Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wczoraj (11.08.) wykonawcę rozbudowy DK22 w okolicy Królewa Malborskiego. - Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych – podaje GDDKiA.
Jak poinformowało GDDKiA przyszłe prace budowlane gruntownie zmienią ponad 10-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 22 pomiędzy Królewem Malborskim a granicą woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskim.
Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm NDI (lider) i NDI Sopot (partner), które wyceniło prace na ok. 175 mln 640 tys. zł.
Trasa zyska nową nawierzchnię przystosowaną do ruchu ciężkich pojazdów, ale również ścieżkę pieszo-rowerową. Roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych
– zapewnia GDDKiA.
Jaki zakres prac zostanie wykonany? - Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz dostosowanie parametrów do wymaganej klasy technicznej – m.in. poprzez przystosowanie nawierzchni do obciążeń do 11,5 t/oś. - podaje GDDKiA. - Rozbudowa obejmie ok. 10,2 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim.
Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane łuki poziome, spadki poprzeczne, przebudowany system odwodnienia i zbiorników retencyjnych. Ponadto zostaną przebudowane przepusty pod drogą krajową. Z zakresu prac wyłączono wcześniej przebudowane skrzyżowanie z drogą do lotniska w Królewie Malborskim
– wyjaśnia GDDKiA.
Dodatkowo na całej długości odcinka zostanie zbudowana lub przebudowana ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowlane przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastrukturą techniczną.
Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa (m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego). Rozbudowa pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, m.in. dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcję ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport
– podkreśla GDDKiA.
Tak budujcie długo w olsztynie. I byle jak.
Jak wynika z treści, wygląda, ze nie będzie to drga w standardzie 2+1, co oznacza, że tylko odnowiona zostanie nawierzchnia. Chyba, że po prostu o tym nie napisano.
Nową drogą to pojedziemy za jakieś 10 lat, bo to jedynie poprawa DK 22 o dł. 10,2 km i to w woj. pomorskim. A co z przebudową drogi od Elbląga do granicy województw?
To "Pomorskie", a bagienne, olszczyńskie województwo wyremontuje resztę drogi?