W lutym posłowie zagłosowali za przyjęciem ustawy dot. budowy Kanału Żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańsk. Po przyjęciu jej przez Senat, dokument trafił do Prezydenta RP Andrzeja Dudy.
3 kwietnia Prezydent podpisał ustawę dot. Kanału, co oznacza, że wejdzie ona w życie w ciągu 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniku Ustaw. - Celem ustawy jest usprawnienie przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – wyjaśnia Kancelaria Prezydenta RP. - Przedsięwzięcie to ma umożliwić swobodną i całoroczną żeglugę statków morskich wszystkich bander do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego. Budowa kanału żeglugowego realizowana będzie przede wszystkim ze względu na interes publiczny, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa państwa.
Ustawa zawiera m.in. zasady przygotowania, realizacji i finansowania inwestycji - Organem powołanym do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej będzie Wojewoda Pomorski, zaś ze względu na to, że część przedsięwzięć związanych z budową planowanej drogi wodnej będzie zlokalizowana w województwie warmińsko-mazurskim, wydanie decyzji dotyczącej tego typu inwestycji będzie musiało zostać poprzedzone konsultacjami z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim – informuje Kancelaria Prezydenta RP.
Jak rozstrzygnięto kwestie dotyczące ekologii?
Ustawa zakłada, iż wszelkie kwestie związane z oddziaływaniem na środowisko, zostaną rozstrzygnięte w toku oceny oddziaływania na środowisko w ramach decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organem właściwym w tym zakresie będzie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie, zaś Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku ma pełnić w tym przypadku rolę organu opiniodawczego. Taki podział kompetencji wiąże się z tym, że znacząca większość elementów architektoniczno-budowlanych składających się na projekt będzie znajdować się w granicach województwa pomorskiego, podczas gdy obszarowo inwestycja będzie położona w przeważającej mierze w województwie warmińsko-mazurskim
– podkreśla Kancelaria Prezydenta RP.
Inwestorem ma być dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni. - Ustawa wprowadza ułatwienia i szczególne rozwiązania prawne, które mają na celu skrócenie rzeczywistego czasu trwania postępowań administracyjnych, które muszą zostać przeprowadzone przed przystąpieniem do budowy nowej drogi wodnej – dodaje Kancelaria Prezydenta RP.
Planowane rozpoczęcie budowy ma nastąpić na przełomie 2018 i 2019 roku.
Założenie jest takie, żeby bez względu na to, jakie będą sympatie wyborców w 2019 r. to, żeby ta inwestycja ruszyła. Tak, jak z programem 500 plus. Jedni mówią, że to dobry pomysł, inni, że to rozdawnictwo, ale żadne ugrupowanie, że się wycofa z tego, bo już pewne rzeczy tak daleko zaszły, że nikt się nie odważy cofnąć się z tego projektu. Tak samo tutaj. Chcemy tak zaawansować ten projekt, żeby nikt już nie przerwał tej inwestycji
– mówił w połowie marca Jerzy Wilk.
i pożyjemy zobaczymy ....
Temat dyżurny wciąż powracający jak bumerang tylko kogo jeszcze emocjonuje?! Nigdy do niego nie dojdzie nie wierzycie to zobaczycie tu cytuje "....na przełomie 2018 i 2019 roku. ..."
Jestem za ale skąd wezmą kasę jak wszystko wessie 500+?
~Kat Na Idiotów : a po co to cytujesz? Jak nie zrozumiałeś, to wytłumaczę : przełom 2018 i 2019 roku oznacza ni mniej ni więcej koniec 2018 a początek 2019 roku , nic więcej...
Kazali to podpisał..
Ale ty głupi jestes.
Brawo PIS. Rozliczyć jeszcze tylko Popaprańców za marnotrastwo kasy publicznej na nikomu nie potrzebne lotnisko w lesie czyli Szymanach opaz zimne Termy
Podpisać można. Pytanie czy przekop w ogóle powstanie? Trzeba wybrać miejsce przekopu, a jest parę propozycji i do nich trzeba wykonać ekspertyzy. I jeszcze najważniejsze: kasa. Tak że temat dyżurny na następne wybory już jest.
PiS będzie przedłużał procedury, aby nie wydawać kasy. Potem przegra wybory i jakieś PO lub ich pomiot wstrzyma inwestycję. A za kilkanaście lat znowu wrócimy do sprawy przekopu. W przekop uwierzę jak zobaczę. Przekop popieram.