Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Adela, Felicyta, Klemens
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii POLITYKA

Poseł Kacper Płażyński interweniuje u Prezydenta Elbląga ws. komunikacji miejskiej. "Elblążanie się na nią skarżą"

02.02.2022, 18:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Poseł Kacper Płażyński interweniuje u Prezydenta Elbląga ws. komunikacji miejskiej. "Elblążanie się na nią skarżą"
źródło: facebook.com/KacperPlazynski

- Od czasu, kiedy uruchomiliśmy w Elblągu dyżury poselskie znaczna część wątpliwości, skarg od mieszkańców Elbląga dotyczy tego, co się wydarzyło 1 stycznia zeszłego roku, tzn. zmian w rozkładzie jazdy, likwidacji pewnych linii i związanych z tym utrudnień - podkreślił poseł Prawa i Sprawiedliwości Kacper Płażyński podczas zorganizowanej dziś (2.02.) konferencji prasowej.



Poseł podkreślił, że transport publiczny jest niezwykle istotny. - To jest krwiobieg miasta i na transport publiczny w nowoczesnych miastach trzeba stawiać - mówił Kacper Płażyński. - Trzeba sprawiać, żeby on się rozwijał, żeby mieszkańcy chętniej z niego korzystali.


 

Z pewnym niepokojem przyjmujemy wiadomości od mieszkańców, że w Elblągu przynajmniej od roku dochodzi do sytuacji w zasadzie odwrotnej. Postanowiliśmy skierować do Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego szereg pytań dotyczących transportu publicznego, linii, rozkładów. Jedno z pytań dotyczy tego, dlaczego dochodzi do sytuacji, gdzie tramwaje przyjeżdżają po sobie, a później jest 30-40 minut przerwy między kolejnymi kursami

 

- opowiadał poseł.


Elblążanie zgłaszali m.in. problem dostosowania rozkładu jazdy komunikacji miejskiej do rozkładów jazdy pociągów.

 

W tym zakresie od lat dochodzi do sytuacji trochę niezrozumiałych, że pociągi swoje, a transport publiczny jest zupełnie do tego niedostosowany. A to przecież powinna być jedność, nawet jeśli właściciel tych instytucji jest zupełnie inny

 

- zaznaczył Kacper Płażyński.


Poseł w piśmie do Prezydenta wyjaśnia, że: „Mieszkańcy zwrócili uwagę na problemy wynikłe z likwidacji kilku linii autobusowych, w tym głównie nr 6, 8 oraz 9. Jedna z mieszkanek Zatorza oznajmiła, iż po likwidacji linii nr 6, z powodu koniecznej przesiadki, dojazd na cmentarz Dębica zajmuje jej teraz dwa razy więcej czasu niż przed zmianą rozkładu. Inny z mieszkańców zakomunikował, że po likwidacji linii nr 9 dojazd z Zawady na dworzec kolejowy zajmuje mu aż 45 minut, poprzednio jako że trasa dziewiątki przebiegała jedynie przez główną arterię Elbląga, można było nią dotrzeć na dworzec w 20 minut. Podobne uwagi zgłoszono w związku z usunięciem linii nr 8, co spowodowało brak szybkiego bezpośredniego połączenia pomiędzy osiedlami Zawada i Zatorze. Podobnych zgłoszeń odnośnie problemów związanych z likwidacją, bądź zmianą przebiegu tras linii komunikacji miejskiej jest więcej. Stąd pierwsze pytanie: czy miasto planuje odtworzenie wymienionych linii lub skorygowanie obecnie funkcjonujących w taki sposób, aby ich trasy zbliżone były do tych przed zmianami?



Kolejnym podnoszonym problemem jest częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów, a konkretnie taka organizacja rozkładu jazdy, iż pojazdy danej linii przyjeżdżają jeden po drugim, by na następne przychodziło oczekiwać nawet do 40 minut, a to z kolei, jak zauważają mieszkańcy Elbląga, przekłada się na przepełnienie środków komunikacji miejskiej w godzinach szczytu. Zauważmy, że dzieje się tak w trakcie trwania epidemii. Mieszkańcy Elbląga wskazują, iż w związku z ową sytuacją należałoby raczej tworzyć większe składy, dołączając wagony tramwajowe. Stąd drugie pytanie: z czego wynikają opisane błędy w rozkładzie jazdy? Czy miasto ma możliwość łączenia dwóch wagonów tramwajowych, aby kursowały jako jeden pojazd?



Zauważmy, że skutkiem opisanych problemów jest przesiadanie się elblążan do samochodów. Skłania ku temu także zniesienie od 1 stycznia 2022 roku ulgi na bilety dla pasażerów posiadających przy sobie dowód rejestracyjny swojego samochodu. Mieszkańcy informują, iż zniesienie tej ulgi przesądza o rezygnacji z poruszania się transportem publicznym. Jest to więc powodowanie trendu przeciwnego kształtowaniu świadomości ekologicznej, promocji korzystania z przyjaznych środowisku form transportu. Stąd pytanie kolejne: dlaczego Miasto zdecydowało się na zniesienie tej ulgi? Jakie działania przewiduje Miasto oraz Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu w celu zwiększenia atrakcyjności transportu publicznego i zmiany przyzwyczajeń kierowców? Czy planowane są zmiany cen biletów?



Mieszkańcy Elbląga zwrócili również uwagę, iż rozkład jazdy autobusów odjeżdżających z dworca kolejowego nie jest skoordynowany z rozkładem jazdy PKP. Mieszkańcy dojeżdżający do Elbląga transportem kolejowym nie mogąc zdążyć na przesiadkę do autobusu zmuszeni są dojeżdżać do pracy taksówkami. Czy miasto planuje bieżącą konsolidację rozkładu komunikacji miejskiej w Elblągu z rozkładem jazdy PKP?

Poza odpowiedzią na powyższe pytania uprzejmie proszę o udostępnienie: danych na temat wpływu wprowadzonych zmian w transporcie publicznym na wybór sposobu przemieszczania się elblążan w ostatnich latach, w szczególności w roku 2021; analizy skutków zmian wprowadzonych w funkcjonowaniu elbląskiej komunikacji miejskiej; informację w jakiej obecnie kondycji finansowej znajduje się Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu.

Dodatkowo proszę o odpowiedź czy miasto planuje przeprowadzenie szerszych konsultacje z mieszkańcami na temat ewentualnych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i jej rozkładu jazdy? Wiem, że miasto w porozumieniu z mieszkańcami dokonywało w ciągu 2021 roku korekt w rozkładzie jazdy. Niestety zdają się być niewystarczające."

Poseł liczy, że Prezydent Elbląga przedstawi analizy,  z których będzie wynikać, jak transport publiczny zmienił się w Elblągu przez ostatni rok.

 

Może należy przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami, żeby wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom

 

– dodał Kacper Płażyński.

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 6

%33.3 %66.7


Komentarze do artykułu (56)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +23
    ~ moja ocena
    Środa, 02.02

    a co ten szuka e elblagu.

  2. 2
    +27
    ~ Mariusz Lewandowski
    Środa, 02.02

    Panie Płażyński proponuję poprosić Premiera Morawieckiego o 200 milionów złotch na zakup dla Elbląga autobusów i wagonów tramwajowych. Jakieś osiem lat temu Pan Kaczyńki przypłynął do Elbląga i na fali enzuzjasmu do naszego referendum obiecał wzmocnić tą formę sprawoania władzy a po 7 latach władzy PIS-u nadal nie mozemy zorganizować referendum w sprawie przeniesienia Elblaga do Pomorskiego bo brak stosownej ustawy. Może ruszy Pan swoje cztery litery w tej sprawie a jeśłi nie to dla mnie jest Pan w Elblągi persona non grata. No chyba że załatwi Pan te 200 baniek - wtedy poproszę o nadanie Panu tylułu honorowego obywatela . Cejrowski nie chciał Pan pewnie zechce więc do dzieła.....

  3. 3
    --16
    ~ Karolina J
    Środa, 02.02

    Brawo Panie Płażyński. Tacy jak Pan są temu miastu potrzebni. Elbląg ma duży potencjał tak bardzo niewykorzystany dzięki obecnemu prezydentowi i radzie miasta

  4. 4
    +41
    ~ Kryspin
    Środa, 02.02

    Przecież my mamy swojego posła PiS Krasulskiego, a nie jakiegoś desantowca z Gdańska. Dla niego to powinna być potwarz, że ktoś wkracza na jego terytorium. Że nie ma nic do powiedzenia to wiemy, ale że aż tak stracił na znaczeniu to coś nowego. Ponadto, prezes wyznaczył jakiegoś młodego cwaniaczka z Olsztyna na sekretarza wojewódzkiego PiS (jak kiedyś w PZPR) - to znaczy że już po Krasulskim.

  5. 5
    +20
    ~ Elblazanka
    Środa, 02.02

    Za PiS-em nie jestem tak samo jak nie jestem za PO ale może w końcu ktoś się tym gburom dobierze do czterech liter odnośnie tej pozal się boże komunikacji. To jest nie poważne autobusy i tramwaje na gminnie się spóźniają ceny biletów poszly w górę jest taka częstotliwość kursowania komunikacji że w tramwajach jak i autobusach ścisk. Na dodatek zabrali ulgę dla pasażerów z dowodem rejestracyjnym swojego auta. Niech w końcu wrócą stare rozkłady sprzed 2021 roku niech wkoncu autobusy jeżdżą przez całe miasto. I niech 11 wróci na stara trasę Nowakowo - Dębica jechała przez cały elbląg każdemu pasowalo teraz do Jaru i dalej mecz się tramwajami. Lepiej na piechotę chodzić bądź własnym autem jeździć niż tymi złomami elblazkimi zwanymi tramwaje i autobusy

  6. 6
    +26
    ~ wypadstąd
    Środa, 02.02

    Niesamowite!!! Co ten g.....rz szuka w Elblagu. Nie wstyd ze jako zamożny człowiek sięgałeś po pomoc UE która skierowana jest dla ludzi nie zamożnych a chcących otworzyć działalność gospodarczą?! WSTYD ojciec sie grobie przewraca !!1

  7. 7
    +20
    ~ karłowaty
    Środa, 02.02

    Oj jak ten człowiek martwi sie Elblążanami a czy on zna nazwe ulicy na jakiej sie teraz znajduje? Co chce może startowac z Elbląga? Małemu karakanowi sie to udało i mysli ze on kolejny będzie .Jedz człowieku lepiej do Gdańska.

  8. 8
    +28
    ~ Igifuxy
    Środa, 02.02

    A to mamy spadochroniarza..posła z Gdańska...a gdzie Krasuldki ? I inne pisiorki ..? .. co zablokowali kasę dla Elbląga?...pan też tu nic nie zrobisz..jak Ci w/w wymienieni ...

  9. 9
    +21
    ~ Egh
    Środa, 02.02

    Czemu nie napiszecie co się dzieje na sorze że brakuje pielęgniarek ?

  10. 10
    +21
    ~ ELBLĄŻANKA
    Środa, 02.02

    Namącił w Gdańsku przyjechał mąci do Elbląga kto go tu wpuścił

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1609978675842