Środa, 25.12.2024, Imieniny: Boze Narodzenie - Eugenia, Piotr
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Połączenie kolejowe Elbląga z Gdańskiem przez Nowy Dwór Gd. w nowych założeniach komunikacyjnych Tuska?

22.11.2024, 18:30:00 Rozmiar tekstu: A A A
Połączenie kolejowe Elbląga z Gdańskiem przez Nowy Dwór Gd. w nowych założeniach komunikacyjnych Tuska?

Czy władze miasta rozważają budowę koalicji parlamentarzystów, władz wojewódzkich i samorządowych, których zadaniem byłoby lobbowanie za stworzeniem bezpośredniego połączneia Elbląga z Trójmiastem nową drogą kolejową przebiegającą m.in. przez Nowy Dwór Gdański? - pytał radny Sebastian Czyżyk- Skoczyk. Jakie plany w tej kwestii ma Prezydent Elbląga Michał Missan?
 

 

 


Radny przypominał, że były koncepcje dotyczące połączenia naszego miasta z istniejącą dziś SKM-ką czy utworzenia nowej linii w ramach CPK (tzw. Metropolia Ujścia Wisły. - O CPK w ubiegłej kadencji pytał Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Antoni Czyżyk – stwierdził.

 

 

Ówczesny Prezydent Miasta Pan Witold Wróblewski próbował niejako zrzucić odpowiedzialność za ten temat wyłącznie na rząd wskazując, iż omawiana koncepcja jest jedynie „potencjalna”, a sam projekt „budzi wiele kontrowersji”. W swojej odpowiedzi nie dość, że nie odniósł się do clou całego zagadnienia, ale również zupełnie nie odpowiedział na zadane wówczas drugie pytanie Pana Przewodniczącego

 

 

- zaznaczył Sebastian Czyżyk- Skoczyk.

 



Prezydent zapewnia, że sprawy związane z Centralnym Portem Komunikacyjnym, w szczególności w kontekście naszego miasta, są monitorowane przeze mnie na bieżąco. - Według dokumentu wdrażającego do dokumentu „Program inwestycyjny Centralny Port Komunikacyjny – stwierdził Michał Missan. - Etap II.2024-2030” (przyjętego uchwałą nr 201 Rady Ministrów z dnia 24 października 2023 r.) za kluczowe decyzje dla przedsięwzięcia Centralny Port Komunikacyjny uznaje się wspomnianą przez Pana Radnego „Koncepcję przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarności – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej” (przyjętą przez Radę Ministrów uchwałą nr 173/2017 z dnia 7 listopada 2017 r.).

 

 

W tej Koncepcji znajduje się „Metropolia Ujścia Wisły” z budową linii kolejowej Elbląg – Nowy Dwór Gdański – Gdańsk. Rząd Premiera Donalda Tuska dokonał weryfikacji dotychczasowych założeń komunikacyjnych i zapowiedział nowe rozwiązania dotyczące rozbudowy sieci komunikacyjnej w Polsce

 

 

– zaznaczył Michał Missan.

 



Jednym z głównych założeń nowego komponentu kolejowego, jak podkreślił Michał Missan, jest umożliwienie podróży między Warszawą a głównymi miastami Polski w czasie 100 minut.
 

 

Moim zamierzeniem w powyższej kwestii jest zabieganie o najlepsze i najbardziej korzystne rozwiązania dla Elbląga i jego mieszkańców

 

 

– dodał Prezydent Elbląga.
 

 

Czy zdaniem naszych cztelników takie połącznie powinno zostać stworzone?

 

 

Kamila Jabłonowska
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 3

%66.7 %33.3


Komentarze do artykułu (35)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +38
    ~ Marek
    Piątek, 22.11

    Połączenie bezpośrednie Elbląga z Warszawą w liczbie min. 2 dziennie (optymalnie były 3 połączenia) to priorytet. Połączenia z przesiadką w Malborku się nie sprawdzają, przetestowane wielokrotnie, pociągi są opóźnione i nie czekają na siebie. Nie raz zostawałem 2 godz. bez połączenia do Elbląga. Połączenia PKS Elbląg nie ma niż żadnego, a w niektóre dni pozostał tylko aż 1 autobus Flixbus dziennie. To jest żenada. Inne miasta mają połączenia IC z Warszawą co 1 lub 2 godz., a Elbląg nie ma żadnego. Największe miasto w Polsce bez połączenia ze stolicą.

  2. 2
    +17
    ~ baju baju
    Piątek, 22.11

    ja czekam jednak na port i lotnisko w Elblągu , tak samo realne :-))))

  3. 3
    +21
    ~ brylan...a
    Piątek, 22.11

    Wypisujecie bzdury aby ludzi czymś zając. Niekomentujcie tego bo to bzdura zastępcza.

  4. 4
    +16
    ~ byk
    Piątek, 22.11

    Kiedyś były plany zbudowania całkowicie nowej linii magistralnej biegnącej od Gdańska przez Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Dzierzgoń, Iławę a potem do Warszawy starą linią. Aktualny czas przejazdu z Gdańska do Warszawy skróciłby się z 2.5 godziny do 2 godzin przy założeniu budowy linii VMAX=160KMH. Ba nawet za niemca podobna linia istniała aż do Zalewa z odnogą do Miłomłyna, budowana była linia do Iławy oraz planowane przedłużenie do Nowego Dworu Gdańskiego(wraz z przeładownią wąskotorowej ZKD) ale wojna przerwała pracę a po wojnie zlikwidowano całkowicie linie. Fakt były plany jej odbudowania ale rozbudowa linii LK353(Olsztyn - Iława) z 1 torowej na 2 torową była ważniejsza. Teraz też taka linia nie powstanie bo prezydent miasta Olsztyn oraz marszałek województwa Olsztyńskiego się nie zgodzi.

  5. 5
    +23
    ~ Tvu
    Piątek, 22.11

    I kolejne tylko gadki i nic więcej. Zero konkretów a tylko powoływania komisji, doradców i bzdurne konsultacje społeczne. Kiedy Missan i jego zastępcy oraz radni nieporadni wezmą się do roboty. Tylko kasę biorą i nic więcej. Po co Missan ma tylu zastępców !

  6. 6
    +36
    ~ Stefan Rembelski
    Piątek, 22.11

    Monty Python po elbląsku - koszt ok 8 miliardów złotych lekko licząc czyli 4 przekopy Mierzei Wiślanej. Deficyt budżetu Polski na rok 2025 to 295 miliardów - powodzenia. Już teraz wiecie dlaczego Elbląg wygląda tak jak wygląda. Następny pomysł to kosmodrom NASA i stocznia remontowa atomowych łodzi podwodnych w końcu przekop już jest.

  7. 7
    +17
    ~ virtex
    Piątek, 22.11

    Niema szansy na powstanie takiej linii z pieniędzy innych niż rządowe. Z województwa nie będzie także żadnego wsparcia bo taka linia stanowi zagrożenie na Olsztyna, rozwój Elbląga jest im nie na rękę. Także 7 linii tramwajowych dla Olsztyna(za ponad 2mld zł) a dla Elbląga co najwyżej dodatkowe drezyny w celu dojazdu do Gdańska. Jeżeli weźmiemy pod uwagę ile kosztowały podobne inwestycje to 2mld zł starczyło by bez problemu na budowę takiej linii wraz z nowym dworcem a nie aktualnym "zabytkiem". Jakoś nie było problemu zburzyć stary Olsztyński dworzec z 1872r. przypomnę że nowy-stary dworzec budowano w latach 1969-73 i w jego miejsce wybudowano nowy który już nie istnieje bo powstał kolejny który dalej się buduje. Dworzec powinien być reprezentacyjną częścią miasta dla przyjezdnych.

  8. 8
    --22
    ~ otto
    Piątek, 22.11

    dlaczego w tytule Tuska , a nie premiera Donalda Tuska , czy tak samo będzie nazwany prezes PiS - tylko Kaczyński . Szanujmy się , nie tylko swoich

  9. 9
    +8
    ~ odp
    Piątek, 22.11

    @Stefan Rembelski - 8mld zł to chyba za linie KDP(kolei szybkich prędkości) a nie linie z prędkościami 160km/h. Tutaj z września tego roku, co można zrobić za 6mld zł: https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/przetargi-za-ponad-6-mld-zl-dla-lepszych-podrozy-koleja-10048 także ja bym szedł w kierunku góra 3mld zł jeżeli weźmiemy pod uwagę koszty innych inwestycji kolejowych. Zwłaszcza że budowa nowej linii jest często tańsza niż remont aktualnej że względu na trudności w działaniu linii w tym czasie(na nowej linii w tym czasie niema ruchu), wywiezienie oraz utylizacja wszystkich dotychczasowych elementów elektrycznych, torowiska itp.

  10. 10
    +11
    ~ stanisława
    Piątek, 22.11

    Moim zamierzeniem w powyższej kwestii jest zabieganie o najlepsze i najbardziej korzystne rozwiązania dla Elbląga i jego mieszkańców - To odpowiedż Prezydenta Elbląga na temat połączenie kolejowego z Eg. przez N.Dwór do Gdańska . Jest tak ogólna i wymijająca ,że ręce opadają i nadal nie wiemy jaka jest koncepcja prezydenta Missana odnosnie zbliżenia / włączenia Elbląga do aglomeracji Trójmiejskiej .

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0631420612335