Niedziela, 22.12.2024, Imieniny: Franciszka, Bozena, Zenon
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INTERWENCJE INFO

Bolt zagrożeniem dla elbląskich kierowców taksówek?

26.08.2019, 07:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Bolt zagrożeniem dla elbląskich kierowców taksówek?

W ostatnim czasie na ulicach Elbląga pojawia się coraz więcej kierowców Bolta. Wszystko za sprawą bonusów, jakie mogą otrzymać, tuż po zarejestrowaniu się, jako kierowca. Przypomnijmy, że aplikacja ruszyła w Elblągu 30 maja br. od tego czasu zaledwie dwóch kierowców świadczyło usługi dla Bolt. Jednak z czasem sytuacja ta uległa zmianie, aktualnie liczba kierowców wciąż wrasta. Czy jest to dobry pomysł na biznes i co na to kierowcy elbląskich taksówek?

Jeżdżę w Bolcie od 2 miesięcy, nie mogę narzekać. Kiedy mam czas i ochotę wsiadam w auto, ustawiam status na aktywny i czekam na zgłoszenia. Za jeden przejazd otrzymuje równowartość pełnej ceny, jaką poniósłby pasażer. Co więcej, gdy zrobię 20 kursów dziennie, otrzymuje dodatkowe bonusy np. 200 zł. W godzinach nocnych głównie od piątku do niedzieli również mogę zarobić więcej za sprawą premii. Nie zawsze udaje się zrobić 20 kursów, ale zawsze pieniądze, które zarobiłem wystarczą na paliwo, które zużyłem i to z dużą nawiązką, wiec jak dla mnie jest to fajna sprawa, aby sobie dorobić

-mówił Michał, jeden z kierowców Bolta.


Czy zwiększona ilość kursów Bolta może wpłynąć na mniejszą ilość kursów elbląskich taksówek.

Szczerze, nie zauważam spadku ilości klientów, ale obawiam się, że może to nastąpić. Przecież jest to moja praca, z której się utrzymuje. Nie pracuje dorywczo, tak zarabiam na życie. My mamy obowiązek opłacać ZUS, odprowadzać nie mały podatek a oni nic z tych rzeczy nie robią. Z takiego zarobku muszę opłacić mieszkanie, wyżywić rodzinę, a to nie proste, gdy klientów będzie coraz mniej

-mówi jeden z elbląskich taksówkarzy.

Kierowcy Bolta mogą pracować na własnej działalności gospodarczej lub wykonywać usługi dla jednego z partnerów. Jednak wbrew przepisom nie posiadają oni licencji na przewóz osób, a taki dokument nie jest wymagany podczas rejestracji jako kierowca. Jedyne warunki, jakie muszą spełniać pracownicy Bolt to ukończone 21 lat, posiadanie prawa jazdy kat. B przez co najmniej rok. Auto, które służy jako narzędzie pracy powinno być 4 lub 5 drzwiowe, zarejestrowane na terenie UE i mieć aktualne ubezpieczenie OC oraz przegląd techniczny, pojazd wyprodukowany nie później niż 2002r. najlepiej 2004 r. Kierowcy Bolta mają obowiązek przedstawić zaświadczenie o niekaralności.

Nieco bardziej restrykcyjne kryteria zastosowane są w przypadku pracowników Taxi, którzy mają obowiązek przedstawić zaświadczenie o niekaralności, posiadać aktualne badania lekarskie i psychotechniczne, przejść odpowiednie szkolenia i ukończyć kurs z zakresu transportu drogowego taksówką, wyrobić licencję na przewóz osób, posiadać odpowiedni samochód uzbrojony w taksometr i kasę fiskalną, oznakowany według wymagań danego miasta.

Dodatkowo licencjonowani taksówkarze pracują wyłącznie na własnej działalności, co oznacza, że każdy przejazd jest opodatkowany, a składki ZUS kierowcy niestety opłacać muszą sobie sami.

Od kilku miesięcy Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje projekty ustawy, w tym regulacje prawne, które miałyby ujednolicić zasady funkcjonowania dla taksówkarzy i kierowców Bolta oraz podobnych mu firm. Jednak jak dotąd żadnych konkretnych przepisów nie ma.

Z zaistnienia aplikacji Bolt w naszym mieście można wyróżnić wiele korzyści jak znajomość ceny za przejazd, jeszcze przed wejściem do taksówki, dane rejestracyjne auta i imię kierowcy. Stałą cenę za przejazd, która nie zmienia się w godzinach wieczornych, Bolt nie nalicza również wyższych cen za wjazd do 3 czy nawet 4 strefy, dowozi za jedną cenę nawet za miasto. Jednak czy niska cena za przejazd warta jest podróży z kierowcą, który nie należy do grona zawodowców?

Co na to nasi czytelnicy? Czy niedługo w Elblągu dojdzie do strajku taksówkarzy? Czy lepiej jeździć Boltem, czy taksówką?

Monika Siuciak
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 5

%60.0 %40.0


Komentarze do artykułu (39)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +10
    ~ anonim
    Poniedziałek, 26.08

    Jeżeli Bolt będzie tańszy o 5zl to idę jak w dym do Bolta!!!

  2. 2
    --21
    Robert Koliński
    Poniedziałek, 26.08

    Zwykła nieuczciwa konkurencja wobec legalnie działających firm przewozowych. Miejmy nadzieję, że kontrole Inspekcji Transportu Drogowego i Krajowej Administracji Skarbowej szybko rozwiążą ten problem podobnie jak w Białymstoku, gdzie skontrolowanym a nie spełniającym wymogów polskiego prawa kierowcom nałożono kary po 14 tys. zł.

  3. 3
    +17
    ~ aaa
    Poniedziałek, 26.08

    I gdzie tu prawo równe dla wszystkich? Jeśli kierowcy Bolta nie muszą mieć kas fiskalnych, opłacać składek Zus, to dlaczego taksówkarze muszą? Albo odwrotnie. Czym różni się kierowca Taxi od Bolta? Dlaczego jeden musi posiadać licencję, zapłacić za nią z własnych pieniędzy, a inny nie. Chore państwo...

  4. 4
    +7
    ~ Tomek120987
    Poniedziałek, 26.08

    Elbląg wkońcu idzie w strone przyszłosci,a złotówa jak sie nie podoba to trudno swiat sie zmienia.

  5. 5
    +14
    ~ Mikus93
    Poniedziałek, 26.08

    Jako klient idę tam gdzie taniej, dlaczego kierowca taxi nie pójdzie pracować do bolta?? Może to jest sposób, po prostu zmienić firmę na "lepszą"??

  6. 6
    +5
    ~ Taxitaxi
    Poniedziałek, 26.08

    Brawo elblag !!!!! Nareszcie.... koniec z pieprzonymi strefami.......:D

  7. 7
    +6
    ~ Pan
    Poniedziałek, 26.08

    Jak się pana z taxi nie podoba to możecie zmienić barwy..... ;) A jak nie to się nie udzielać i róbcie dalej swoje..... bolt... bolt...bolt..............

  8. 8
    --8
    Robert Koliński
    Poniedziałek, 26.08

    @Mikus93 - Jako niedoinformowany klient, zapomniałeś zaznaczyć. Firma taka nie odprowadza składek na emerytury kierowców, nie przechodzą oni żadnych wymaganych prawem badań, w dodatku zyski z działalności szemranej firmy trafiają zagranicę. To mniej więcej takie neoliberalno-dzikokapitalistyczne pitolenie, jakbyś usłyszał od pracodawcy, że zarobisz wprawdzie powyżej minimalnej krajowej, ale bez umowy, bez ubezpieczenia, bez składek, na własnym sprzęcie etc. - krótko mówiąc, to zwykła robota na czarno, oszukiwanie innych pracowników i państwa, czyli klasyczna nieuczciwa konkurencja. Korzystanie z usług tego rodzaju nieuczciwych podmiotów szkodzi nam wszystkim, jako społeczeństwu i jako pracownikom.

  9. 9
    +12
    ~ Bolt
    Poniedziałek, 26.08

    Super Elblag się rozwija! A Panowie taksówkarze byli tacy pewni że w Elblągu nie będzie aplikacji przewozniczych, podobno za małe miasto?! A jednak Elbag. Brawo.

  10. 10
    +8
    ~ Kierowca
    Poniedziałek, 26.08

    Osoby które jeżdżą na aplikacja w większości to dla nich praca dodatkowa. Więc składki odprowadzają, a że jest możliwość i chlopaki sobie dorabiaja to tylko szacun dla nich że im się chce ;) Panowie taksówkarze weźcie z nich przykład i do pracy ;)

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.1421909332275