Niedawno informowaliśmy o problemach jakie mieszkańcom miasta i właścicielom punktów handlowych nastręcza remont dróg w ramach "Przebudowy trasy 503 i 504". Mieszkańcy skarżą się, że miasto w nieprzemyślany sposób podchodzi do inwestycji i zauważają, że przewidując przebudowę dróg, a co za tym idzie zamknięcie niektórych z nich, likwidację w związku z remontem skromnych miejsc parkingowych i w skrajnych przypadkach - brak dojazdów do niektórych punktów handlowych, miasto nie zauważa, że może pośrednio przyczynić się do likwidacji miejsc pracy osób prowadzących sklepy i działalności i zwolnienia zatrudnianych przez nich pracowników, a co za tym idzie – pośrednio przyczyni się do zwiększenia i tak dużego bezrobocia w mieście.
Z takimi problemami przyszło mierzyć się m.in. przedsiębiorcom skupionym wokół punktów handlowych, zlokalizowanych przy ulicy 12 Lutego. Bali się oni, że i tak ograniczone miejsca parkingowe znajdujące się w ciągu tej ulicy zostaną zlikwidowane, gdyż projekt przebudowy drogi na odcinku ulicy 12 Lutego nanosi, najprawdopodobniej, zmiany w ilości miejsc parkingowych. Nieznany jest los miejsc postojowych znajdujących się przy łączniku drogowym, łączącym ulicę 12 Lutego i Królewiecką. Handlowcy obawiali się, że one także zostaną zlikwidowane lub będą nieczynne, gdyż wjazd w łącznik od ulicy 12 Lutego w trakcie remontu będzie zapewne zamknięty.
Podobnych problemów można szukać wśród przedsiębiorców, których punkty handlowe zlokalizowane są w "miasteczku handlowym" przy remontowanej Alei Armii Krajowej. Tu problem jest bardziej złożony, gdyż poza brakiem miejsc parkingowych, do tej części miasta, z którejkolwiek strony by nie patrzeć, brak dobrego dojazdu. Mieszkańcy mówią w tej sprawie jasno: "Handel w tej części miasta został zamordowany".
Wystosowaliśmy więc prośbę do Biura Prasowego Urzędu Miasta o odpowiedź na pytanie jak podczas zbliżającego się remontu ulicy 12 Lutego miasto ma zamiar poradzić sobie z i tak ograniczonymi miejscami parkingowymi znajdującymi się przy sklepach w ciągu tej ulicy? - W ramach realizowanej inwestycji p.n.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 504 - 12 Lutego w Elblągu” powstanie możliwie największa liczba miejsc postojowych. Ich lokalizacja, a także ilość uwarunkowania będzie geometrią projektowanego układu drogowego. - mówi Łukasz Mierzejewski z Bura Prasowego Urzędu Miasta.
Przebudowa tego odcinka będzie polegała m.in. na poszerzeniu układu drogowego związanego z budową pasa rozdziału pomiędzy jezdniami, stanowiącego rezerwę pod budowę linii tramwajowej i zagospodarowanie istniejących terenów przyległych. - Z uwagi na charakter tej przebudowy i zachowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego, usytuowanie miejsc postojowych będzie równoległe do osi jezdni, co umożliwi jedynie parkowanie wzdłużne. - dodaje Łukasz Mierzejewski.
Z rozmowy przeprowadzonej z zaniepokojonymi wyżej wspominanym stanem rzeczy handlowcami, dowiedzieliśmy się, że przedsiębiorcy z 12 Lutego na własną rękę próbowali występować w swojej sprawie do władz miasta. - Najpierw zbieraliśmy podpisy pod petycją od naszych klientów, którzy przychylali się do tej sprawy z sympatią. - mówił pan Sławomir Bis, właściciel salonu optycznego. – Uważam też, że interpelowaliśmy nie tylko w naszej sprawie, ale w sprawie wszystkich mieszkańców, którzy korzystają z usług pawilonów handlowych, a dotyka ich problem braku miejsc postojowych pod niedużymi sklepami.
W związku z wyżej opisywanymi problemami, które dotknęły przedsiębiorców z 12 Lutego planowane było też spotkanie w tej sprawie z Wiceprezydentem Adamem Witkiem. - Na tym spotkaniu będziemy próbowali przedstawić swoje racje, jak również opisać problem z ograniczeniem miejsc postojowych widziany oczami naszych klientów. - mówił Sławomir Bis. - My naprawdę nie chcemy niczego nowego, ani żeby dodawać nowe miejsca parkingowe. Nie, chcemy albo obecnego utrzymania stanu, a jeśli to niemożliwe to chociaż stworzyć rozwiązania pod względem krótkotrwałych miejsc postojowych, podjazdów lub zatoczek parkingowych. - dodaje handlowiec.
Jak się dowiedzieliśmy, spotkanie już się odbyło, a o jego skutkach i postanowieniach będziemy jeszcze Państwa informować. Może głos występującego w tej sprawie ogółu mieszkańców sprawi, że miasto w przyszłości rozważniej i w sposób planowy i bardziej przemyślany będzie podchodziło do dużych inwestycji pamiętając, że przyświecać powinna im – jak trafnie zauważono na wczorajszych konsultacjach społecznych, przybliżając problem martwego handlu w miasteczku, przy Armii Krajowej – jedna myśl. Przede wszystkim nie szkodzić.
a gdzie były te kmioty z tych szałasów- jak w ratuszu był wyłożony plan zagospodarowania a potem projekty? Pewnie na Kanarach lub w Maroku - a w tych szałasach pracowali na nich mlodzi za 700 zł.
W dupach się poprzewracało. Ważniejszy interes kantoru niż miasta? To trzeba było sklepik w Jegłowniku sobie otworzyć.
zrobic mega parking w miejscu gdzie miala stanac galeria handlowa i po problemie
Bajzel jak zwykle w UM wszystko wychodzi zawsze po rozpoczęciu robót .Klient zawsze na drugim miejscu
Jezeli Zarzadowi Dróg i Prezydentowi wydaje sie ,że idealny mieszkaniec Elblaga to ten co jeżdzi rowerem/ gdzie ścieżki rowerowe ? / , tramwajem lub autobusem z dziesięcioma siatkami zakupów , a sklepy prywatne , samochody i miejsca parkingowe w 2012 roku to wsteczność i przeżytek , to prosze samemu dać pierw przyklad nieużywania aut , lub udać się do najbliższego psychiatry., a przede wszystkim zmienić pracę.Pamiętajcie , że to urzednik jest dla mieszkańca i z naszych podatkow utrzymywany i w jego problemy powinien się wsluchiwać i mu pomagać , a nie odwrotnie.
zagalopowałeś się chyba - z jakich podatków - te pożlsieboże byznesmeny z tych bud przy 12-lutego tak kombinuja, tak koszty napędzają, że podatki płacą tyci tyci lub wcale - wykazuja same straty ale dooopy wozić terenówką wprowadzoną w koszty a to prosze bardzo. Tam stoja ich samochody - klientow policzyc na jedenej rece. Miasto plany wykłada diżo wczesniej - trza było sie intersowac tym w czasie planowania. Prezydencie - robic swoje i nie przejmowac sie tym tałatajstwem. Mieli czas mogli brac udział w sporządzaniu planów i projektów. A na czas budowy - niech zamkną i jadą na Galapagos - wszak to umieja tylko robic.
przecież tych miejsc jest tyle samo co było przed remontem czyli całe g....
jak ta ulica ma wyglądać po przebudowie? czy ktoś wie?
poza budową dodatkowych dwóch pasów od Feniksu do ronda przy Alstomie nie widzę sensu pozostałych inwestycji , w tak kryzysowej ponoć sytuacji finansowej miasta.
się śmiejecie, no tak!