- Od nowego dyrektora oczekuję przede wszystkim prowadzenia departamentu w sposób planowy i zorganizowany. Zależy mi również na poprawie komunikacji - tego, co robimy w urzędzie oraz jednostkach zależnych - z mieszkańcami, z lepszym wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi cyfrowych – powiedział Grzegorz Nowaczyk prezydent Elbląga.
Rafał Gruchalski ma 35 lat. Ukończył prawo na Uniwersytecie Gdańskim i podyplomowe studia wiedzy o Unii Europejskiej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ma na swoim koncie szkolenia z zakresu zarządzania zespołem, coachingu, organizacji pracy menadżera, rozwoju biznesu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i mediów społecznościowych.
Od ponad 15 lat pracuje w mediach, pierwsze kroki w zawodzie dziennikarza stawiał w „Głosie Elbląga”. W latach 1997-2009 był pracownikiem spółki Edytor, do której należy Grupa Medialna Gazety Olsztyńskiej, jedno z największych wydawnictw w Polsce. Był redaktorem odpowiadającym za merytoryczną zawartość wydań „Gazety Olsztyńskiej”, „Dziennika Elbląskiego” i tygodników lokalnych; sekretarzem redakcji, odpowiadającym za organizację pracy. Brał udział w tworzeniu strategii rozwoju i promocji Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej – jest autorem hasła promującego „Gazetę Olsztyńską”, kierował projektem promocji „GO” w ramach Strategicznej Karty Wyników, jednego z narzędzi nowoczesnego zarządzania. Współtworzył politykę informacyjną i promocyjną tego tytułu. W latach 2007-2009 był menadżerem zarządzającym kilkoma gazetami bezpłatnymi spółki Edytor. Odpowiadał za ich rozwój, promocję i marketing oraz wyniki finansowe. Od 2010 roku pracuje w Telewizji Elbląskiej, zajmując się najważniejszymi tematami dotyczącymi naszego miasta.
Jego pracę docenili specjaliści z branży medialnej. Był laureatem „Złotej Dziesiątki”, przyznawanej wyróżniającym się pracownikom Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej, współautorem specjalnych wydań „Gazety Olsztyńskiej”, poświęconych ważnym światowym wydarzeniom, które to wydania zostały nagrodzone, m.in. wyróżnieniem w krajowym konkursie Grand Front na Okładkę Roku i nagrodą specjalną European Newspaper Award.
Rafał Gruchalski Interesuje się mediami, public relations, marketingiem i sprawami samorządu. Od 16 lat jest sędzią koszykówki, czynnie uprawia sport, m.in. bieganie. W ubiegłym roku, na swoje 34 urodziny, po raz pierwszy w życiu przebiegł maraton.
- Nasze miasto potrzebuje spójnej polityki promocyjnej i skutecznego public relations z wykorzystaniem narzędzi content marketingu i mediów społecznościowych, by zmienić wizerunek Elbląga, przyciągnąć inwestorów i turystów – mówi Rafał Gruchalski, nowy dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Elblągu. - Najnowsze dane z badań ankietowych wskazują, że 60 procent, szczególnie młodych osób, nie kojarzy naszego miasta z niczym konkretnym. Czas to zmienić. Pierwszy krok już został zrobiony – powstaje strategia promocji, która w najbliższych dniach ujrzy światło dzienne. Najważniejszą sprawą będzie jednak wprowadzenie jej w życie, dlatego liczę na owocną współpracę w tej sprawie z mieszkańcami.
Anna Kleina, Rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga
ciekaw czyj to znajomek albo z rodziny
O ,a to ci niespodzianka.Wreszcie ktoś mądry w tym urzędzie miejskim .Tylk ,panie Rafale ,żeby był pan odPOrny na machloje urzędasów.Nie bedzie miał pan łatwej pracy .mam nadzieję ,że wszelakie info z urzędu nie będzie teraz ukrywane przed opinią publiczną .Rzyczę owocnej pracy.
Content marketing, media społecznościowe - nie przekonują mnie ludzie, którzy o prostych sprawach mówią zawile i mało precyzyjnie, używając nowomowy zamiast stąpać po ziemi. Jeśli ktoś nie przebije się w takim mieście jak Olsztyn i nie zrobi kariery, to znaczy, że orłem nie jest. Ten wybór potwierdza moje przypuszczenia, że w mieście nie ma już odpowiedniej kadry, na wysokim poziomie, a to - kiepsko wróży.
A swoją drogą pomysł programu podobnego do tego z TVP Gdańsk pt. :"Co mnie gryzie", panu Rafałowi się spodobał, do realizacji w Telewizji Elbląskiej. Czy bedzie realizowany ?
przekaz o Elblągu w mediach społecznościowych jest już ponad miarę zwielokrotniony, szum informacyjny na Facebook, Google+, Twitter jest od dawna, piszą urzędnicy, prezydent, dziennikarze, mieszkańcy wcielający się w obserwatorów lokalnej rzeczywistości - tu raczej prochu już nie da się wymyślić, prezentacja PDF ze strategią promocji Elbląga od kilku tygodni krąży wśród internautów i raczej wywołała uśmiechy zażenowania wystarczy zauważyć, że konsorcjum od strategii nie skonsultowało jej zapisów z klastrem branży turystycznej, który po oświadczeniu P.Olechnowicza "Elbląg nie będzie ośrodkiem przemysłowym" wydaje się w tej chwili najważniejszym gremium mogącym właściwie ukierunkować prace nad strategią promocyjną miasta, ciekawe jak nowy szef reklamy UM pogodzi wodę z ogniem, z jednej strony Prezydent usilnie walczący o pobudzenie przemysłu, z drugiej strony branża turystyczna która czuje że to od jej rozwoju może zależeć przyszłość Elbląga
marny dziennikarz, marny dyrektor gratuluje wyboru nowaczyk
do koko: marny zartownis, marny czlowiek, gratuluje samopoczucia miałki troglodyto
beata - szacunek za wpis, bełkot nowomowy i szukanie "wykwintnych" sformowań to klasyka PO, dużo zawile i niby mądrze. Jak słuchałem Arłukowicza, który kilka razy powtarzał w "kropce nad i " cyt. "lekarze funkcjonują w przestrzeni finansów publicznych" to na mdłości się zbierało. Nie będę komentował tematu pracy podyplomowej. Mamy doskonałych profesorów, lekarzy, architektów, inżynierów ale oni wszyscy kształcili się przed 1989 rokiem. Były wymagania dziennikarz to był dziennikarz. Niestety coraz więcej jest zadufanych w sobie ludzi, którzy nie wiedzą, że nie wiedzą ( tak mówiło się o Samoobronie )
Zgadzam sie z koko, a referencje na wyrost. Stołek ponad możliwości. Kolejny gminny urzędnik. Jaka gmina, taki kraj - kabaret Neo-Nówka.
Gratulacje panie Rafale!