173 projekty z 75 miast i regionów zostało zgłoszonych do tegorocznej edycji Konkursu Złote Formaty. O tym które samorządy prowadziły najskuteczniejsze działania promocyjne w ubiegłym roku, dowiemy się 22 kwietnia 2010 roku podczas uroczystej Gali. Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów – największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. Z Województwa Warmińsko-Mazurskiego zgłoszonych zostało 9 projektów promocyjnych. Z Elbląga jeden - „Święto Chleba”.
Wśród nich znalazły się następujące projekty: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego (kategoria: Grand Prix) - „Mazury Cud Natury” – kampania promocyjna Mazur w ramach światowego konkursu na 7 Nowych Cudów Natury Fundacji „New7Wonders”, Urząd Miasta Ełku (kategoria: Outdoorora kampania reklamowa) - „Ełk. Tu wracam. www.elk.pl”, Urząd Miasta Ełku (kategoria: Wydawnictwo Promocyjne) - Film promocyjny Miasta Ełk "Ełk. Tu wracam", Urząd Miasta Ełku (kategoria: Wydawnictwo Promocyjne) - Informator Miasta Ełk "Ogarnij Ełk wszystkimi zmysłami", Urząd Miasta Ełku (kategoria: Grand Prix) - Ełk. Tu wracam. Kampania promocyjna, mająca na celu umocnienie marki miasta, Urząd Miasta Olsztyn (kategoria: Event) - Otwórz oczy na… antyreklamę twojego miasta, Urząd Miasta Olsztyn (kategoria: Event) - Muzyczna bitwa o Kopernika Toruń vs. Olsztyn, Urząd Miejski w Elblągu (kategoria: Event) - Święto chleba w Elblągu, Urząd Miejski w Mrągowie (kategoria: Kampania on-line) - E-encyklopedia Ziemi Mrągowskiej – www.it.mragowo.pl.
Na zwycięzców czekają m.in. ogólnopolskie kampanie reklamowe oraz kampanie w warszawskim metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer, organizatora konkursu.
- Konkurs Złote Formaty to obraz stanu promocji miejsc w Polsce. Z roku na rok obserwujemy zwiększające się zainteresowanie konkursem. W tym roku otrzymaliśmy 173 zgłoszenia. Jest to bardzo budujące, ponieważ, z edycji na edycję konkurs staje się coraz trudniejszy. Pojawiają się nowe kategorie, w miejsce dotychczasowych. Zwiększają się wymagania formalne wobec nadsyłanych projektów. Wciąż podnoszone są kryteria oceny. Coraz więcej samorządów prowadzi działania promocyjne na dobrym poziomie i chcą je zaprezentować na forum publicznym. Pojawia się więcej mniejszych miast, które choć nie dysponują takimi budżetami na promocję jak duże aglomeracje, mają nieraz doskonałe pomysły. Jak się okazje, pomysł jest nieraz ważniejszy niż fundusze. Cieszy nas również duża ilość projektów nadesłanych do najbardziej prestiżowej ale i wymagającej kategorii jaką jest Grand Prix – Całokształt Działań Promocyjnych – mówi Janusz Malinowski, prezes Zarządu Grupy Ströer w Polsce.
6 kwietnia poznamy 25 projektów, nominowanych do ścisłego finału Konkursu. Spośród tych projektów jury wyłoni laureatów tegorocznej edycji Konkursu. Kto otrzyma tytuł Złotego Formatu za najlepszy projekt w swojej kategorii dowiemy się 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton. Na zwycięzców, oprócz honorowego tytułu Złotego Formatu, czekają atrakcyjne nagrody, między innymi ogólnopolskie kampanie outdoorowe i kampanie reklamowe na nośnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze. Fundatorem nagród jest Organizator Konkursu, Grupa Ströer w Polsce.
Konkurencja w każdej kategorii jest duża. Już samo znalezienie się w gronie nominowanych projektów jest dla miast i regionów nie lada wyróżnieniem. Nominacja jest także szansą na zdobycie jednej z cennych Nagród Specjalnych przyznawanych przez Patronów i Partnerów Festiwalu – Polską Organizację Turystyczną, Związek Miast Polskich, magazyny Elle i Brief for Poland oraz portal PRoto.pl.
Projekty oceni jury składające się ze specjalistów gwarantujących fachowość i wysoki poziom merytoryczny w podejściu do ich oceny. Funkcje audytora, zapewniającego bezstronność podejmowanych decyzji, w tegorocznej edycji konkursu będzie pełniła firma Ernst & Young.
jakie biuro promocji miasta taki urzad miasta i promocja...
W olsztynie i Ełku jest promocja miasta , tylko nasi urzędnicy nie mają nic do promowania oprócz siebie.A pochylnie jako jedyne działające na świecie,a zbiory w muzeum których nam zazdrości wiele miast.Trochę chęci mili urzędnicy,za coś bierzecie pensje.
święto chleba to niezła impreza
Swięto Chleba to na pewno niezła impreza,ale nie ściągnie prawdziwych inwestorów,potrzebnych w Elblągu jak powietrze. To takie promowanie "miasta w mieście"; elbląska promocja powinna wyjść poza standard wyjazdu z folderami na Targi i czekanie,może ktoś się zainteresuje nami.Święto chleba powinien organizować Wydział Kultury,a promocja powinna być rozliczana tak jak budżet raz do roku:jakie są efekty jej działalności?