Do końca zbliżają się prace związane z budową nowego wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej. Na obiekcie, który ma być gotowy do końca listopada, trwają ostatnie roboty wykończeniowe. W tym tygodniu wykonawca rozpoczął układanie asfaltu na wiadukcie i jego dojazdach. Jeżeli dopiszą warunki atmosferyczne, pierwsi kierowcy powinni przejechać nim już w grudniu.
Nowy obiekt o nośności klasy A został poszerzony o jednostronny chodnik dla pieszych i rowerzystów. Oprócz budowy wiaduktu o zespolonej, stalowożelbetowej konstrukcji przęseł, zakres robót obejmował m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu oraz budowę kanalizacji deszczowej z przebudową urządzeń melioracyjnych.
Realizowana przez GDDKiA inwestycja rozpoczęła się na początku grudnia zeszłego roku od rozbiórki starego i uszkodzonego wiaduktu na wylocie w kierunku Malborka. Po rozebraniu konstrukcji oraz fundamentów dotychczasowego wiaduktu, wykonano roboty związane z wbijaniem pali prefabrykowanych w miejscu jego podpór. Następnie, w lutym wykonawca rozpoczął prace żelbetowe związane z wykonaniem fundamentów nowego obiektu. Po ich ukończeniu w kwietniu ruszyły prace betoniarskie związane ze wznoszeniem filarów i przyczółków wiaduktu.
W czerwcu z kolei do Elbląga trafiły pierwsze elementy konstrukcji stalowej wiaduktu. Na przełomie sierpnia i września 30 belek nośnych (każda ważąca około 60 ton i licząca około 39 metrów długości) zostało ułożonych na oczepach podpór filarów, tworząc 5 przęseł nowego obiektu. Przez ostatnie dwa miesiące prowadzone były prace wykończeniowe. Wykonawca zazbroił płytę ustroju nośnego na górnej części belek oraz zalał ją betonem. Wykonał izolację płyty pomostu, zasypkę za przyczółkami i płyty przejściowe z podbudową na dojazdach.
Wczoraj (17 listopada) na wiadukcie ułożono pierwszą warstwę jego nawierzchni jezdni. Łącznie pracami bitumicznymi objęty zostanie odcinek o długości 400 m (200 metrów na wiadukcie i po 100 metrów na dojazdach z obu stron).
Wczoraj rozpoczęliśmy układanie warstwy wiążącej z asfaltu twardolanego na płycie wiaduktu. Skrapiana jest także podbudowa, by w piątek, 18 listopada można było ułożyć beton asfaltowy na dojeździe od strony Malborka. Jeżeli warunki pogodowe pozwolą, to ułożymy warstwę betonu asfaltu od strony Elbląga. Na piątek i sobotę planujemy także dokończenie układania warstwy asfaltu twardolanego. W przyszłym tygodniu chcemy z kolei zrobić warstwę ścieralną nawierzchni asfaltowej na całym odcinku wiaduktu wraz z dojazdami
- informuje Maciej Stacewicz, kierownik robót mostowych w firmie Vistal Gdynia, która w konsorcjum z firmą Most z Sopotu, jest głównym wykonawcą inwestycji.
Równolegle na wiadukcie od kilku dni trwają prace montażowe stalowych balustrad i elementów bezpieczeństwa ruchu pieszych oraz barier drogowych.
Jeszcze w listopadzie wykonawca planuje na własny koszt wykonać nową nawierzchnię asfaltową na odcinku około 200 m drogi powiatowej w kierunku Raczek Elbląskich. Dokona także wymiany dylatacji bitumicznych na moście na rzece Fiszewce, zlokalizowanym na granicy Elbląga. Prace w tym miejscu przewidziano na 22-24 listopada.
Prace na moście planujemy wykonać w przyszłym tygodniu, przy sprzyjających do tego warunkach pogodowych. Związane one będą z utrudnieniami w ruchu, gdyż na okres prowadzenia robót obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Zachęcamy kierowców, by w miarę możliwości omijać ten odcinek. Dołożymy wszelkich starań, by utrudnienie potrwało maksymalnie jeden dzień
- zapowiada Maciej Stacewicz, kierownik robót mostowych w firmie Vistal Gdynia.
Cała inwestycja kosztować będzie 19,5 mln zł. Miasto Elbląg dołoży do tej puli z własnego budżetu około 4,6 mln zł. Wykonawca zamierza ukończyć całe zadanie w terminie, który zgodnie z umową planowany jest do końca listopada 2016 r.
Jeżeli warunki atmosferyczne będą sprzyjające, to jak najbardziej dotrzymamy termin i z dniem 30 listopada wiadukt będzie gotowy do odbioru i uzyskania pozwolenia na użytkowanie
- mówi Maciej Stacewicz z firmy Vistal Gdynia.
Czy coś kiedyś przejedzie pod tym wiaduktem?
bajka no i CUD , bo to pierwsza od wielu lat w naszym mieście inwestycja oddana będzie chyba w miarę ,w terminie...
do marek elbląski- tak pod tym wiaduktem jest kolej która wozi węgiel ; jeszcze poprosimy o nową nawierzchnię drogi w Raczkach Elbląskich
Panie Redaktorze, fajnie jakbyście fotoreportaże z takich inwestycji pokazywali np. z ujęcia drona itp.