Ostatnio, dużo mówi się o lepszym skomunikowaniu Elbląskiego Parku Technologicznego ze ścisłym centrum miasta, poprzez stworzenie nowych połączeń komunikacji miejskiej. - Modrzewina chce się dynamicznie rozwijać, a do tego, potrzeba także prostego i ogólnie dostępnego połączenia komunikacji miejskiej – podkreślał w rozmowie z naszym dziennikiem dyrektor EPT, Paweł Lulewicz.
Firmy funkcjonujące na Modrzewinie – 3 zakłady produkcyjne zatrudniające łącznie około 200 osób: Avante Okna (100 osób), Posteor (50 osób) i Metalexpert (45 osób) wraz z Elbląskim Parkiem Technologicznym, który do tej pory, dzierżawi powierzchnie biurowe 19 firmom zatrudniającym średnio po dwie osoby, złożyły 5 września br., na ręce dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu, Kazimierza Orzecha pismo, w którym wnioskują o uwzględnienie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy autobusów miejskich połączeń autobusowych z dzielnicą Modrzewina Południe - Dynamiczny rozwój Modrzewiny w dużej mierze uzależniony jest od dostępności komunikacyjnej – wyjaśniał nam dyrektor Elbląskiego Parku Technologicznego, Paweł Lulewicz – A jednym z warunków atrakcyjności inwestycyjnej jest dobra dostępność komunikacyjna, o którą pytają inwestorzy.
Jak bowiem uzasadniają w swoim piśmie wnioskodawcy z powyższych firm, zgromadzonych na Modrzewinie, z każdym dniem wzrasta liczba klientów obsługiwanych przez firmy Elbląskiego Parku Technologicznego. „Do tego doliczyć należy stażystów i praktykantów, którzy okresowo przyjmowani są przez większość firm, co daje łącznie z obsługą EPT ok 60 osób przebywających dziennie w biurowcu” - czytamy w pismie skierowanym do ZKM w Elblągu.
Dyrektor EPT w rozmowie z nami wyraził także obawę o to, że przez brak skomunikowania tej części Elbląga ze ścisłym centrum zagrożona będzie prawidłowa realizacja porozumień między firmą Lufthansa Systems, Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Elblągu a Elbląskim Parkiem Technologicznym, gdzie realizowany jest projekt praktyk studenckich - Dojazd na Modrzewinę środkami komunikacji miejskiej jest niezbędny do dalszego, dynamicznego rozwoju tej dzielnicy Elbląga – podkreślał Paweł Lulewicz – Tym bardziej, że zgodnie z deklaracjami przedsiębiorców liczba nowo zatrudnionych w przyszłym roku osób, w samym tylko Parku wzrośnie o ok. 20 osób.
Do tej pory, w budynku EPT dziennie przebywa ok. 60 osób (przedstawiciele firm skupionych w EPT, praktykanci i studenci oraz obsługa administracyjna Parku).
Odpowiedź od dyrektora ZKM przyszła dokładnie miesiąc późnej. Kazimierz Orzech wyjaśnia w pismie, że utworzenie połączeń w rejonie Modrzewiny Południe zostało ujęte w opracowanym ostatnio Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Gminy Miasto Elbląg na lata 20132020 (pisaliśmy o tym w tutaj).
Wprowadzenie nowej linii będzie możliwe dopiero w roku 2014, kiedy zostanie zawarta nowa umowa na świadczenie usług przewozowych. Istnieje jednak możliwość częściowego przetrasowania którejś z istniejących już linii autobusowych.
Jak podkreślał w trakcie spotkania z nami dyrektor EPT, byłoby to na pewno jakieś rozwiązanie przy ciągłych problemach związanych z dojazdem na Modrzewinę. Kazimierz Orzech zaproponował więc robocze spotkanie, na którym przedstawiciele firm skupionych na Modrzewinie mieliby sprecyzować swoje potrzeby przewozowe – Pierwsze spotkanie we wtorek, 16 października – informował Paweł Lulewicz - Zobaczymy, co uda się nam wspólnie ustalić.
O przyjętych rozwiązaniach obydwu stron będziemy informować naszych czytelników na bieżąco.
1. "Dynamiczny rozwój Modrzewiny w dużej mierze uzależniony jest od dostępności komunikacyjnej". 2. "...zgodnie z deklaracjami przedsiębiorców liczba nowo zatrudnionych w przyszłym roku osób, w samym tylko Parku wzrośnie o ok. 20 osób." TAK BARDZO CHCIAŁBYM BYĆ DUMNY Z ELBLĄGA, ALE JAKOŚ MOI ZNAJOMI Z INNYCH REGIONÓW - PO MOICH NEWSACH PATRZĄ NA MNIE Z POLITOWANIEM. Czy ze mną coś nie tak, czy mam okropnych znajomych? A może inne miasta jak: Rybnik, Gliwice, Wałbrzych, Legnica, Opole nie były nigdy tak "kopane" jak Elbląg przez ostatnie 70lat. A może nie "Szklane Domy" - tylko realna polityka. Odpowiedzmy sobie, gdzie jesteśmy i co możemy.
Likwidują tramwaj do Bażantarni aby jeździł pusty autobus na Modrzewinę gdzie właściwie nic nie ma poza trzema zakładami pracy,nawet jednego bloku mieszkalnego tam nie ma.Gdzie tu logika !!!!!
Autobus linii 11 mógłby tamtędy jeździć
Mogą do Modrzewiny pociągnąć T3 :)
tylko Po co???dla garstki "pracujących" tam ludzi???Kto z rodzin wieprzy przy korytach tam pracuje że tak chętnie chcą puśić kasę w kanał a 2 zlikwidować????
A "9" nie mogłaby robić kółeczka płk. Dąbka, Kwiatkowskiego, Mazurska, Odrodzenia, Dąbka?
a Elbląg mógłby być bogaty, a nie biedny?
a ja też, JA też -proponuję SKM z Fromborka do Pasłęka przez Siedmiowieś :)
już w pażdzierniku linia autobusowa" Z" będzie wolna bo niby mają otworzyć pierwszy most .Zawodzianie oddadzą tą linie za friko.
Modrzewina powinna być jak najszybciej skomunikowana z osiedlem Bielany , to tylko kilkaset metrów . i wtedy sens funkcjonowania linii autobusowej byłby jeszcze bardziej oczywisty , a ul. Fromborska mocno odciążona , a J.P. II w końcu właściwie wykorzystana .Ale kogo w Urzędzie Prezydenta Nowaczyka takie rzeczy interesują.