W połowie sierpnia nastąpić ma oddanie do ruchu kolejnego budowanego odcinka ekspresowej "siódemki" na trasie między Elblągiem a Warszawą. Za miesiąc kierowcy powinni już korzystać z około dziewięciokilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi od węzła Ostróda Południe do Rychnowa. Ostatnie dwa brakujące fragmenty S7 mają być przejezdne jesienią tego roku.
O planowanym terminie otwarcia odcinka Ostróda Południe – Rychnowo, poinformował w miniony poniedziałek (10 lipca) wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Minister wizytował w tym dniu budowę drogi ekspresowej S7 oraz uczestniczył w spotkaniu koordynującym działania związane z oddaniem go do ruchu.
Jeżeli pogoda pozwoli to postaramy się, żeby kierowcy mogli podróżować nowo powstałą drogą między Ostródą a Rychnowem od 11 sierpnia
- zapowiedział wiceminister Jerzy Szmit podczas poniedziałkowego spotkania pod Ostródą.
Realizacja odcinka Ostróda Południe – Rychnowo jest obecnie zaawansowana na poziomie 98%. Prowadzone są już głównie prace wykończeniowe oraz ostatnie roboty bitumiczne. Odcinek ten to część inwestycji o łącznej długości ok. 20,1 km, która została podzielona na dwa zadania realizacyjne: C1 Ostróda Południe - Rychnowo (8,8 km) i C2 Rychnowo - Olsztynek Zachód (11,25 km). W ramach inwestycji powstaną dwa odcinki dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Wykonawcą pierwszego odcinka (C1) o wartości 299,2 mln zł jest Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. Drugie zadanie (C2) realizuje firma Strabag Sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln zł.
W celu skomunikowania kończonego fragmentu trasy Ostróda Południe – Rychnowo z istniejącym obecnie układem drogowych, konieczne jest także udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7 realizowanych przez innych wykonawców, a planowanych do zakończenia w późniejszym terminie, tj. jesienią 2017 r. Stąd potrzeba skoordynowania terminów i działań na trzech kontraktach tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe
- tłumaczy Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek "siódemki" – to ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 o dł. 8,7 km, realizuje za kwotę 1,3 mld zł konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.
Warto przypomnieć, że oddanie budowanych na Warmii i Mazurach odcinków drogi S7 nieco się opóźniło. Do 22 czerwca 2017 r. dla ruchu udostępnione miały być dwa fragmenty S7 między węzłem Ostróda Południe a Olsztynkiem o długości 20 km. W połowie sierpnia natomiast, według kontraktu, zakończyć się powinny prace na obwodnicy Ostródy. Obecnie wiadomo, że odcinki te zostaną otwarte nie wcześniej jak późną jesienią br. Drogowcom przed wakacjami udało się otworzyć tylko odcinek Nidzica - Napierki o długości 22,7 km.
Na chwilę obecną w województwie warmińsko-mazurskim wybudowano już prawie 90 km trasy S7 na odcinkach: Elbląg – Ostróda Północ (59,4 km) oraz Olsztynek – Nidzica (31,3 km). W budowie znajdują się jeszcze trzy odcinki S7 między Ostródą a Olsztynkiem o łącznej długości 29,8 km.
A gdzie mapa?
A PO wieściło, że wszystko się zawali i tylko oni mogli robić "polskę w budowie" Ha, Ha, Ha
fa ma rację, przydałaby się mapa. Droga redakcjo prosimy o mapę .