Niedawno poruszaliśmy temat parkowania na Starówce. Do wiceprzewodniczącego Rady Miasta Antoniego Czyżyka zgłosił się przedsiębiorca prowadzący firmę na Starym Mieście. Prosił on o interwencję w sprawie Strefy Płatnego Parkowania. Jakie stanowisko mają włodarze naszego miasta?
Problem, z jakim boryka się przedsiębiorca, dotyczy dostępności zaopatrzenia w działalności prowadzonej na Starym Mieście. - Ciągle zajęte miejsca parkingowe uniemożliwiają płynne wykonanie zaopatrzenia dla prowadzonych działalności jak również parkowanie na chodnikach tego zaopatrzenia, co skutkuje nakładaniem mandatów przez Straży Miejską – wyjaśnia Antoni Czyżyk.
Przypomnijmy, że radny zwrócił się z zapytaniem, czy miejsca parkingowe Strefy Płatnego Parkowania mogą zorganizować tak, aby na określonych odcinkach zostały umiejscowione koperty dla zaopatrzenia (np. jedna koperta na określonym odcinku), żeby dostawcy bez problemu mogli zaparkować auto i wypakować towar?
- Czy na wybranych odcinkach Strefy Płatnego Parkowania na Starym Mieście możliwe jest wprowadzenie rotacyjności? Na przykład w okolicy Ratusza Staromiejskiego w godz. 10.00-17.00 maksymalnie 30 minut? - pytał Antoni Czyżyk.
Wiceprezydent Elbląga Katarzyna Wiśniewska zapewnia, że organizacja ruchu na Starym Mieście jest dostosowana do potrzeb działających na tym terenie firm. - W obecnej stałej organizacji ruchu drogowego na terenie Starego Miasta uwzględnione są potrzeby zaopatrzenia punktów handlowo-usługowych zlokalizowanych przy: ul. Św. Ducha, ul. Wigilijnej i ul. Przymurze, gdzie odpowiednimi znakami umożliwiono na jezdni czasowy postój takich pojazdów - informuje.
Ponadto na ul. Stary Rynek z zakazu ruchu zwolnione są pojazdy zaopatrzenia. Zgłoszona propozycja wyznaczenia, na określonym odcinku ulicy jednego stanowiska postojowego z przeznaczeniem dedykowanym pojazdom zaopatrzenia nie zaspokoi potrzeb wszystkich właścicieli/użytkowników punktów handlowo-usługowych, z uwagi na dużą różnorodność prowadzonych branż, odmienne godziny dostaw, czy różnych typów pojazdów
– wyjaśnia Katarzyna Wiśniewska.
Dlaczego propozycja radnego nie może zostać zrealizowana? - Przy proponowanym rozwiązaniu zmniejszeniu uległaby liczba regularnych miejsc postojowych, co wzbudziłoby niezadowolenie użytkowników obszaru staromiejskiego – zaznaczyła Katarzyna Wiśniewska. - Propozycja wprowadzenia rotacyjności miejsc postojowych np. do 30 min wymagałaby rozbudowy systemu o rejestrację nagrań pojazdów parkujących lub rozbudowę monitoringu miejskiego, co wiąże się ze znacznymi nakładami finansowymi i długotrwałą procedurą legislacyjną.
Przedmiotowa sprawa, dotycząca organizacji zaopatrzenia w obrębie Starego Miasta w Elblągu, zostanie omówiona na najbliższym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
– dodała Katarzyna Wiśniewska.
Urzędnicy zasadniczo są krótkowzroczni-:)))
Zrobią jak na starówce w Gdańsku, gdzie już firmy przewozowe odmawiają przywożenia towarów przedsiębiorcom, bo nie ma gdzie zaparkować, wszędzie zakazy i mandaty. A KO jeszcze teraz zmieniają prawo na korzyść kumpli deweloperów i znoszą konieczność wybudowania przez nich parkingów przy budowie nowych mieszkań.
Zaopatrzenie od tyłu, od strony zaplecza. Panie przedsiębiorco, obsługa da panu od tyłu (zaopatrzenie). Gdyby namalować koperty dla zaopatrzenia, to by nie starczyło miejsca dla niepełnosprawnego, biskupa, pogotowia różnego. Miasto jest dla wszystkich. Może niech wykupi roczny karnet i namalujcie mu nr zarezerwowany w godzinach od - do.
Ten przedsiębiorca który odwiedził Antka Paryskiego z kobietą do towarzystwa, to silny facet - podniósł temat który leżał od kilku lat i nikt, nawet strażacy ze sprzętem, nie mógł go podnieść. A temat leżał na miejscu parkingowym, więc skoro go podniósł to niech zaparkuje w miejscu tematu który już nie leży, a jest podniesiony.
Widzę jak przedsiębiorca podnosi temat w stanie zaawansowanego rozkładu.
Panie Arc, po pierwsze nieustająco przypominam się o odpowiedzi na moje pytania. Drugie, chciałbym się na Pana obrazić ale kompletnie nie rozumiem tej grypserki więzienno-kloacznej lub innej kibolskiej, o co chodzi z tym Czajkowskim w majtasach i MaRyjaszukiem? Po trzecie, w Nowym Jorku w samym środku mają Park Centralny 3 km kwadratowe bez dostępu samochodów a w Wenecji piechotą albo na łodziach. Zaś Elblągu na NOWO-STARÓWCE należy wprowadzić dorożki i inne zaprzęgi konne. Towar można dowozić platformami zaprzęgnięte w konie lub osły. Ludzi niech wożą riksze lub lektyki i po problemie Pana Przedsiębiorcy. Telewizje sprowadzić i turyści będą walić drzwiami i oknami, i ten niepowtarzalny zapach. Mmmm…. Bajka.
Patrzać na to ile muszą płacić kerowcy tylko dlatego "bo majom auto", w tym opłaty paliwowe, drogowe, które niby idą na infrastrukturę, to bezczelnością jest robienie platnych miejsc parkingowych. Wszsytko ma na celu wyciągnięcie jeszcze więcej kasy od keirowcy - "bo przeceiz ma auto to stać go na wsystko". Jeśli to powinno być do 1 - 2 godzin za darmo i tyle.
Lewacka unia za pomocą swoich POwskich marionetek na ziemi polskiej już wprowadza ograniczenia dla aut. Niedługo gdy nie będzie was stać na elektryka to nie będziecie wcale jeździć samochodem. Chyba że wybierzecie jakiegoś normalnego kandydata jak Mentzen lub Braun. Broń boże nie głosować na tą lewacka, masońską zakłamaną marionetkę jaką jest czaskowski. Ten szkodnik w stolicy już wprowadza sct.
Parkingowy,skoro dla ciebie samochód to dorobek życia,to płać i płacz.
brak parkingów