Niedziela, 22.12.2024, Imieniny: Franciszka, Bozena, Zenon
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INTERWENCJE INFO

"Zamiast się kurować, godzinami wisiałam na telefonie". Trzeba mieć zdrowie, aby dodzwonić się do przychodni?

24.08.2020, 13:56:00 Rozmiar tekstu: A A A
"Zamiast się kurować, godzinami wisiałam na telefonie". Trzeba mieć zdrowie, aby dodzwonić się do przychodni?
Źródło: https://pixabay.com/zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Pierwszego dnia w ogóle mi się nie udało. Drugiego dnia musiałam wisieć na telefonie prawie sześć godzin. Tyle zajęło mi dodzwonienie się do przychodni, aby umówić się na teleporadę u lekarza pierwszego kontaktu. To jakiś absurd - mówi Czytelniczka info.elblag.pl

Podstawowa opieka zdrowotna w formie teleporad (głównie, w poważniejszych przypadkach lekarz może zdecydować, że konieczna jest wizyta pacjenta w poradni) funkcjonuje już od niemal pół roku. Wiele osób przyzwyczaiło się do nowego, wymuszonego przez pandemię, systemu i nawet sobie go chwali. Jak się okazuje, mam on również swoje mankamenty. Mieszkanka Elbląga zwróciła nam uwagę na problem z dodzwonieniem się do przychodni. 

Po raz pierwszy od początku pandemii, byłam zmuszona do skorzystania z porady lekarza rodzinnego. Jestem pacjentką przychodni na ul. Bema. Tam zarejestrowanie się przez telefon na wizytę zawsze było sporym wyzwaniem. Najczęściej starałam się zrobić to po prostu rano, osobiście w przychodni. Tym razem nie mogłam skorzystać z takiej opcji. Zaczęłam więc dzwonić, dzwonić i dzwonić... Udało mi się dodzwonić dopiero drugiego dnia, po blisko sześciu godzinach. To jakiś absurd. Źle się czułam, miałam gorączką, a zamiast leżeć w łóżku i się kurować, musiałam kilka godzin wisieć na telefonie, aby uzyskać poradę i zwolnienie z pracy na czas choroby

- mówi pani Dominika.

Dyrektor placówki zdziwiony jest pretensjami, ale przyznaje, że czasami pacjenci mogą mieć problem z dodzwonieniem się do rejestracji.

Mamy trzy numery do rejestracji, dwa, aby dzwonić do poradni. Uważam, że pod tym względem w naszej przychodni jest nieźle. Trochę więc jestem zaskoczony takim problemem pacjentki. Z drugiej jednak strony dziś wszyscy są niecierpliwi. Zdecydowana większość pacjentów dzwoni do nas o godz. 8. Wiadomo, że jeśli robi to kilkaset osób na raz, to linia jest zablokowana i nikt się nie dodzwoni. Czasami warto trochę poczekać. Zachęcam tych pacjentów, którzy np. potrzebują przedłużenia leków, aby zamiast rano, zadzwonili później o godz.12, 13. My przecież pracujemy do godz. 18

- mówi lekarz Jan Dragan, z Przygodni "Zdrowie" przy ul. Bema.

Pacjent powinien mieć zapewniony dostęp do lekarza pierwszego kontaktu. W czasie pandemii jest to dostęp telefoniczny - przypomina Magdalena Mill, rzecznik prasowy Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. - Jeśli za dużo osób jednocześnie próbuje dzwonić, to być może istnieje obowiązek uruchomienia drugiego telefonu dla pacjentów. Wszystko zależy od podejścia i organizacji pracy. 

Jeśli pacjent ma problem z dodzwonieniem się do przychodni może to nam zgłosić. W takich wypadkach podejmujemy czynności sprawdzające. Jeżeli widzimy, że coś nie gra w organizacji, to zwracamy uwagę placówce medycznej, przychodnie z reguły się do tego dostosowują. Owszem mieliśmy już takie sygnały, ale nie jest ich dużo

 - wyjaśnia Magdalena Mill. 

Resort zdrowia na razie nie zapowiada rezygnacji z systemu teleporad. Jesienią przychodnie tradycyjnie są szturmowane przez pacjentów z infekcjami. Ze względu na koronawirusa będzie ich jeszcze więcej. Dopiero wtedy możemy mieć problem z dodzwonieniem się do lekarza, cierpliwość więc się nam przyda. 

Natasza Jatczyńska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 3

%33.3 %66.7


Komentarze do artykułu (34)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +21
    ~ Pacjent
    Poniedziałek, 24.08

    Spróbujcie dodzwonić się do szpitala JP na Komeńskiego konkretnie do lekarza medycyny pracy. To dopiero jest kpina , dopiero po interwencji w CMP , że skoro mają z nimi uowę, to chyba ktoš powinien tam odebrać telefon , a już jak na trzecią dobę odebrano telefon, to strach było się bać, nieprzyjemne babsko nawet nie powinna pracować w schronisku dla psów. Dlaczego na mają podstawowego przeszkolenia z kultury obsługi pacjenta.Za składki tam dzwoniących, ma pracę więc mordę powinna wsadzić w kubeł , zanim po chamsku się ma zamiar odezwać..Na marginesie, przychodnia przy ul Bema godna našladowania zarówno kadra pielęgniarska jak i lekarze..Pozdrawiam ludzi pozytywnie nastawiawionych do drugiego człowieka.

  2. 2
    +19
    ~ Ed
    Poniedziałek, 24.08

    To samo na bazynskiego a jeszcze jak pójdziesz osobiście bo nie idzie się dodzwonić to wojsko rano stoi i cię nie wpuszcza - każą dzwonić a nikt nie odbiera

  3. 3
    +8
    ~ Lol
    Poniedziałek, 24.08

    Przychodnia

  4. 4
    +20
    ~ Lol
    Poniedziałek, 24.08

    Potwierdzam. Nie tylko ta pani ma problem z dodzwonieniem do przychodni ma Bema. Jak człowiek nie pójdzie się umówić osobiście to się NIE DODZWONI!! Dr Dragan chyba jest mało w temacie albo sam nigdy nie pobowal się tam dodzwonić. Mówienie ze ktoś jest niecierpliwy i ze jest zdziwiony jest lekceważące.

  5. 5
    +19
    ~ Teresa
    Poniedziałek, 24.08

    Przychodnia na Wiejskiej Zawada , to samo porażka dzwonisz ,dzwonisz a jak już łaskawie odbiorą to o 10 nie ma miejsc to jest kpina jakiś żart chyba z tym Covidem oni teraz mają labe w pracy ,a pacjentow gdzieś .

  6. 6
    +13
    ~ alanon
    Poniedziałek, 24.08

    Nawet jeśli człowiek się dodzwoni... to co mu z tej tepeporady? Nie ma to jak sprawdzony wujek google. Szybko, tanio i tak samo skutecznie ;)

  7. 7
    +17
    ~ Jfyddif6d
    Poniedziałek, 24.08

    To jest masakra z tą tele poradą,aż się boję co będzie na jesień,niestety też się nie zadzwoniłam do przychodni do lekarza rodzinnego w przychodni na Komeńskiego. Aptekarze zacierają ręce, bo co ma człowiek zrobić, ??,!! Idzie kupuje, i sam się leczy ...a lekarzom w to graj...dziwny kraj..kudwa ..na weselu m8zna szaleć ba 150 osób a do lekarza ba telefon...gdzye ten wirus w odwrocie Panie premierze!!!!!

  8. 8
    +17
    ~ Skarga
    Poniedziałek, 24.08

    Pytamy N F Z W Elblągu ta droga . Jak to jest w Elblągu czesc przychodni pracuje normalnie a część leci w siuski . Jeśli mają zamiar tylko telefoniczne wizyty mieć obciąć im pensje. Przykład żona chorował 500 zł wydała na leki które nic nie pomogły. Nieroby o TYLE. Lufzie pracuja w sklepach ,zakladach a oni pozamykani ,co to k,wojna.

  9. 9
    +11
    ~ czytelnik
    Poniedziałek, 24.08

    Własnie przed chwila ja skończyłem dzwonić do przychodni czy do dentysty spędziłem na tal około 1 godziny i tak nic nie załatwiłem

  10. 10
    --12
    ~ ja
    Poniedziałek, 24.08

    A ja dodzwoniłem się bez problemu....

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.5525920391083