Niekończące się przebudowy dróg DW 503 i DW 504 są utrapieniem nie tylko dla kierowców. Ich drażnią korki, objazdy i wyrastające spod ziemi oznakowania zmiany trasy. Niestety, na przedłużających się remontach cierpą także piesi. Po zakończeniu prac, może nie być wcale lepiej. Przyzwyczajeni przechodnie mogą w pewnych momentach nadrabiać kilkanaście metrów udając się do przejścia dla piszych, bo część z nich zostanie zlikwidowana. W trakcie trwania remontu wielu mieszkańców przechodzi na szagę.
O informacje dotyczące przejść dla pieszych zgłosiliśmy się do Urzędu Miasta. Wynika z nich, że przy remoncie DW 504 zostanie zlikwidowane tylko jedno przejście dla pieszych, to na skrzyżowaniu ulic 12 Lutego - Teatralna - Królewiecka - Nowowiejska przez ul. Królewiecką (od strony północnej). - Pozostałe przejścia dla pieszych pozostają w lokalizacji dotychczasowej, w tym przypadku nie powstaną nowe przejścia – mówi Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy w Biurze Prasowym. - W niektórych przypadkach ulegają nieznacznemu przesunięciu w planie sytuacyjnym w stosunku do lokalizacji przed przebudową, z uwagi na korektę układu drogowego - dodaje.
Dużo zmian szykuje się za to przy przebudowie DW 503. Tutaj zostaną zlikwidowane przejścia:
- przez ul. Pocztową na wysokości budynku poczty
- przez ul. Pocztową na wysokości ul. Zacisze
- przez Al. Armii Krajowej za skrzyżowaniem z ul. Pestalozziego (od strony czołgu)
- przez Al. Armii Krajowej na skrzyżowaniu z ul. Powstańców Warszawskich
- przez ul. Browarną na wysokości bramy głównej browaru
- przez ul. Browarną na skrzyżowaniu z ul. Grażyny
- przez ul. Browarną za ul. Obrońców Pokoju (od strony ul. Elektrycznej)
W zamian za to powstanie kilkanaście nowych przejść dla pieszych:
- przez ul. Pocztową za skrzyżowaniem z Al. Armii Krajowej (na wysokości budynku I LO),
- przez Al. Armii Krajowej w obrębie skrzyżowania z ul. Pocztową (na wysokości budynku IdeaBanku),
- przez ul. Robotniczą przed skrzyżowaniem z ul. Teatralną w kierunku parku przy kościele Bożego Ciała (rondo),
- przez ul. Browarną za budynkiem ZKM, a przed wjazdem do straży pożarnej,
- przez ul. Browarną na wysokości wjazdu garażowców przed skrzyżowaniem z ul. Obrońców Pokoju,
- przez ul. Nowa 2:
- przy skrzyżowaniu z ul. Browarną,
- na wysokości budynku dworca Elbląg Zdrój,
- na wysokości wjazdu do administracji browaru,
- na wysokości tunelu w kierunku ul. Portowej,
- na wysokości ul. Portowej,
- przez ul. Nowa 1:
- przy skrzyżowaniu z ul. Stoczniową,
- przy skrzyżowaniu z ul. Skwer Ofiar Sprawy Elbląskiej,
- w obrębie skrzyżowania z ul. Nowa 1A (2 przejścia),
- przed skrzyżowaniem z ul. Niską
- przez ul. Nowa 1 A
- przy kościele Bożego Ciała (rondo),
- w obrębie skrzyżowania z ul. Nowa
Miejmy nadzieję, że remonty dróg szybko się skończą. Zgodnie z doniesieniami na pewno ich oddanie nie odbędzie się w ustalonych pierwotnie terminach. Pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość i uważnie przyglądać znakom drogowym.
kto to wymyślił że na Armii Krajowej będzie tylko przejście koło ideabanku a następne dopiero koło biedronki????
technologia budowy drogi do Suchacza; przyjezdza piasek wywrotka, 3 ludzi rozgrabuje grabkami po miesiacu czy 2, leja asfalt. Skad zatem koszta milionowe?
Z całym szacunkiem dla projektanta tych przejść ale chyba je projektował ktoś nawalony lub chory psychicznie bo po pierwsze miasto jest dla jego mieszkańców po drugie nie powinno się utrudniać komunikacji pieszej po trzecie powinno wykorzystywać się naturalne ciągi komunikacji pieszej, a zlikwidowanie przejścia na wysokości poczty to jest chory pomysł.
Bo to zamierzone działanie likwidacja przejsc dla pieszych by zniszczyć handel "przy czołgu",by firmy,do których dojść nie można,POupadały.
W czasie wolnym jako mieszkaniec Elbląga zrobiłem sobie wycieczkę pieszą w okolicach przebudowy naszych dróg i stwierdziłem że przebudowa przez firmę Eurovia woła o pomstę do nieba gdyż jak ma się zakończyć przebudowa ta jak prawie na skrzyżowaniu ul.Browarnej,Robotniczej koło CPN i kościoła na tym placu budowy nie ma nikogo,dalej do ABB po stronie kościoła też nikogo,na skrzyżowaniu ul. Królewieckiej koło banku coś się tam robiło .dalej w kierunku poczty prawie nikogo, była 13.15 to widać tempo duże zaangażowanie wspaniałe tym tempem to przebudowa potrwa do 2016r.Tablica wisi że na pewnym odcinku drogi przebudowa została wstrzymana bo pokazały się skarby-------część muru i archeolodzy muszą zbadać------a tam nikt nie bada to chyba to są zagrywki tylko kogo..............................
Za bezmyślne likwidowanie przejść na Rycerskiej i Armii Krajowej własnoręcznie bym dał projektantom kilka rózg w tyłek. Tak się kończy projektowanie zza biurka - gdyby ci ludzie pochodzili trochę po centrum naszego miasta (zamiast przemykać samochodami), to by takich głupot nie robili. A tak - centrum będzie dalej pustynniało otoczone siecią kilkupasmowych "autostrad". A przedmieścia się rozlewają ... Nie lepiej uczyć się na cudzych błędach?
Taaa, już widzę, jak nie będzie skoków przy poczcie... Panie Wilk, do roboty - wymuś powstanie przejscia, jesteś dla ludzi a nie dla fotela.
Likwidacja przejścia przy poczcie i przy czołgu woła o pomstę do nieba! Przychylam się do pomysłu Łukasza dania projektantom po łapach, tylko przejść i tak nie będzie :(
te dwa przejścia o których mowa w komentarzach powinny być przywrócone.!!!!!! co za dekiel to wymyślił
Moim zdaniem te przejścia prędzej czy później i tak powrócą, np. na wniosek w ramach budżetu obywatelskiego. Tylko wkurzająca będzie strata publicznych pieniędzy przy dostosowywaniu nowej drogi i torowiska - za takie wtopy odpowiedzialność powinni ponosić bezmyślni projektanci i/lub urzędnicy. Zdaję sobie sprawę, że 503/504 mają status dróg wojewódzkich, na których wymagana jest jakaś konkretna odległość pomiędzy przejściami dla pieszych, żeby zapewnić "przepustowość", ale niech tu wreszcie władni przejrzą na oczy - to jest centrum miasta i ludzie powinni móc swobodnie przechodzić np. z parku Planty na Starówkę. Mądry projektant powinien robić przejścia tam, gdzie ludzie faktycznie przechodzą, a nie tam, gdzie mu komputer wyliczy.