Pełna ostrych zakrętów droga krajowa 22, na odcinku Elbląg - Fiszewo jest jedną z niebezpieczniejszych w naszym regionie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie zamierza ją przebudować do 2026 roku. Na razie podpisała umowę z gdańską firmą Europrojekt na wykonanie projektu inwestycji.
Na przebudowę tego odcinka DK22 kierowcy czekają od lat. Na jakim etapie inwestycja jest obecnie? Po niemal roku oczekiwania - przetarg został ogłoszony w marcu ubiegłego roku - udało się zakończyć postępowanie w sprawie wykonia dokumentacji projektowej rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg wraz z budową obwodnicy Jegłownik. Do przetargu stanęły cztery firmy. Inwestor już w lipcu powiadomił o wyborze najkorzystniejszej oferty, tej złożonej przez Europrojekt z Gdańska. Jednak po tym, gdy pozostali uczestnicy przetargu odwołali się od decyzji, a Krajowa Izba Odwoławcza ją unieważniła, GDDKiA musiała ponownie dokonać oceny wszystkich wniosków.
Podpisaliśmy umowę na wykonanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy DK22 na odcinku Fiszewo - Elbląg. Wykonawcą zadania została firma Europrojekt Gdańsk. Wartość umowy to 5,6 mln zł. Zamówienie obejmuje wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla: rozbudowy DK 22 na odcinku Fiszewo - Jegłownik o długości ok. 5 km oraz rozbudowy DK 22 na odcinku Jegłownik - Elbląg o długości ok. 3,5 km. Umowa obejmuje również wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Jegłownika w ciągu DK 22. Wykonawca na realizację zadania ma 29 miesięcy
- informuje Karol Głębocki, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Inwestor planuje, że prace rusza w 2024 roku. Przebudowa obu odcinków: Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg miałaby się zakończyć w 2026 roku. W ramach tego przedsięwzięcia planowana jest również budowa obwodnicy, termin jej realizacji przewidziany jest na lata 2024 - 2028.
Krótka, ale bardzo kręta trasa z Elbląga do Fiszewa cieszy się wśród kierowców złą sławą. Wielokrotnie dochodziło w tym miejscu do wypadków, również śmiertelnych. Po przebudowie odcinek ten ma być bezpieczniejszy.
Jednym z celów inwestycji jest poprawa warunków ruchu na tym odcinku, zarówno dla ruchu tranzytowego jak i lokalnego. Poprawie ulegnie również bezpieczeństwo pieszych dzięki budowie chodników i zatok autobusowych. Realizacja inwestycji pozwoli na dostosowanie DK22 do nośności 11,5 tony na oś i poprawę geometrii drogi
- dodaje Karol Głębocki.
...i znowu...ble ble ble.
He he za 20 lat wybudują może.... Znowu ręce pełne roboty strażacy tam mają i ręce zacierają
Jak olsztynkowo coś zrobi to będzie git.
No i co panie wicewojewodo Opaczewski z pańskim zaangażowaniem w rozwój regionu elbląskiego / przecież DK22 jest jej elementem /? Tylko nie mów pan że GDDKiA nie podlega pod pana? Czyż DK22 nie miała być przebudowana w 2023 roku? To teraz w 2026 a w zasadzie / obwodnica Jegłownika / w 2028 roku? Zmiany, zmiany, zmiany ...
Panie wicewojewodo niech pan powalczy o ekspresówkę S22 od Elbląga do Starogardu Gdańskiego;)
Taka ładna droga była eliminowała niedzielne miernoty , dla takich to i autostrada jest za wąska .
w takiej konfiguracji to ona nie powstanie napewno !! ale Fiszewo - Jegłownik i Fiszewo -Elbląg to być może ?!
Zamiast wybudować s22 to zbudują jakieś g##no 2+1. To się PiS nie poPiSał !!!