W ostatnim czasie na ulicach Elbląga pojawia się coraz więcej kierowców Bolta. Wszystko za sprawą bonusów, jakie mogą otrzymać, tuż po zarejestrowaniu się, jako kierowca. Przypomnijmy, że aplikacja ruszyła w Elblągu 30 maja br. od tego czasu zaledwie dwóch kierowców świadczyło usługi dla Bolt. Jednak z czasem sytuacja ta uległa zmianie, aktualnie liczba kierowców wciąż wrasta. Czy jest to dobry pomysł na biznes i co na to kierowcy elbląskich taksówek?
Jeżdżę w Bolcie od 2 miesięcy, nie mogę narzekać. Kiedy mam czas i ochotę wsiadam w auto, ustawiam status na aktywny i czekam na zgłoszenia. Za jeden przejazd otrzymuje równowartość pełnej ceny, jaką poniósłby pasażer. Co więcej, gdy zrobię 20 kursów dziennie, otrzymuje dodatkowe bonusy np. 200 zł. W godzinach nocnych głównie od piątku do niedzieli również mogę zarobić więcej za sprawą premii. Nie zawsze udaje się zrobić 20 kursów, ale zawsze pieniądze, które zarobiłem wystarczą na paliwo, które zużyłem i to z dużą nawiązką, wiec jak dla mnie jest to fajna sprawa, aby sobie dorobić
-mówił Michał, jeden z kierowców Bolta.
Czy zwiększona ilość kursów Bolta może wpłynąć na mniejszą ilość kursów elbląskich taksówek.
Szczerze, nie zauważam spadku ilości klientów, ale obawiam się, że może to nastąpić. Przecież jest to moja praca, z której się utrzymuje. Nie pracuje dorywczo, tak zarabiam na życie. My mamy obowiązek opłacać ZUS, odprowadzać nie mały podatek a oni nic z tych rzeczy nie robią. Z takiego zarobku muszę opłacić mieszkanie, wyżywić rodzinę, a to nie proste, gdy klientów będzie coraz mniej
-mówi jeden z elbląskich taksówkarzy.
Kierowcy Bolta mogą pracować na własnej działalności gospodarczej lub wykonywać usługi dla jednego z partnerów. Jednak wbrew przepisom nie posiadają oni licencji na przewóz osób, a taki dokument nie jest wymagany podczas rejestracji jako kierowca. Jedyne warunki, jakie muszą spełniać pracownicy Bolt to ukończone 21 lat, posiadanie prawa jazdy kat. B przez co najmniej rok. Auto, które służy jako narzędzie pracy powinno być 4 lub 5 drzwiowe, zarejestrowane na terenie UE i mieć aktualne ubezpieczenie OC oraz przegląd techniczny, pojazd wyprodukowany nie później niż 2002r. najlepiej 2004 r. Kierowcy Bolta mają obowiązek przedstawić zaświadczenie o niekaralności.
Nieco bardziej restrykcyjne kryteria zastosowane są w przypadku pracowników Taxi, którzy mają obowiązek przedstawić zaświadczenie o niekaralności, posiadać aktualne badania lekarskie i psychotechniczne, przejść odpowiednie szkolenia i ukończyć kurs z zakresu transportu drogowego taksówką, wyrobić licencję na przewóz osób, posiadać odpowiedni samochód uzbrojony w taksometr i kasę fiskalną, oznakowany według wymagań danego miasta.
Dodatkowo licencjonowani taksówkarze pracują wyłącznie na własnej działalności, co oznacza, że każdy przejazd jest opodatkowany, a składki ZUS kierowcy niestety opłacać muszą sobie sami.
Od kilku miesięcy Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje projekty ustawy, w tym regulacje prawne, które miałyby ujednolicić zasady funkcjonowania dla taksówkarzy i kierowców Bolta oraz podobnych mu firm. Jednak jak dotąd żadnych konkretnych przepisów nie ma.
Z zaistnienia aplikacji Bolt w naszym mieście można wyróżnić wiele korzyści jak znajomość ceny za przejazd, jeszcze przed wejściem do taksówki, dane rejestracyjne auta i imię kierowcy. Stałą cenę za przejazd, która nie zmienia się w godzinach wieczornych, Bolt nie nalicza również wyższych cen za wjazd do 3 czy nawet 4 strefy, dowozi za jedną cenę nawet za miasto. Jednak czy niska cena za przejazd warta jest podróży z kierowcą, który nie należy do grona zawodowców?
Co na to nasi czytelnicy? Czy niedługo w Elblągu dojdzie do strajku taksówkarzy? Czy lepiej jeździć Boltem, czy taksówką?
Jeżeli Bolt będzie tańszy o 5zl to idę jak w dym do Bolta!!!
Zwykła nieuczciwa konkurencja wobec legalnie działających firm przewozowych. Miejmy nadzieję, że kontrole Inspekcji Transportu Drogowego i Krajowej Administracji Skarbowej szybko rozwiążą ten problem podobnie jak w Białymstoku, gdzie skontrolowanym a nie spełniającym wymogów polskiego prawa kierowcom nałożono kary po 14 tys. zł.
I gdzie tu prawo równe dla wszystkich? Jeśli kierowcy Bolta nie muszą mieć kas fiskalnych, opłacać składek Zus, to dlaczego taksówkarze muszą? Albo odwrotnie. Czym różni się kierowca Taxi od Bolta? Dlaczego jeden musi posiadać licencję, zapłacić za nią z własnych pieniędzy, a inny nie. Chore państwo...
Elbląg wkońcu idzie w strone przyszłosci,a złotówa jak sie nie podoba to trudno swiat sie zmienia.
Jako klient idę tam gdzie taniej, dlaczego kierowca taxi nie pójdzie pracować do bolta?? Może to jest sposób, po prostu zmienić firmę na "lepszą"??
Brawo elblag !!!!! Nareszcie.... koniec z pieprzonymi strefami.......:D
Jak się pana z taxi nie podoba to możecie zmienić barwy..... ;) A jak nie to się nie udzielać i róbcie dalej swoje..... bolt... bolt...bolt..............
@Mikus93 - Jako niedoinformowany klient, zapomniałeś zaznaczyć. Firma taka nie odprowadza składek na emerytury kierowców, nie przechodzą oni żadnych wymaganych prawem badań, w dodatku zyski z działalności szemranej firmy trafiają zagranicę. To mniej więcej takie neoliberalno-dzikokapitalistyczne pitolenie, jakbyś usłyszał od pracodawcy, że zarobisz wprawdzie powyżej minimalnej krajowej, ale bez umowy, bez ubezpieczenia, bez składek, na własnym sprzęcie etc. - krótko mówiąc, to zwykła robota na czarno, oszukiwanie innych pracowników i państwa, czyli klasyczna nieuczciwa konkurencja. Korzystanie z usług tego rodzaju nieuczciwych podmiotów szkodzi nam wszystkim, jako społeczeństwu i jako pracownikom.
Super Elblag się rozwija! A Panowie taksówkarze byli tacy pewni że w Elblągu nie będzie aplikacji przewozniczych, podobno za małe miasto?! A jednak Elbag. Brawo.
Osoby które jeżdżą na aplikacja w większości to dla nich praca dodatkowa. Więc składki odprowadzają, a że jest możliwość i chlopaki sobie dorabiaja to tylko szacun dla nich że im się chce ;) Panowie taksówkarze weźcie z nich przykład i do pracy ;)