Żadna z dotychczasowych elbląskich inwestycji nie była tyle razy konsultowana z mieszkańcami, co ta dotycząca rozbudowy CH Ogrody. Dziś, 28 lutego, o godz. 17:00 w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego odbędą się kolejne konsultacje społeczne w tej sprawie.
Podczas konsultacji zostanie zaprezentowany plan terenu CH Ogrody. Do 13 kwietnia elblążanie będą mieli czas na pisemne składanie uwag dotyczących projektu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy Zawada, gdzie Centrum Handlowe Ogrody planuje rozbudowę swojego obiektu. Plan ten jest wyłożony w Departamencie Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Elblągu (pokój nr 52). Podczas konsultacji obecni będą przedstawiciele inwestora CH Ogrody.
W zeszłym roku radni przyjęli uchwałę w sprawie zmiany planu zagospodarowania terenu CH Ogrody, jednak Wojewoda Marian Podziewski złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, twierdząc, że została ona podjęta z naruszeniem prawa. Uchwałę uchylono, a inwestorzy wrócili do punktu wyjścia. Czy dziś, po prawie trzyletnich debatach, zostanie przedstawiony satysfakcjonujący obie strony plan działania?
1 kwietnia 2011 r. opublikowaliśmy sondę uliczną, w której elblążanie wypowiadali się na temat rozbudowy CH Ogrody (http://www.youtube.com/watch?v=fmaqBtpqXT4). Czy w tym roku ich zdanie będzie równie optymistyczne?
Którędy na Zatorze?
Jutro, 29 lutego, w tym samym miejscu, o tej samej porze odbędą się kolejne konsultacje. Tym razem w sprawie wiaduktu na Zatorze.
Przypomnijmy, że Magistrat zaproponował cztery warianty lokalizacji wiaduktu nad torami kolejowymi. Wszystkie miały wspólny mianownik, którym jest planowany Węzeł Elbląg – Lotnisko na drodze ekspresowej nr 7. Tam bowiem przewidziano ich zakończenie. Trasa pierwszego wariantu rozpoczyna się na skrzyżowaniu ul. Lotniczej z Aleją Grunwaldzką. Następnie przed torami kolejowymi skręca w kierunku wschodnim, omijając obecny przejazd kolejowy i włącza się w ul. Skrzydlatą.
Drugi wariant obejmuje budowę zupełnie nowych połączeń drogowych. Trasa rozpoczyna się na wysokości stacji paliw Statoil i skrzyżowania Alei Grunwaldzkiej z ul. Związku Jaszczurczego. Nowa ulica przekraczając rzekę Kumielę, miałaby przebiegać przez zachodnią cześć centrum handlowego Elzam, a następnie przekraczając wiaduktem tory kolejowe, włączyć się w ul. Malborską na wysokości ul. Fredry. Dalej trasa biegłaby wzdłuż ul. Malborskiej do węzła Lotnisko.
Trzeci z wariantów zakłada przebieg trasy w całości ulicą Malborską i budowę wiaduktu nad przejazdem kolejowym na tej właśnie ulicy, a czwarty wariant, ma swój początek na skrzyżowaniu ulic Rycerskiej i Alei Tysiąclecia. Trasa biegnie wzdłuż ulicy Sopockiej i Dojazdowej, a następnie przekracza tory kolejowe i ulicę Junaków, włączając się w ulicę Malborską w jej końcowym odcinku.
Urząd Miejski musiał zrezygnować z trzeciego wariantu, gdyż wiązałby się on ze zbyt dużą ilością wyburzeń.
– Firma Euro-Projekt na zlecenie ratusza dokonała oceny każdej z lokalizacji, m.in. pod kątem kosztów budowy, bezpieczeństwa w ruchu drogowym, dodatkowych inwestycji, kosztów ewentualnych wyburzeń - mówi Anna Kleina, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - Przed podjęciem decyzji o lokalizacji wiaduktu władze miasta chcą poznać opinie mieszkańców. Zachęcamy do udziału w spotkaniu i dyskusji.
Opr. KJ
Kupcy nie maja co juz skladac swoich zazalen ze wzgledu na to, ze sami do swojej gildii wpuszczaja wielkopowierzchniowy sklep likwidujac polowe boksow.
Co do wiaduktu na osiedle Zatorze, najważniejsze, aby to nie był IV wariant najbardziej chory pomysł, najdroższy, najdłuższy niemający nic wspólnego z udrożnieniem Zatorza. Jedyna atrakcja tego wariantu byłoby oglądanie ciężarówek jeżdzących na wysokości 5 piętra!!!
Będę protestować przeciwko rozbudowie CH ogrody!!!
nil to wysnos sie z miasta jak ci zle!
wariant drugi lub 3 ... w zasadzie 3 najlepszy gdyż korki jakie robią się gdy są zamykane tory gdy przejeżdża pociąg a niektórzy "inteligentni" kierowcy stają na środku skrzyżowania blokuje połowę ulicy grunwaldzkiej wzdłuż Elzamu...
nil a kim Ty jestes? Na szczescie wiekszosc mieszkancow jest za.
TRUE: Sam się wynoś i to najlepiej to 3maista, tam masz pełno galerii:D a ja mam prawo do swojego zadnia :)
W Elblągu budowanie wszystkiego tzn nowych obiektów jak : Ogrody,galerie,aquapark,stadion,wiadukt ,jezdnie i inne nie wymienione obiekty wygląda TAK : OBIECYWANIE,GADANIE, BLOKOWANIE PRZEZ olsztyn i ich polityków. I GÓWNO NIE BUDOWANIE.Róbcie tak dalej to na wsiach wybudują lepsze obiekty jak w tym Elblągu.Widać że w Elblągu nie ma ludzi chcących by tu przyjeżdżali ludzie na zakupy z innych miast i by tu zostawiali pieniądze.Mam dosyć jeżdżenia do Gdańska na zakupy.WSTYD.
do : nil - a czemu się temu sprzeciwiasz ? Elbląg ma nadal pozostawać dziurą zabitą dechami gdzie młodzi nie mają żadnych perspektyw, nie ma pracy ?
A propos wiaduktu - właściwie każdy z przedstawionych wariantów ma swoje plusy i minusy. Zauważyłem jednakże, że na przedstawianych wstępnych projektach przebiegu tras zaznaczono również przyszłościowe plany budowy przystanku kolejowego Elbląg-Osiek. W związku z powyższym myśle, że, rozważając budowę wiaduktu w ciągu ulicy Dojazdowej czy Malborskiej, bardzo dobrym rozwiązaniem byłoby połączenie tych inwestycji w jedną. A mianowicie, można by wybudować wiadukt i dwustronny peron pod wiaduktem jako jeden kompleks, a całość połączyć niezbędnymi ciągami pieszymi np. bezpośrednimi zejściami z wiaduktu na peron (jak np. stacja skm Gdynia-Redłowo). Sądzę, że takie kompleksowe rozwiązanie byłoby o wiele ciekawsze i pozwoliłoby trochę zaoszczędzić. Poza tym Zatorze otrzymałoby dwa rozwiązania komunikacyjne przy jednej inwestycji.