Środa, 12.03.2025, Imieniny: Alojzy, Bernard, Grzegorz
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii SPOŁECZNE

Zadłużenie pasażerów komunikacji miejskiej sięga kilku milionów złotych!

11.03.2025, 13:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Zadłużenie pasażerów komunikacji miejskiej sięga kilku milionów złotych!

Tematem zadłużenia z tytułu nieopłaconych mandatów za brak biletu w elbląskiej komunikacji miejskiej zainteresował się radny Rafał Traks. - Z informacji medialnych wynika, że zadłużenie pasażerów komunikacji miejskiej w Elblągu z tytułu nieopłaconych mandatów sięga kilku milionów złotych. Problem ten narasta od lat i negatywnie wpływa na budżet ZKM oraz jakość usług transportu publicznego w naszym mieście – stwierdził Rafał Traks.

 

 

 


Radny chciał wiedzieć, ile wynosi łączne zadłużenie pasażerów z tytułu niezapłaconych opłat dodatkowych za brak biletu. - Ilu pasażerów ma aktualnie nieuregulowane mandaty i jaka jest średnia kwota zadłużenia na osobę? - pytał Rafał Traks. - Ilu pasażerów ma aktualnie nieuregulowane mandaty i jaka jest średnia kwota zadłużenia na osobę?

 


Jak informuje Wiceprezydent Elbląga Katarzyna Wiśniewska zadłużenie pasażerów z tytułu nałożonych opłat dodatkowych za jazdę bez ważnego biletu ogółem według stanu na 31 grudnia 2024 r. wynosi 3 307 tys. zł.

 

 

Zarząd Komunikacji Miejskiej ewidencjonuje nałożone opłaty dodatkowe według nałożonych opłat (spraw), nie według pasażerów. Na dzień 31 grudnia 2024 r. w ZKM zaewidencjonowanych było łącznie 26 595 spraw. Średnia wartość opłaty dodatkowej wynosi 124,23 zł

 

 

– stwierdziła Katarzyna Wiśniewska.

 

 


Jakie działania podejmuje miasto oraz ZKM w celu skutecznej egzekucji należności? - Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu prowadzi windykację należności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Dłużnikom dwukrotnie wysyłane są wezwania do uiszczenia należności – zaznaczyła Katarzyna Wiśniewska. - W przypadku braku reakcji z ich strony, sprawy kierowane są na drogę sądową. Dochodzenie roszczeń na drodze sądowej odbywa się poprzez złożenie pozwu do Sądu Rejonowego Wydział Spraw Cywilnych w Elblągu. Dodatkowo pasażerowie, którzy nie uiszczą należności z tytułu opłaty dodatkowej zgłaszani są do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

 

 


Radny dopytywał też, ile spraw związanych z nieopłaconymi mandatami zostało skierowanych na drogę postępowania sądowego i egzekucyjnego w ciągu ostatnich 5 lat? - W okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2024 r. skierowano na drogę postępowania sądowego 16 478 spraw niezapłaconych opłat dodatkowych – stwierdziła Katarzyna Wiśnieska. - Ze względu na wysokie stałe koszty egzekucji komorniczej, zbliżone do kwoty dochodzonej należności, na tę drogę skierowano jedynie 6 spraw. We wszystkich tych przypadkach komornik nie odzyskał należności.

 

 


Czy miasto rozważa wprowadzenie nowych rozwiązań, które zwiększą skuteczność windykacji należności, np. współpracę w firmami windykacyjnymi, możliwość rozłożenia mandatów na raty czy program odpracowywania długów?
 

 

 

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu umożliwia dłużnikom rozłożenie spłaty należności na raty. W celu zwiększenia efektywności działań windykacyjnych Spółka współpracuje od grudnia 2018 r. z Biurem Informacji Gospodarczych InfoMonitor S.A. z siedzibą w Warszawie. Podpisana umowa obejmuje przesłanie przez InfoMonitor S.A. wezwania do zapłaty, a w przypadku braku reakcji, zamieszczenie danych dłużnika w rejestrze dłużników. Zaewidencjonowanie w rejestrze powoduje dla dłużnika utrudnienia lub brak możliwości zaciągania pożyczek i kredytów, zawierania umów leasingu, odmowy zakupu towarów na raty, a nawet odmowy zawarcia umowy na usługi internetowe czy telekomunikacyjne itp.

 

 

- informuje Katarzyna Wiśniewska.

 





Zarząd Komunikacji Miejskiej, jak zapewnia Wiceprezydent Elbląga, sukcesywnie zwiększa ilość kontroli biletowych. - Istotnym elementem jest poszerzanie możliwości zakupu biletów przez pasażerów – dodała Katarzyna Wiśniewska. - Bilety w formie papierowej można kupić w 7 biletomatach stacjonarnych oraz 41 biletomatach mobilnych (w każdym autobusie), natomiast bilety elektroniczne w czterech aplikacjach: moBilet, SkyCash, mPay i zBiletem. Zakup biletu możliwy jest także u kierowcy lub motorniczego. ZKM prowadzi również kampanie informacyjne skłaniające pasażerów do zakupu biletów.

 

 

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 2

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (7)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +3
    ~ Zocha
    Wczoraj 13:49

    Co oni piszą bzdury zkm sprzedaje dlug do firmy windykacyjnej Dunaj finanse.

  2. 2
    --1
    ~ Wymaga podwyżki
    Wczoraj 15:05

    To podwyżki bilet !

  3. 3
    +4
    ~ Prrrr
    Wczoraj 18:24

    Trax to jakby wczoraj się urodził. Chopie co ty robisz x kadencję w radzie miasta?

  4. 4
    +2
    ~ Dark
    Wczoraj 18:59

    Dales juz sobie spokoj panie z chrobrego???? Haha

  5. 5
    --2
    ~ animals
    Wczoraj 20:39

    Nieopodal Chrobrego mieszka geriatryczne KAPO dzielnicowe,Anawet dwa.

  6. 6
    +2
    ~ elbąk
    Dzisiaj 06:45

    bezradny traks ma parcie na szkło - interesuje się wszystkim. moje pytanie - co żeś członku pis do tej pory zrobił?

  7. 7
    +2
    ~ Arc
    6 godzin temu

    Nie jeżdżę komunikacją od wielu lat a w podatkach ciagle na nią płace - tak ma bardzo wielu obywateli - ile zatem milionów jest nam winne ZKM za wyłudzenie od nas pieniędzy?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2025 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.79475903511047