Ze Strefy Płatnego Parkowania wpływy roczne wynoszą nieco ponad milion złotych. Koszty utrzymania SPP wynoszą około 600 tys. zł. Pozostałe środki przeznaczane są na utrzymanie komunikacji miejskiej w Elblągu. Postanowiliśmy sprawdzić jakie środki finansowe wpływają ze sprzedaży biletów?
- Często korzystam z komunikacji miejskiej. Bilety jednorazowe wolę jednak kupić w kiosku niż w autobusie ponieważ są tańsze. Zastanawia mnie dlaczego te ceny się różnią. W innych miastach ceny zarówno w kioskach, jak i pojazdach są takie same. Jakie środki finansowe trafiają do budżetu Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu? - pyta jedna z naszych czytelniczek.
Mieszkańcy częściej decydują się na zakup biletów jednorazowych w punktach handlowych. Również częściej niż z biletów dostępnych u kierowców oraz motorniczych, elblążanie korzystają z Elbląskiej Karty Miejskiej i promocyjnych, elektronicznych biletów jednorazowych.
Wpływy ze sprzedaży biletów w ubiegłym roku wyniosły nieco ponad 12 mln zł. W strukturze sprzedaży, wszystkie bilety jednorazowe (a więc jednorazowe bilety papierowe, bilety z elektronicznej portmonetki na Elbląskich Kartach Miejskich, bilety zakupione w pojazdach, bilety zakupione przez system moBilet) stanowią niespełna 75 %. Bilety zakupione w pojazdach to ok. 11,5 % wszystkich biletów jednorazowych. Natomiast 25 % wpływów ze sprzedaży to wszystkie bilety okresowe
– informuje Michał Górecki, specjalista ds. marketingu i komunikacji społecznej ZKM Elbląg
25% wpływów ze sprzedaży biletów pochodzi z biletów okresowych. Najbardziej popularne są bilety miesięczne oraz 30-dniowe, które stanowi nieco ponad 73% wszystkich rodzajów biletów okresowych. Bilety ulgowe specjalne dla uczestników programu Karta Dużej rodziny stanowią około6,4 % wszystkich biletów miesięcznych i 30-dniowych. Kolejne bilety okresowe często kupowane przez mieszkańców stanowią bilety dekadowe – 26, 07%, natomiast bilety semestralne zaledwie 0,89% wszystkich biletów okresowych.
Ile biletów okresowych w sumie sprzedano w 2014 roku? Na co przeznaczane są środki ze sprzedaży biletów?
- W 2014 r. pasażerowie skorzystali łącznie z 71 289 biletów okresowych. Wpływy ze sprzedaży biletów są w całości przeznaczane na pokrycie kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej Elbląg – dodaje Michał Górecki
Czym się różni bilet z kiosku od tego u kierowcy? Tym, że na tym z kiosku pojedziesz jednym autobusem jeden raz NIE PRZESIADKOWY, a tym u kierowcy możesz się przesiadać przez godzinę od daty zakupu biletu... jest PRZESIADKOWY
Ile strat przynoszą te jadące po torach złomy:popękane budynki,zły komfort jazdy -hula wiatr i jazgot kół.
Wolałabym aby było podane ile wynosi budżet ZKMu oraz ile dziesiątek milionów ZKM dostaje dotacji z UM na pokrycie kosztów?
mieszkam w gronowie elblaskim mam karte duzej rodziny ulgi na komunikacje mi nie przysluguje dlaczego
dotacji nie dostaje, dostaje tylko dopłatę do biletów ulgowych. Jest chyba tak , że tyle, a tyle sprzedali ulgowych- /do przejazdu na ulgowe przywilej daje Rada Miejska/ i Miasto dopłaca dla ZKM za te ulgowe.
bilety takie, sr...., owakie. Droga Ines, a ile wpływy z tych biletów pokrywają kosztów funkcjonowania ZKM Elbląg? Napiszesz nam dzisiaj?
A zegar koło ZKm na ul.Hetmańskiej chodzi jak chce .Czyli jaki pan taki kram.
Do "do cieciorka" może napisałam zbyt skomplikowanie i użyłam skrótu myślowego ale budżet ZKM to ponad 3o mln złotych prawda? Ten budżet to skąd się wziął jeśli nie z budżetu miasta? Zwrot za sprzedane bilety to około kilka milionów z czego wynika, ze utrzymanie i funkcjonowanie ZKM w Elbągu pokrywany jest z budżetu miasta w kwocie około 20 milionów tak? Więc nie myl pojęć i nie klikaj o jakiś drobnych przywilejach nadawanych przez radę miasta plis!
Cieciorka- glupio mądre teorie a internet wszystko przyjmie, prawda? Przeczytaj uwaznie cos co dotyczy tego tematu najpierw a pozniej się wypowiadaj, oczywiście jeśli zrozumiesz. Był artykuł o ulgach dla doktorantow w info, wiec sobie go znajdź :) oczywiście o ile potrafisz.... ;P
nie masz racji, nie ośmieszaj się. ZKM jest Spółką z udziałem Skarbu Gminy i ma udziały tak jak i Urząd Miasta, jakakolwiek dotacja Urzędu Miasta jest niedopuszczalna. Urząd daje dopłatę dla ulgowców tj. młodzież szkolna, emeryci i renciści. Urząd może jedynie podnieść swój kapitał, który dla ZKM jest nie do ruszenia.