Miasto rozmawia z 17 inwestorami zainteresowanymi nabyciem miejskich działek pod swoje inwestycje. Z racji sporych ulg wynikających z położenia w strefie ekonomicznej, największym powodzeniem wśród przedsiębiorców cieszy się Modrzewina Południe. Co ciekawe dwie duże firmy rozpatrują także wejście na teren Terkawki - nieuzbrojony, ale atrakcyjny kompleks położony wzdłuż drogi S22. Plany jego zagospodarowania przed laty Miasto odłożyło na półkę. Teraz Terkawka ponownie wraca do łask.
Terkawka to przejęte przez Miasto tereny dawnego poligonu wojskowego, znajdujące się wzdłuż drogi ekspresowej nr 22 (od węzła Elbląg Wschód do granic administracyjnych miasta). W przyszłości obszar o łącznej powierzchni ok. 190 ha, miał zostać przeznaczony pod działalność produkcyjno-usługową w tym centrum logistyczne. W 2011 roku Magistrat otrzymał 2,2 mln zł unijnego dofinansowania na stworzenie dokumentacji jej zagospodarowania. W 2013 r. powstała m.in. koncepcja szczegółowego zagospodarowania terenu określająca układ drogowy wewnątrz obszaru, przebieg sieci infrastruktury technicznej oraz koncepcję odwodnienia terenu i regulacji stosunków wodnych. Ze względu na spore zadłużenie Miasta, nie zdecydowano się jednak na uzbrojenie tego terenu. Projekt został więc odłożony w czasie i nieco zapomniany.
Po kilku latach temat Terkawki ponownie wraca na tapetę. O zainteresowaniu inwestorów tym terenem, w tym tygodniu poinformował radnych z Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta, przedstawiciel Biura Wsparcia Przedsiębiorczości.
Zaczyna się zainteresowanie tym kompleksem wśród potencjalnych inwestorów. Prowadzimy rozmowy z dwoma dużymi podmiotami, które są zainteresowane inwestycjami na tym obszarze. Nie jest to łatwy teren, bo jest podmokły i nie posiada uzbrojenia. Jest jednak bardzo ciekawy, bo jest przyległy do trasy S22. Takich terenów, o takim potencjale komunikacyjnym, brakuje w Polsce
- zaznaczył Robert Rajkiewicz z Biura Wsparcia Przedsiębiorczości Urzędu Miejskiego.
Robert Rajkiewicz dodał również, że Miasto prowadzimy obecnie rozmowy z 17 inwestorami w sprawie sprzedaży miejskich działek. Największym powodzeniem cieszy się Modrzewina Południe. Firmy są też zainteresowane inwestycjami przy ulicach Lotniczej, Nowodworskiej, Żuławskiej i Żytniej.
Poprzez doniesienia o przekopie Mierzei Wiślanej, wzrosło zainteresowanie dwoma terenami przy ul. Żuławskiej i Żytniej. Obecnie wejście w te rejony rozpatrują trzy firmy. W tym tygodniu odbędzie się spotkanie z dużą, polską firmą, która myśli o tym, by zakupić działkę przy ul. Żytniej. Dzięki planowanemu kanałowi przez Mierzeję, widzi ona możliwość skrócenia drogi transportowej. Obecnie firma ta korzysta z portów w Trójmieście, ale według niej robi się tam już ciasno
- mówi Robert Rajkiewicz z Biura Wsparcia Przedsiębiorczości elbląskiego ratusza.
Kompleks Terkawka przy drodze S22 liczy ok. 190 ha
No ciekawa jestem tych firm ....
Kolejny temat w którym miał rację od lat radny Ryszard Klim?
Cytuję "... Dzięki planowanemu kanałowi przez Mierzeję, widzi ona możliwość skrócenia drogi transportowej. Obecnie firma ta korzysta z portów w Trójmieście, ale według niej robi się tam już ciasno .." niech ten wybitny specjalista poda nazwę firmy a zweryfikuję to w 3 minuty!!!!”
Kolejne bajki z "mchu i paproci";)
Znów propaganda przedwyborcza
ten teren Terkawki powinien być przeznaczony pod duze inwestycje ,centra logistyczne itp. a nie jakieś ***ołki to jest bardzo atrakcyjny teren przy s-22 i s-7
super mapa. Nawet jej powiekszyc nie mogę aby zobaczyć dokładnie o jaki obszar chodzi.
Kat Na Idiotów - firma posiadająca 40% rynku nawozów sztucznych - weryfikuj!!!
Obszar Terkawki już dawno powinien być rozwijany infrastrukturalnie jako zdecydowanie bardziej sensowny niż Modrzewina (mocno forsowana przez ekipę Słoniny). W Modrzewinę - wbrew logice - przy niekorzystnym położeniu, skomplikowanym terenie, słabym powiązaniu z siecią drogową, braku linii kolejowej - Miasto "wpakowało" ogromne pieniądze, osiągnięto niewspółmiernie do nakładów mizerne efekty, i nic nie zapowiada nagłego zwrotu ku lepszemu. Terkawka ma atuty, min. strategiczne położenie przy skrzyżowaniu tras transportowych, aż prosi się o inwestycje.
Zresztą w normalnym kraju i jedynym województwie stanowiącym zewnętrzną granicę UE z mocarstwem - w normalnych warunkach - strategiczny obszar od węzła Elbląg Wschód i Gronowa Górnego do granicy państwa (i granicy UE) wzdłuż trasy S22 powinien stanowić jeden wielki ciąg fabryk, fabryczek, magazynów celnych i wolnocłowych, placów składowych, montowni, centrów logistycznych i innych "depot". Ale jest jak jest i mamy jak mamy.