Z uwagi na planowane przez Ministra Infrastruktury wstrzymanie wydatków na budowę odcinka drogi S-5 oraz przebudowę drogi krajowej nr 16 na rzecz dwóch nowych inwestycji związanych z budową autostrad, wojewoda warmińsko-mazurski podjął inicjatywę w celu zmiany niekorzystnych dla województwa warmińsko-mazurskiego ustaleń.
Wojewoda Marian Podziewski wystosował do Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji Jerzego Millera pismo w tej sprawie.
- Województwo warmińsko-mazurskie od początku swego istnienia traktowało drogę krajową nr 16 jako kręgosłup komunikacyjny Warmii i Mazur” – czytamy w piśmie. - Realizacja drogi krajowej nr 16 stworzy dla naszego województwa niepowtarzalną szansę rozwoju cywilizacyjnego, która nie może być zaprzepaszczona. Droga krajowa nr 16 na odcinku Grudziądz – Ostróda – Olsztyn – Augustów ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to najkrótsza trasa tranzytowa między Berlinem a Państwami Bałtyckimi oraz główna regionalna droga ze wschodu na zachód województwa. Ponadto Warmia i Mazury uznawane są za region o wyjątkowej atrakcyjności turystycznej. Integralną częścią dążeń do wzrostu potencjału turystycznego są również działania związane ze wzrostem dostępności komunikacyjnej, a w szczególności poprawa połączeń drogowych i lotniczych.
Ponadto droga krajowa nr 16 znalazła się na liście dróg proponowanych przez Ministerstwo infrastruktury do włączenia do Transeuropejskiej Sieci Drogowej /TEN-T/. Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej TEN-T obejmuje autostrady i drogi o wysokiej jakości, które między innymi odgrywają ważną rolę w przewozach na dalekie odległości. Takim wymogom w polskich warunkach sprosta jedynie droga o parametrach co najmniej drogi ekspresowej.
Inwestycje związane z budową kolejnego odcinka drogi nr 16 Biskupiec – Borki Wielkie są na etapie procedury przetargowej, a na dzień 10 maja 2010r. planowane jest otwarcie ofert cenowych. Informacja o przesunięciu finansowania budowy drogi krajowej nr 16 może spowodować wstrzymanie przetargu i uniemożliwić wybudowanie tego 8,5 km odcinka drogi w najbliższym czasie. Podobnie wygląda sytuacja z pozostałymi odcinkami przygotowywanymi do realizacji na lata 2007-2015. Szczególnie istotna jest dla regionu budowa południowej obwodnicy Olsztyna / która jest w ciągu drogi nr 16/ , dzięki której wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy z miasta i znacząco poprawi się płynność ruchu na tym odcinku drogi. Mam nadzieję, że podjęte przeze mnie działania znajdą zrozumienie i umożliwią realizację przedsięwzięcia tak istotnego dla rozwoju województwa warmińsko-mazurskiego” – napisał Wojewoda warmińsko-mazurski Marian Podziewski.
Człowieku jaki rozwój i kogo chyba olsztyna bo nadal nikt nie podjął się tego by bezrobocie spadło w województwie.A drogi w stronę zalewu -szlaki turystyczne to co!Rozwój województwa może przynieść przekop mierzei.Widzę że tylko się patrzy na olsztyn i mazury a reszta to od macochy.
widać są ważniejsze wydatki niż war-maz dróżki.a poza tym po co w skansenie porządne drogi?lotnisko sobie wybudują i wszyscy bedą latać.
Co prawda kole w oczy bo temat znikł szybko.a cenzury nie ma demokracja tylko nie w tym kraju.