Wtorek, 5.11.2024, Imieniny: Elzbieta, Zachariasz, Slawomir
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Od dziś z Elbląga do Warszawy dotrzemy jeszcze szybciej. Otwarto kolejny odcinek drogi S7

23.06.2017, 17:00:51 Rozmiar tekstu: A A A
Od dziś z Elbląga do Warszawy dotrzemy jeszcze szybciej. Otwarto kolejny odcinek drogi S7
Odcinek S7 Nidzica - Napierki jest już pod ruchem (fot. Karol Glębocki)

Dzień przed wakacjami, 23 czerwca do użytku oddano kolejny fragment ekspresowej siódemki na trasie między Elblągiem a Warszawą. Od piątku kierowcy mogą korzystać z prawie 23-kilometrowego odcinka drogi S7 na odcinku Nidzica – Napierki. Jeszcze w tym roku otwarte mają zostać pozostałe budowane odcinki S7 w województwie warmińsko-mazurskim między Ostródą a Olsztynkiem. 

W ramach zakończonej właśnie inwestycji powstało ok. 22,7 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Nidzicy do granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Wybudowane zostały drogi serwisowe, obiekty inżynierskie oraz obiekty ochrony środowiska. Powstały też cztery węzły drogowe - Nidzica Północ, Nidzica Południe, Powierż, Napierki.
 
Umowę na budowę podpisano 22 stycznia 2015 roku. Inwestycja o łącznej długości 22,7 km została podzielona na dwa krótsze odcinki realizacyjne. Zadaniem pierwszym była budowa odcinka Nidzica Północ - Nidzica Południe o długości 9,1 km, natomiast zadaniem drugim - budowa odcinka Nidzica Południe - Napierki o długości 13,6 km. Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 229,4 mln zł była firma Strabag Sp. z o.o. Drugie zadanie wykonała firma  Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. za kwotę 263,1 mln zł.

Odcinek Nidzica – Napierki był realizowany w ramach  projektu „Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Olsztynek (S51) – Płońsk (S10)” współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt realizacji odcinka S7 Nidzica – Napierki, obejmujący oprócz robót budowlanych także koszty dokumentacji, wykupu gruntów, nadzoru wyniósł 629 mln 751 tys. 600 zł, kwota wydatków kwalifikowalnych to 348 mln 490 tys. 665 zł,  dofinansowanie – 296 mln 217 tys. 65 zł.


 
Oddanie do ruchu odcinka Nidzica - Napierki o długości 22,7 km to kolejny etap budowy drogi ekspresowej S7 łączącej Gdańsk, Warszawę i Kraków. W województwie warmińsko-mazurskim wybudowano już prawie 90 km tej trasy na odcinkach: Elbląg – Ostróda Północ (59,4 km) oraz Olsztynek – Nidzica (31,3 km). W budowie znajdują się obecnie jeszcze trzy odcinki S7 między Ostródą a Olsztynkiem o łącznej długości 29,8 km. Zakończenie tych inwestycji planowane jest w tym roku. W rezultacie na koniec 2017 roku cała droga S7 w województwie warmińsko-mazurskim będzie w klasie drogi ekspresowej.

Na etapie przygotowawczym jest budowa kolejnych fragmentów S7 między Napierkami a Płońskiem o łącznej długości 71 km. Całą inwestycję podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania.

W ostatnich tygodniach olsztyński oddział GDDKiA otworzył oferty w czterech przetargach na każdy z powyższych odcinków. I tak na realizację odcinka Pieńki - Płońsk złożono jedenaście ofert. Najniższą cenę 288,8 mln zł zaproponowało konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. z Madrytu, najwyższą – 359,4 mln zł firma Budimex S.A. Kosztorys zamawiającego wyniósł 471,4 mln zł. O realizację odcinka Strzegowo – Pieńki ubiega się dziewięciu wykonawców. Najniższą cenę 508,8 mln zł  zaproponowała firma Salini Impregilo S.p.A, najwyższą – 729,5 mln zł konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A i Mirbud S.A. Kosztorys zamawiającego wyniósł 872,4 mln zł. Realizacją odcinka Mława – Strzegowo zainteresowanych jest dziesięciu wykonawców. Najniższą cenę 446,1 mln zł zaproponowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy oraz PORR Bau GmbH z Wiednia, najwyższą – 563,6 mln zł Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Minska Mazowieckiego. Kosztorys zamawiającego wyniósł 695,5 mln zł. O budowę ostatniego fragmentu Napierki – Mława stara się natomiast ośmiu wykonawców. Najniższą cenę 294,7 mln zł zaproponowało konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe, najwyższą – 349,4 mln zł konsorcjum Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras S.A. z Madrytu. Kosztorys zamawiającego wynosi 437,8 mln zł. Obecnie trwa sprawdzanie wszystkich złożonych ofert. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r. Wówczas ekspresową i dwupasmową siódemką pojedziemy od Elbląga aż pod Warszawę.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 4

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (3)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +5
    ~ Mircio
    Piątek, 23.06

    Super. Idziemy do pszodu

  2. 2
    +2
    ~ o Mircio
    Sobota, 24.06

    Super. "Wpszód" słownik

  3. 3
    +2
    ~ Qwerty
    Niedziela, 25.06

    I 10 minut bliżej do Warszawy.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.6592500209808