Grudniowy wypadek przy rozbiórce starego wiaduktu w ciągu ul. Warszawskiej, nie wpłynie na termin zakończenia inwestycji. Tak twierdzi jego wykonawca, który obecnie jest na etapie finalizowania robót związanych z wylewaniem fundamentów nowego obiektu mostowego. W najbliższych dniach rozpocznie się wznoszeniem filarów wiaduktu. Całość ma być gotowa do końca listopada br.
Prace związane z rozbiórką starego i uszkodzonego wiaduktu na wylocie w kierunku Malborka, wznowiono 8 stycznia po ponad trzech tygodniach przerwy. Roboty zostały wstrzymane w połowie grudnia, a plac budowy zamknięty z powodu wypadku, jaki miał miejsce w czasie wyburzania obiektu. Wówczas na pracującą koparkę spadł wielotonowy element żelbetowy, który przygniótł kabinę z operatorem w środku. Po wydobyciu koparki spod gruzów oraz zakończeniu postępowania wyjaśniającego, prace wznowiono na początku tego roku.
Po rozebraniu konstrukcji oraz fundamentów dotychczasowego wiaduktu, wykonano roboty związane z wbijaniem pali prefabrykowanych w miejscu jego podpór. Następnie, w lutym wykonawca rozpoczął prace żelbetowe związane z wykonaniem fundamentów nowego obiektu. Na jakim etapie jest w tej chwili budowa?
W środę, 30 marca betonować będziemy ostatni z sześciu fundamentów pod podpory wiaduktu. Jeszcze w tym tygodniu rozpoczniemy prace betoniarskie związane ze wznoszeniem filarów, których wysokość wynosić będzie w zależności od miejsca od 6 do 8 metrów. Równocześnie prowadzimy roboty zbrojarskie i ciesielskie na przyczółkach wiaduktu. Na koniec maja planujemy rozpocząć pierwsze prace związane z budową konstrukcji wiaduktu
- informuje Maciej Stacewicz, kierownik robót mostowych w firmie Vistal Gdynia, która w konsorcjum z firmą Most z Sopotu, jest głównym wykonawcą inwestycji.
Nowy obiekt o nośności klasy A będzie miał taki sam przebieg jak stary, lecz zostanie poszerzony o jednostronny chodnik dla pieszych i rowerzystów. Oprócz budowy wiaduktu o zespolonej, stalowożelbetowej konstrukcji przęseł, zakres robót obejmować będzie m.in. przebudowę dojazdów do wiaduktu oraz budowę kanalizacji deszczowej z przebudową urządzeń melioracyjnych.
Obecnie w rejonie budowy, oprócz objazdu nie występują żadne większe utrudnienia w ruchu drogowym. W tym tygodniu nadal obowiązywać będzie zwężenie jezdni na drodze powiatowej nr 1121N w kierunku Żurawca. - Na czas wykonywania fundamentu podpory znajdującej się przy drodze na Raczki, ruch odbywał się będzie wahadłowo jednym pasem jezdni. Następne krótkotrwałe utrudnienia w tym miejscu, planujemy dopiero w lipcu - mówi Maciej Stacewicz, kierownik robót mostowych w firmie Vistal Gdynia.
Realizowana przez GDDKiA inwestycja kosztować będzie 19,5 mln zł. Miasto Elbląg dołoży do tej puli z własnego budżetu około 4,6 mln zł. Mimo poślizgu związanego z wstrzymaniem prac po grudniowym wypadku, wykonawca zamierza ukończyć całe zadanie w terminie. - Będzie ciężko, ale chcemy zakończyć wszystkie prace na czas, czyli do końca listopada 2016 r. - zaznacza Maciej Stacewicz z firmy Vistal Gdynia.
Ten człowiek przyciśnięty w koparce i tak zmarł
Tak zastanawiam się nad sensownością wydawania tylu milionów zł na budowę wiaduktu nad torami kolejowymi, po których przejedzie pociąg raz na ruski rok... Na ulicy Żuławskiej nie ma wiaduktu i z tego powodu nie ma problemów. A skrzyżowanie ze zjazdem w kierunku Raczków Elbląskich? Żaden problem - wystarczyłoby rondo, które również uspokajałoby ruch (ograniczało prędkość pojazdów) od strony Malborka...
A jaki jest ruch na zulawskiej a jaki na S22? Polecam ci odpowiedziec sam na to pytanie i nie pisac wiecej takich bzdur.
wg mnie też jest bzdurą ten wiadukt - taniej by było postawić tam na 100 lat drużnika, który raz dziennie (albo i rzadziej) opuszczałby szlaban aby przejechał pociąg (i osoba miałaby pracę) niż budowa nowego wiaduktu
masz rację ,masz rację w końcu KTOŚ myśli !!!!
jechaliście teraz objazdem obok tego już budującego się wiaduktu? przecież to by wstyd był , że taką drogą się wjeżdża do Elbląga haha, zresztą ten wiadukt to również dla cięższych pojazdów przeznaczony jest, ale co pewnie tylko zdjęcia oglądaliście a piszecie takie głupoty , że wiadukt nie potrzebny.
ludzie wy chcecie główną drogę na Malbork bez wiaduktu porządnej drogi oj co wy macie w tych głowach ale to pewnie piszą tak ci nie jeżdżą samochodem