Czwartek, 7.11.2024, Imieniny: Karina, Ernest, Rudolf
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Budowa S7 z Elbląga do Gdańska opóźni się? W sprawie wyboru wykonawców wpłynęły dwa odwołania

30.08.2015, 08:00:07 Rozmiar tekstu: A A A
Budowa S7 z Elbląga do Gdańska opóźni się? W sprawie wyboru wykonawców wpłynęły dwa odwołania
fot. Adrian Sajko

Podpisanie umów na budowę drogi ekspresowej S7 Koszwały – Kazimierzowo może odwlec się w czasie. Na decyzję GDDKiA dotyczącą wyboru wykonawców na oba odcinki tej trasy, w połowie sierpnia wpłynęły dwa odwołania. W najbliższy poniedziałek (31 sierpnia) okaże się, czy Krajowa Izba Odwoławcza uzna za zasadne wnioski odwołujących się firm. Jeżeli tak, to planowane na ten rok rozpoczęcie inwestycji może być zagrożone.

Przypomnijmy, że otwarcie ofert na budowę dwujezdniowej, ekspresowej „siódemki” między Elblągiem a Gdańskiem, nastąpiło 21 lipca. Na zadanie pierwsze - Koszwały - Nowy Dwór Gdański, wpłynęło pięć ofert, a na drugie - Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo wpłynęły cztery oferty. 7 sierpnia komisja przetargowa wybrała najkorzystniejsze oferty na budowę obu odcinków. Pierwszy z nich między Koszwałami a Nowym Dworem Gdański za 1.642.440.982,07 zł zadeklarował się wybudować czeski Metrostav a.s., a kolejny odcinek od Nowego Dworu do Kazimierzowa koło Elbląga chce wykonać Budimex SA za 1.576.393.866,42 zł.

Tuż po ogłoszeniu wyboru najkorzystniejszych ofert, Generalna Dyrekcja przekazała  do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych pełną dokumentację przetargową z prośbą o dokonanie tzw. kontroli uprzedniej. Informacja o wyborze została także skierowana do wszystkich oferentów, którzy mieli możliwość wniesienia odwołań od decyzji GDDKiA. Z opcji tej skorzystały dwie firmy, które w obu zadaniach złożyły drugie w kolejności oferty cenowe.

17 sierpnia do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły odwołania od firmy Bilfinger Infrastructure S.A. na odcinek pierwszy i od firmy Salini Impregilo S.p.A. na odcinek drugi. W pierwszym przypadku różnica w wysokości ofert złożonych przez firmę wybraną przez GDDKiA, a firmą odwołującą wynosi 150 mln zł. W drugim natomiast - ponad 30 mln zł.

Firmy odwołujące się podały w uzasadnieniu, że GDDKiA Oddział w Gdańsku nie zbadała ofert firm wybranych w obu zadaniach, pod kątem wystąpienia rażąco niskiej ceny. Posiedzenie Krajowej Izby Odwoławczej w tej sprawie odbędzie się w najbliższy poniedziałek, 31 sierpnia

– poinformował nas Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Gdańsku, która odpowiada za budowę tego fragmentu S7.

Rzecznika gdańskiego oddziału GDDKiA zapytaliśmy, czy wniesione odwołania będą miały wpływ na odsunięcie w czasie terminu podpisania umów z wybranymi firmami?

Biorąc wariant optymistyczny, w przypadku gdy KIO uzna odwołania za bezzasadne, podpisanie umów z wykonawcami możliwe będzie w ciągu miesiąca, być może na przełomie września i października. W innym przypadku termin ten może ulec dalszemu przesunięciu

– tłumaczy Piotr Michalski.

Gdański oddział GDDKiA pierwotnie planował, że prace drogowe na obu odcinkach S7 rozpoczną się jednocześnie – jeszcze w tym roku. Sama budowa potrwać ma 27 miesięcy od chwili podpisania umowy z jej wykonawcami. Przewidywany termin oddania trasy do ruchu to końcówka 2018 r. Czy tak będzie, okaże się w najbliższym czasie.

Rafał Kadłubowski
Wyślij wiadomość do autora tekstu

Oceń tekst:

Ocen: 4

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (16)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +12
    ~ bobi
    Niedziela, 30.08

    No i w ten sposób mozna się odwoływac i OPÓZNIAC do konca swiata ,a znając pospiech urzędników tyle to własnie trwa .

  2. 2
    --7
    ~ magWielkimag
    Niedziela, 30.08

    No i co p. Kopacz ? Tylko obiecujecie a z takimi budowami nie moźecie dać dobie rady ! Słabiutka ta PO.

  3. 3
    +8
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Niedziela, 30.08

    Olsztyński oddział GDDKiA lepiej sobie chyba poradził z przebudową DK 7 na swoim terenie (cokolwiek myslimy o Olsztynie i jego wojewódzkich instytucjach). A przecież odcinek z elbląskiego Kazimierzowa do Nowego Dworu Gd. to najbardziej wąskie gardło całej tej trasy licząc od Warszawy do Gdańska. Zdarza sie latem, że podróż z Olsztyna do Elbląga (115 km) trwa tyle samo co przebycie tych 25 kilometrów. Swoją drogą dlaczego nie most przez Zalew Wislany z Elbląga przez Tolkmicko bezposrednio w poblize Krynicy Morskiej? Jedna "siódemka" bez trasy alternatywnej to za mało a taki most ożywiłby i Elbląg, i Tolkmicko wpływając bez wątpienia także i na kondycję ekonomiczną tych miast.

  4. 4
    --1
    ~ Sędzia emerytowany
    Niedziela, 30.08

    Różnica w cenie wykonania jest kolosalna.To smierdzi z daleka.Mozna sie pomylic o 1 milion no nwawet o 2 przy takiej inwestycji ale o 30 baniek.To prokurator nie z Polski tylko z Unii powinien na tym łapę położyc.

  5. 5
    +1
    ~ powiec
    Niedziela, 30.08

    Trzymamy kciuki za oddalenie tych odwołań!;) Cieszmy się ze wszystkiego co wybudowano za rządów PO, jak PIS dojdzie do władzy zacznie tropić "afery i układy" i nie będzie już tyle się budowało!

  6. 6
    +8
    ~ czekający na s7
    Niedziela, 30.08

    oba przetargi wygrały firmy które chciały WIĘCEJ pieniędzy niż oferowała GDDKiA, więc nie wiem skąd zarzut rażąco niskiej ceny.O takim zarzucie można by było chyba mówić gdyby firmy wygrywające przetarg oferowały swoje usługi za MNIEJSZE pieniędze niż kosztorys inwestorski GDDKiA.

  7. 7
    +5
    ~ powic
    Niedziela, 30.08

    szkoda słów na twój temat.Mówią plują a w PO deszcz pada.

  8. 8
    +2
    ~ ja wierm jak załatwiać
    Niedziela, 30.08

    a teraz Bilfinger Infrastructure S.A. dotrze do urzędnika w Krajowej Izbie Odwoławczej i powie: 15 baniek dla Pana - 15 zostaje u nas a czeski Metrostav a.s., dostanie od nas zlecenie i wybuduje te ***ianą drogę za 1.642.440.982,07 i wszyscy będą zadowoleni - no nie!

  9. 9
    +6
    ~ ZElbląga
    Niedziela, 30.08

    BEZ ŚCIEM proszę, to o czym piszesz można zrobić prościej; uruchomić ponownie przeprawę promową w Kępinach Wielkich i zbudować most w Osłonce ( droga dochodzi prawie do brzegu Szkarpawy. Po drugiej stronie rzeki jest Płoskinia. Jedziemy przez kolejne Groszkowa i jesteśmy Sztutowie koło apteki Drogi są byle jakie ale są i można doprowadzić je do stanu zadowalającego. Jedziemy przez "dzikie obszary" Żuław. Moim zdaniem droga super i odciąża zarówno siódemkę jak i drogę N Dwór Stegna. No i koszty chyba ni tak wysokie.

  10. 10
    +2
    ~ wiem wiem
    Niedziela, 30.08

    a teraz Salini Impregilo S.p.A. dotrze do urzędnika w Krajowej Izbie Odwoławczej i powie: 75 baniek dla Pana, 75 zostaje u nas a Budimex SA wybuduje tę pier...ną drogę za 1.576.393.866,42 zł. i wszyscy będą zadowoleni - no nie!

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.224328994751