Miasto wyłoniło wykonawcę, który wykona projekt modernizacji zajezdni tramwajowej, węzła przesiadkowego na elbląskim dworcu i ścieżki rowerowej wzdłuż Alei Grunwaldzkiej. Udało się za trzecim podejściem.
Pierwszy przetarg na wykonanie projektu miasto ogłosiło w lutym. Wtedy nie wpłynęła ani jedna oferta. Kolejny, również bez powodzenia w marcu. Do trzeciego przetargu ogłoszonego na początku stanęły dwa biura projektów, które jednak zadania chciały podjąć się wspólnie i złożyły jedną ofertę. Cena, jaką zaproponowały to 448 950,00 złotych brutto. Miasto zdecydowało się powierzyć im to zadanie.
Projekt ma obejmować więc trzy różne zadania. Pierwsze dotyczy zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. W miejsce starej hali przeglądowej autobusów ma powstać nowa, dwunawowa hala postoju dla nowego taboru tramwajowego.
Obecnie istniejąca hala jest wykorzystywana jako warsztat oraz magazyn, z którego korzystają pracownicy zajmujący się naprawą torów. Powstała ona w połowie lat 80. XX wieku. To budynek mocno wyeksploatowany, z uszkodzonym dachem, dodatkowo pokrytym w połowie płytami azbestowymi
– wyjaśnia Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląg.
Z kolei placu Dworcowym powstanie węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. W okolicy dworca PKP zainstalowane zostaną automaty biletowe ZKM, a na placu i pętli autobusowej tablice informacji pasażerskiej, pokazujące najbliższe odjazdy autobusów i tramwajów z przystanków zlokalizowanych przy dworcu. W okolicach pętli pojawią się również kamery monitoringu miejskiego. Na przystankach tramwajowych przed dworcem staną nowe wiaty i osłony przeciwbryzgowe. Dodatkowo na placu dworcowym i w wiatach na pętli autobusowej zamontowane zostanie oświetlenie LED.
Ostatnie z trzech zadań dotyczy budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Grunwaldzkiej.
Dwukierunkowa ścieżka ma być zlokalizowana po stronie północnej Al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ronda Kaliningrad (ma włączyć się w istniejącą przy rondzie ścieżkę) do ul. Komeńskiego (do włączenia w istniejącą ścieżkę na dalszym odcinku ulicy w kierunku zachodnim). Jej projekt ma uwzględniać wykorzystanie istniejącego terenu pasa drogowego przeznaczonego aktualnie na chodnik i zieleniec, wzdłuż ścieżki rowerowej ma być zlokalizowany chodnik
– dodaje Joanna Urbaniak.
Dofinansowanie na tę inwestycję miasto chce pozyskać ze środków unijnych, z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, działanie 4.4 Zrównoważony transport miejski.
w końcu !
no udało się :) cieszę się najbardziej z zajezdni bo ta która jest to pożal się boże
@iza - to nie ta o której myślisz - tamta pochodzi z XIX w. i jest zabytkiem.
Nowa zajezdnia tramwajowa czy zmodernizowany węzeł przesiadkowy - to oczywista oczywistość (jak mawia p.Prezes). Kontrowersje budzi ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Budowa tej ścieżki teraz, bez kompleksowej przebudowy ulicy i trakcji tramwajowej to konserwowanie złych rozwiązań drogowych w tej części Elbląga i wyrzucanie pieniędzy podatników w błoto. W przeszłości popełniono liczne błędy przy zabudowie Osiedla za Politechniką. Należało wtedy w projekcie uwzględnić np. inny przebieg (odchylenie) linii tramwaju, tak by od Komeńskiego do Grottgera tramwaj biegł między Osiedlem a halą CSB i PWSZ. Pozwoliłoby to na łatwe poszerzenie jezdni Grunwaldzkiej na tym odcinku do 4 (6?) pasm ruchu jednocześnie napełniając tramwaje pasażerami. Bez podobnych działań teraz - ścieżka bez sensu