Promocja Elbląga to wciąż pięta achillesowa naszego miasta. Bez niej trudno zachęcić turystów do jego odwiedzania. Są jednak pierwsze marketingowe jaskółki w postaci pojawienia się Elbląga i Elblążan w programach rozrywkowym, a nawet w popularnym serialu.
O naszym mieście zrobiło się głośno, gdy trzy lata temu Polska poznała, reprezentującą Elbląg, Drużynę RR. Telewizyjny program "Bitwa na głosy" dał możliwość zaprezentowania się elbląskim wokalistom. Z pięciuset marzących o sławie kandydatów, Ryszard Rynkowski wybrał 16-stkę z Elbląga i okolic, którzy na antenie TVP2, walczyli o pozostanie w programie. Drużyna RR doszła do finału, gdzie niewielką ilością głosów przegrali z drużyną Kamila Bednarka.
Kolejny dowód na to, że z Elbląga pochodzą utalentowani ludzie, to występy Kai Czulewicz i Gracjana Kalandyka. Oboje zaprezentowali swoje umiejętności wokalne w popularnym programie TVN-u "X Factor". Rok temu Kaja Czulewicz swoim głosem powaliła na kolana jury programu. Obecnie wokalistka wydaje swoją debiutancką płytę.
Kilka miesięcy temu w programie "X Factor" wziął udział Gracjan Kalandyk, który również zaskarbił sobie serca zarówno publiczności, jak i jury. Choć żadnemu z nich nie udało się zaprezentować w występach na żywo, to mamy nadzieję, że nie dadzą o sobie zapomnieć szerszej publiczności.
Nie ladą gratką było pojawienie się w naszym mieście znanej restauratorki, Magdy Gessler, która nakręciła odcinek "Kuchennych Rewolucji" w jednej z elbląskich restauracji. Wart zaznaczenie jest fakt, iż jedynie naszej redakcji Magda Gessler udzieliła wywiadu przed kamerą.
Możliwość rozsławienia Elbląga poprzez programy w telewizji ogólnopolskiej docenił również Urząd Miejski. W zeszłym roku Miasto zapłaciło prawie 69 tys. zł brutto za reklamę Elbląga w serialu "M jak miłość", który ogląda ok. 6 mln Polaków. Problem w tym, że zamiast naszego miasta zareklamowany został konkurs rowerowy organizowany na stronie UM. Ale jak głosi powiedzenie "nie ważne co, ważne, żeby o nas mówiono".
(Kadr z 1016 odcinka serialu "M jak miłość")
Natomiast trzy lata temu, w Telewizji Polskiej, w programie "Kocham Cię Polsko", na widowni zasiedli m.in. uczniowie elbląskich szkół, a pytania, na które odpowiadali uczestnicy programu dotyczyły także Elbląga i okolic. W tym przypadku nie mogliśmy poznać ceny tej formy promocji, gdyż została ona utajniona na mocy umowy Urzędu z TVP.