Rozpoczęły się pierwsze prace związane z przebudową miejskiego odcinka drogi nr 503. Do końca tego roku roboty obejmą swoim zakresem jedynie ul. Armii Krajowej oraz nowo projektowaną ulicę, mającą swój początek na wysokości ul. Stoczniowej. Od 2012 r. należy spodziewać się większych utrudnień w ruchu drogowym i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Będą one związane m.in. z zawieszeniem funkcjonowania poszczególnych linii tramwajowych.
Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 503 w Elblągu, obejmuje odcinek od Placu Słowiańskiego do ul. Obrońców Pokoju i została rozłożona na dwa lata. Zakończenie realizacji projektu planowane jest do końca października 2013 roku.
Wielkie zmiany od Rycerskiej do Browarnej
Projekt przewiduje przebudowę części odcinków ulic jednojezdniowych na dwujezdniowe (z lokalizacją pośrodku dwutorowego torowiska tramwajowego), wyburzenie blisko 40 obiektów, a także powstanie dwóch rond. Pierwsze z nich zlokalizowane będzie w miejscu obecnego skrzyżowania ulic Browarna, Robotnicza, Teatralna. Drugie rondo będzie znajdować się u zbiegu ulic Brzeskiej, Browarnej i Mostu Unii Europejskiej. Drugą jezdnię zyska aleja Armii Krajowej, ul. Pocztowa oraz ul. Browarna od ul. Brzeskiej do ul. Mazurskiej. Ogółem modernizacji poddanych zostanie ponad 30 skrzyżowań, miastu przybędzie 8 km nowych chodników oraz 2 km ścieżek rowerowych. Ponadto modernizacji poddane zostaną: zjazdy, zatoki postojowe, zatoki autobusowe z wiatami i peronami, perony tramwajowe z wiatami, sygnalizacja świetlna, oświetlenie uliczne i odwodnienie ulic. To tylko część zmian jaka czeka kierowców i pozostałych użytkowników ruchu drogowego w tej części Elbląga.
Generalnym wykonawcą robót jest firma Eurovia. Wartość podpisanej 24 października umowy, to 93 mln 990 tys. 449 zł. Znany jest już wstępny harmonogram robót.
W tym roku tylko Armii Krajowej
- W pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku, będziemy prowadzić prace na alei Armii Krajowej. Roboty nie będą jednak prowadzone w istniejącym pasie drogowym, a na pasie zieleni, na którym powstanie druga jezdnia ulicy – informuje Łukasz Hulicz, kierownik robót z firmy Eurovia. - Rozpoczęto już usuwanie zieleni. Do końca roku planujemy rozpocząć prace związane z budową kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej. W tym czasie nie przewidujemy większych utrudnień i zmian w organizacji ruchu. Wszystkie dojścia i dojazdy do budynków będą drożne.
Równolegle prace prowadzone będą na nowo projektowanej ulicy, znajdującej się po zachodniej stronie ul. Robotniczej i Browarnej. Jej początek zaplanowano na skrzyżowaniu z ul. Stoczniową. Droga ta, nazwana roboczo „Nowa 1”, łączyć się będzie łącznikiem z nowoprojektowanym rondem. Na ten rok zaplanowano wycinkę i przesadzenie kolidujących drzew, zebranie warstwy humusu oraz rozpoczęcie kanalizacji.
Wiosną drogowcy przejdą do robót stricte drogowych na Armii Krajowej. Wówczas należy spodziewać się większych utrudnień na tej ulicy.
- Roboty zostaną skoordynowane z pracami związanymi z przebudową skrzyżowania ulic Armii Krajowej, Grota Roweckiego i 12 Lutego, w taki sposób, aby można było przerzucić ruch z obecnej jezdni ul. Armii Krajowej na nowo wybudowaną. W tym czasie stara część zostanie poddana przebudowie – mówi Łukasz Hulicz.
Wiosną pierwsze duże utrudnienia - nie pojadą tramwaje
Na kwiecień z kolei przewidziano rozpoczęcie prac na odcinku ul. 1 Maja i odcinku ulicy Rycerskiej, od Placu Słowiańskiego do Armii Krajowej. Będzie to pierwszy z kilku etapów przebudowy drogi 503. Wiosną zamknięta zostanie jezdnia od strony budynku poczty, a cały ruch odbywać się będzie drugą nitką jezdni. Wtedy też należy spodziewać się pierwszych utrudnień w ruchu tramwajowym. Ruch na tym odcinku zostanie wstrzymany. Jego wznowienie planowane jest na wrzesień, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego.
- W czerwcu nastąpi zmiana w organizacji ruchu. Prace przeniosą się na drugą jezdnię, a ruch odbywać się będzie po nowo oddanej jezdni. Zakończenie prac na tym odcinku planowane jest na sierpień-wrzesień – informuje kierownik robót z firmy Eurovia.
Po wakacjach drogowcy przejdą do kolejnego etapu inwestycji. Będzie nim odcinek ul. Pocztowej, od Armii Krajowej do ul. Królewieckiej. Na tym odcinku planowana jest budowa drugiej jezdni. Gdy ta już powstanie ruch zostanie przełożony na nową jezdnię, a prace skupią się na dotychczasowej części drogi.
W czerwcu 2012 r. likwidacji ulegnie skrzyżowanie ul. Pocztowej z Królewiecką. Do końca roku potrwają z kolei pracy na odcinku ul. Robotniczej, od Królewieckiej do Teatralnej. W 2013 r. rozpocznie się przebudowa ulicy Browarnej i budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Robotniczej, Teatralnej i Browarnej oraz ronda u zbiegu ulic Brzeskiej, Browarnej i Trasy Unii Europejskiej.
- Są to nasze zamierzenia realizacyjne. Koncepcja harmonogramu musi zostać jeszcze zaakceptowana przez miasto – zaznacza pracownik Eurovii.
Trwa przebudowa drogi 504
Firma Eurovia prowadzi także prace związane z I etapem przebudowy skrzyżowania ulic Armii Krajowej, Grota Roweckiego i 12 Lutego, realizowanego w ramach kontraktu na przebudowę drogi 504. W tym roku drogowcy chcą zakończyć wszystkie prace branżowe.
- Mamy lekko obsunięty harmonogram na tym skrzyżowaniu – przyznaje Łukasz Hulicz. - Związane jest to z niezinwentaryzowanymi kolizjami, które wynikły w czasie robót. Jest to m.in. stary kanał ciepłowniczy i stary kabel energetyczny. Cały czas trwają roboty branżowe. Termin zakończenia przebudowy skrzyżowania nie jest jednak zagrożony.
Po zakończeniu tego skrzyżowania, co nastąpić ma do połowy przyszłego roku, wykonawca przystąpi do robót w ciągu ul. 12 Lutego. W ostatniej kolejności modernizacji poddane zostanie skrzyżowanie ulic: Teatralna, Nowowiejska, Płk. Dąbka, 12 Lutego.
O przebudowie dróg numer 503 i 504 w mieście informować będziemy na bieżąco. Już wkrótce na INFO pojawi się specjalna podstrona poświęcona tym inwestycjom, w której nasi czytelnicy na bieżąco dowiedzą się m.in. o występujących na tych drogach utrudnieniach.
A DLACZEGO wraz z tymi remontami ulic nie buduje się przejść podziemnych w ruchliwych miejscach.Przecież dzięki tym przejściom była by płynniejsza jazda dla kierowców.MYŚLCIE WRESZCIE głowami i budujcie bo za parę lat Elbląg się zakorkuje.To że budują i remontują ulice to dobrze już pora na konkretną zmianę.
łoooo będzie wesolo - ciężko się będzie dostać do centrum z zawady
nie zrobią przejść podziemnych dla pieszych,bo to jest dla nich zbyt skomplikowane,a tak na marginesie czy urzędasy przejmują się kierowcami stojącymi w korku
Niech ruszą dupe i odbudują część od Obrońców pokoju do Kadyn Przez Jagodno Kamionek Wielki i Suchacz. Ta droga to jedna wielka tragedia a co roku setki Elblążan jeżdżą odpoczywać tam. Obiecanki k...wa cacanki co roku pi......lą głupoty że ją bedą robić w tamtym kierunku
W Elblągu ważne decyzje dla naszego miasta i regionu podejmują niekompetentne osoby. Wiadomo, że robi się remont to robić z głową i porządnie a nie na odwal. Przejście podziemne jest potrzebne, nawet stwierdzę, że jest niezastąpione np.: na ulicy12go lutego przy świecie dziecka(przecież tam było by o wiele bezpieczniej i łatwiej dla kierowców gdyby piesi nie wskakiwali na ulicę), albo przy elzamie, przy placu słowiański. Ale po co ruszać pustym łbem, lepiej nic nie robić w wylęgarni darmozjadów i pobierać wypłatę za bezmyślne rządzenie. Darmozjady i nic więcej!
Dodajmy, że 12 Lutego za 3 lata będzie znowu rozkopane z powodu kładzenia torów tramwajowych. Miały być kładzione razem z przebudową, ale Olsztyn sobie zażyczył tramwajów i całą kasę zgarnął z puli.
To kosztowne ,ale na pewno potrzebne inwestycje , i w końcu od finiksu do I LO i dalej do ronda przy alstomie bedzie 4 pasmówka , Nadal tylko nie znam tras tramwajów , czy będą kursowac po 1 Maja ,tu przydalby mi się dokształt.
Za 3 lata jak zbudują torowisko w ciągu 12 Lutego, 4 i 5 przerzucą się na Grota -Roweckiego i 12 Lutego do skrzyżowania Teatralnej, Nowowiejskiej, Królewieckiej. Reszta będzie bez zmiam, jak na razie. To pozwoli odciążyć 1 Maja, Pocztową i skróci się czas podróży.
To wszystko powinno być wyremontowane 10 lat temu a nie teraz! Poza tym znowu tramwaje nie będą jeździć od kwietnia do września 2012 roku i to na dodatek wszystkie linie bo między innymi Plac Słowiański będzie rozkopany. Lepiej by było gdyby najpierw przebudowali całą 12 Lutego wraz z budową nowego torowiska. Wówczas kiedy rozkopaliby Pl. Słowiański to tramwaje jeździłyby przez 12 Lutego a tak przez głupotę przez pół roku będzie lipa.
Jak nie remontują to marudzicie, jak remontują to też, a idźcie w ch....