Jeżeli wszystko potoczy się pomyślnie, to we wrześniu Starostwo Powiatowe w Braniewie posiadać będzie komplet uchwał rad samorządów, wyrażających zgodę na przejęcie przez powiat braniewski od PKP nieczynnej linii kolei nadzalewowej. W najbliższy piątek (9 września) tego typu stanowisko zajmą radni powiatu elbląskiego. Ostatnim samorządem, który nie podjął jeszcze decyzji w tej sprawie jest miasto Elbląg. Kiedy elbląski ratusz planuje zająć się tym tematem?
Przypomnijmy, że powiat braniewski od kilku miesięcy prowadzi intensywne rozmowy z Polskimi Liniami Kolejowymi, nad nieodpłatnym przejęciem niemal całej trasy linii kolei nadzalewowej. Przejęty odcinek od stacji Elbląg Zdrój do stacji Braniewo Brama ma być wykorzystywany do celów turystycznych. Wcześniej wolę przejęcia odcinka linii od Jagodna do Świętego Kamienia wyraził także samorząd Tolkmicka.
Nieczynny od dłuższego czasu szlak kolejowy ma pozostać czynną linia kolejową, po której mógłby odbywać się m.in. ruch turystycznych drezyn. Te, zakupione przez Stowarzyszenie Przyjaciół Ziemi Tolkmickiej Lanzania, od ponad roku oczekują na turystów na dworcu kolejowym w Tolkmicku. PKP jako warunek ich kursowania po linii, postawiła przejęcie przez zainteresowane samorządy całej trasy nadzalewowej lub jej odcinków.
Aby jednak do tego mogło dojść, powiat braniewski musi uzyskać od rad samorządowych pozostałych jednostek terytorialnych, przez tereny których przebiega przekazywany odcinek linii kolejowej nr 254, uchwał lub stanowisk wyrażających zgodę na jej przejęcie przez Starostwo Powiatowe w Braniewie. Takie zgody jeszcze przed wakacjami wyraziły już Rada Miasta i Gminy Tolkmicko, Rada Gminy Braniewo, Rada Miejska w Braniewie, Rada Miasta i Gminy Frombork i Gmina Elbląg. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko uchwał Rady Powiatu Elbląskiego i Rady Miejskiej w Elblągu. Ta pierwsza stosowny dokument podejmować będzie na sesji 9 września. Czy w ślad za kolegami z powiatu pójdą też miejscy radni? W wysłanym do radnych i mediów zaproszeniu na najbliższa sesję Rady Miejskiej, która odbędzie się 15 września, nie znalazł się tego typu projekt uchwały. Czy miejscy rajcy zajmą się nim na wrześniowej sesji?
Dokumenty w tej sprawie są już przygotowywane i taki projekt uchwały może znaleźć się w programie najbliższych sesji. Do merytorycznej dyskusji radnych będzie potrzebna jednak analiza finansowa tego przejęcia
- mówi Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego.
Po otrzymaniu stanowisk wszystkich zainteresowanych samorządów, braniewskie starostwo złoży do Ministerstwa Rozwoju wniosek w sprawie przekazania linii w użytkowanie wieczyste. W ciągu trzech miesięcy powinna być znana decyzja ministra. Jeżeli będzie ona pozytywna, starostwo w Braniewie dokona inwentaryzacji linii oraz oceni stan torowiska i jego obiektów inżynierskich. Po niezbędnych naprawach i przystosowaniu infrastruktury linii do ruchu, być może w maju 2017 r. na trasę wyruszą długo oczekiwane drezyny.
.................Po niezbędnych naprawach i przystosowaniu infrastruktury linii do ruchu, być może w maju 2017 r. na trasę wyruszą długo oczekiwane drezyny.............. starostwo z budżetem rocznym 50 mln zł gdzie nie starcza na szkoły i łatanie dziur w drogach nie wspominając o kapitalnych remontach dróg powiatowych porywa się na słońce. Drezyn przez dwa lata nie mogą uruchomić a co dopiero ruch kolejowy. Po co to ludziom głowę takimi pomysłami zawracać. RK napisz jak pojedzie pierwszy pociąg, bez pieniedzy nie będzie ani pociągów ani drezyn....
Wolski cyrk http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/nik-system-zatrudniania-cudzoziemcow-dziala-na-szkode-polski-i-ue/pzg801