeciwko budowaniu scieżek rowerowych np. na Grunwaldzkiej, czego wy sie ludziska dobrego teraz spodziewacie? żeby miec jakies wizje, trzeba miec wykształcenie, jak się go nie ma to mamy to co mamy, kolejne nieudane eksperymenty, aby do emerytury oficera,
Buahha 300 metrów drogi rowerowej, co to za kpina
Poczekajmy na serię wypadków i wtedy zobaczymy czy to ma sens.Wolałabym scieżki rowerowe na boku chodnika są bardziej bezpieczne.Gratuluję pomysłodawcom za "genialny" pomysł pasów na jezdni.
Skoro będą teraz drogi asfaltowe które ucieszą rowerzystów to gdzie jest odpowiedzialny kretyn który projektował beznadziejne drogi z polbruku ? Należałoby go przeciągnąć mordą po ścieżce na Modrzewinę.
A CO Z GRUNWALDZKĄ GŁÓWNA DROGA PRZELOTOWA PRZEZ MIASTO I ZERO MIEJSCA PARKINGOWEGO ,TAK SZEROKI CHODNIK LOKALE POŻAL SIĘ, ALE JAK MAJĄ SIĘ ROZKRĘCIĆ SKORO NAJBLIZSZY PARKING NA DWORCU WLADZE- WSTYD
Proszę do projektować w tym miescu drogę dla wózków dziecięcych , będą zadowollone rodzice , którzy będą jechać na rynek po zakupy , Sprawdiłem miejsca jest bardzo dużo w tym miejscu ,
Zlikwidować Kontrapas przy ul. Wspólnej !