Od lat trwa dyskusja dotycząca stworzenia bezpośredniego połączenia Elbląga z Trójmiastem nową drogą kolejową przebiegającą m.in. przez Nowy Dwór Gdańskim. Czy władze miasta rozważają budowę koalicji parlamentarzystów, władz wojewódzkich i samorządowych, których zadaniem byłoby lobbowanie za omawianym projektem? - pyta radny Sebastian Czyżyk- Skoczyk.
Radny przypomina, że były koncepcje dotyczące połączenia naszego miasta z istniejącą SKM-ką czy utworzenia nowej linii w ramach CPK (tzw. Metropolia Ujścia Wisły. - O CPK w ubiegłej kadencji pytał Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Antoni Czyżyk – stwierdził.
Ówczesny Prezydent Miasta Pan Witold Wróblewski próbował niejako zrzucić odpowiedzialność za ten temat wyłącznie na rząd wskazując, iż omawiana koncepcja jest jedynie „potencjalna”, a sam projekt „budzi wiele kontrowersji”. W swojej odpowiedzi nie dość, że nie odniósł się do clou całego zagadnienia, ale również zupełnie nie odpowiedział na zadane wówczas drugie pytanie Pana Przewodniczącego
- zaznaczył Sebastian Czyżyk- Skoczyk.
Zdaniem radnego każdy zdaje sobie sprawę, jak wielkie znaczenia gospodarcze i społeczne dla Elbląga miałoby stworzenie takiego połączenia – Pomogłoby ono zwiększyć i wykorzystać potencjał rozwojowy miasta, ściągnąć zarówno nowych potencjalnych mieszkańców, jak i inwestorów, poprawić sytuację komunikacyjną, w tym studentów i pracowników, uwolnić potencjał turystyczny oraz stać się komplementarną częścią przemyślanej strategii rozwoju miasta, w której kolej jest jej integralnym elementem wraz z, w co głęboko wierzę, wreszcie prężnie rozwijającym się portem i połączeniami drogowymi – wymieniał.
Czy Panu Prezydentowi znane są założenia nowej koncepcji realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawionej przez premiera Tuska, w której uwzględnione zostały oczekiwania mieszkańców Elbląga i naszego regionu dotyczące utworzenia bezpośredniego połączenia kolejowego przebiegającego m.in. przez Nowy Dwór Gdańsku, które łączyłoby nasze miasto z Gdańskiem?
- pytał Sebastian Czyżyk- Skoczyk..
Radny zwrócił się także z pytaniem, czy władze miasta rozważają budowę koalicji parlamentarzystów, władz wojewódzkich i samorządowych, których zadaniem byłoby lobbowanie za omawianym projektem.
Do tematu powrócimy.
Bardzo dobry pomysł, gdyby go zrealizować
ups kiełbaska?
Oby, tylo iel razy to już było i nikt nie rusza tematu.
Teraz,kiedy rudy z ekipą zwijają Polskę? Bardzo bym chciał,ale na dzisiaj to mrzonki.
ESKM -Eskaemka powinna być wybudowana z Gdańska do Elbląga. Obiecali przed wyborami z Gdańska i PO. Co zapomnieli.
A kolej nadzalewowa nadal cisza . A byłaby okazja polaczyc ten pomysł z odbudowa kolei nadzalewowej .
Teraz rozumiecie na czym polega dramat Elbląga!!! Pożal się Boże Intelektualiści co jakiś czas rzucają ni z guszki ni z pietruszki idiotyzm i tak go długo grzeją aż ktoś równie durny go zrealizuje. Przykład - przekop za ponad 2 miliardy publicznego grosz. Co na Ty elblag skorzystał - zero albo nic! Kolej do Gdańska już jest. Gdyby było zapotrzebowanie na 500 pasażerów dziennie tam i z powrotem to TLK JUZ BY TAKIE POŁĄCZENIE URUCHOMIŁA - koniec kropka. Jak radny taki pomysłowy to proszę bardzo proszę położyć na stole koszt inwestycji plus okres zwrotu. To nie jest trudne- tylko proszę włączyć rozumek. No początek może jakiś lżejszy temat - remont budynków popDajacych w ruinę przy ul Łaczności? Koszt , źródło finansowania - sposób użytkowania po remoncie? Za trudne? To proszę odpalić sobie jakąś kreskówkę i dać spokój mieszkańcom takimi głupotkami.
Szanowni z info , no tym razem to odlecieliście . Z całym szacunkiem dla wszystkich stron to rozważania o nowej linii kolejowej w miescie w którym od lat istnieją ulice donikąd , a reaktywacji kolei nadzalewowej nie było i nie będzie , w mieście gdzie dworzec kolejowy nie posiada wind , a wysokość peronów powoduje , że przejazd dla osób niepełnosprawnych bywa niemożliwy to snucie takich rozważań może pozostawcie na sezon ogórkowy .
To nie jest tak , że z nadzalewówką cisza . Po prostu temat jest zamkniety . A dzierżawa na drezyny to tylko dodatkowe alibi na niepodejmowanie tego tematu . Ale za to z Braniewa znów mozna podróżować do Olsztyna . I o to chodzi . Ale nie nam .
@Stefan Rembelski - trochę więcej niż 500 osób korzysta z kolei. Aktualnie z Elbląga do stacji Gdańsk Główny odjeżdża 16 pociągów (5 IC oraz 11 PolRegio), jest to odległość 77,847km a opłata za wyprawienie pociągu na tej trasie to 261,57zł(dane z strony kalkulacja pkp-sa). Według danych które posiadam, z Elblągu lub do Elblągu podróżuje dziennie około 6800 osób za pośrednictwem PolRegio. Średnio 618 osób na jeden pociąg, co daje 94% zapełnienia przy 1 jednostce EN57 która posiada 656(5 os./m²). Oczywiście w godzinach szczytu liczba osób jest większa, dlatego obecnie do Elbląga jeżdżą jednostki EN57+EN57(1312 miejsc) zamiast nowych EN90+EN90(1088 miejsc) ze względu na tłok. Bilet normalny na przejazd z Elbląga do stacji Gdańsk Główny to wydatek 25,60zł przy 6800 osób to 174.080zł