Elbląski Park Technologiczny wraz z przedsiębiorcami inwestującymi i działającymi na obszarze parku 18 września wystąpił do ZKM w Elblągu o uwzględnienie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy autobusów miejskich połączeń autobusowych z dzielnicą Modrzewina Południe.
- W chwili obecnej na Modrzewinie funkcjonują 3 zakłady produkcyjne zatrudniające łącznie ok. 200 osób (Technika Okienna - 100 osób, Posteor - 50 osób, Metalexpert - 45 osób) – czytamy w piśmie skierowanym do dyrektora elbląskiego ZKM, Kazimierza Orzecha. - Ponadto w biurowcu Elbląskiego Parku Technologicznego umowy dzierżawy pomieszczeń biurowych i laboratoryjnych na koniec sierpnia ma podpisanych 17 firm. Każda firma zatrudnia średnio 2 osoby przebywające stale w budynku EPT.
Oprócz pracowników, do EPT dojeżdżają praktykanci i stażyści, którzy są okresowo przyjmowani w firmach. Łącznie w biurowcu EPT i zakładach produkcyjnych przebywa od 250 do 300 osób dziennie. Zgodnie z deklaracjami przedsiębiorców, w przyszłym roku zatrudnienie w samym EPT wzrośnie o około 20 osób.
- Dynamiczny rozwój Modrzewiny jest w dużej mierze uzależniony od dostępności komunikacyjnej. Jednym z warunków atrakcyjności inwestycyjnej jest dobra dostępność komunikacyjna, o którą pytają inwestorzy. Dojazd do Modrzewiny jest niezbędny do dalszego dynamicznego rozwoju tej dzielnicy Elbląga – argumentują autorzy pisma. Pod wystąpieniem do ZKM podpisali się przedstawiciele EPT i kilkunastu przedsiębiorstw działających na obszarze parku, m.in. firm Technika Okienna, Metal Expert, Posteor i Jet System.
Czy autobus pojedzie na Modrzewinę? Projekt „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego w Elblągu” przewiduje stworzenie nowego połączenia autobusowego z Modrzewiną. Według dokumentu opracowanego przez pracowników elbląskiego ZKM oraz urzędników z Departamentu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM, takie rozwiązanie byłoby możliwe przez wykorzystanie obecnie funkcjonujących linii (wydłużenie trasy lub wariantowość trasy). Termin realizacji pomysłu autorzy dokumentu uzależniają od dynamiki rozwoju tego obszaru. Mowa jest jednak o 2013 lub 2014 roku.
A jaką linię życzyliby sobie przedłużyć sygnatariusze? Póki co możnaby przedłużyć linie nr 19. Funkcjonuje w godzinach chyba odpowiednich dla zatrudnionych.
TYLKO tramwaj !!!!!Elbląg przyśpiesza ,zapomnieliście.
W takim Gdansku, Warszawie to bez problemu tworzy sie nowe linie, aby polaczyc nowe dzielnica, a tu jak zwykle wielkie halo.
tylko metro, linia metra jest w stanie zabezpieczyc Modrzewine we własciwą komunikację, nie ma co sie oglądac na przestarzale autobusy, nalezy natychmiast kopać
250 osób z czego 50 to darmozjady od obsługi, wychodzi,że stworzenie jednego miejsca pracy to 320 000 zł, wynik szokujacy, a jakby wliczyc jeszcze obciażenia jakie miasto bedzie latami ponosilo na te deficytowe bzdury, mam klasyczne postprlowskie zamki na piaskach
A PO co im autobus? ZK w POstaci Górckiego sie nie zgodzie. Bo priorytetem PO w Łeb?ag jest ...likwidacja wszystkiego a wiec i miejsc pracy. Nie będziecie miec autobusu bo...właśnie polityka PO jest utrudnianie ludziom życia.
kolejka górska i wyciąg krzesełkowy do parku z niewypałem technologicznym powinno zaspokoić oczekiwania elblążan
czekamy na arytmetykę p. Orzecha - jak wyliczył, że "dwójka" do Bażantarni się już nie opłaca a nowa linia do EPT będzie opłacalna!
sad ty kurna ślepy jesteś czy głupka udajesz jaka to dzielnica to jedna szopa na starym poligonie.
Będzie łatwiej dostać się na Modrzewinę i zrobić sobie spacer po tamtych okolicach :P