16 firm i konsorcjów chce budować ponad 40 km odcinek drogi ekspresowej S7 z Elbląga do Gdańska. Wnioski o dopuszczenie do udziału w drugim etapie przetargu, złożyli wykonawcy z 6 europejskich krajów: Polski, Hiszpanii, Włoch, Czech, Austrii oraz Turcji. Obecnie gdański oddział GDDKiA będzie badał złożone dokumenty, a następnie zaprosi wybrane firmy do złożenia ofert cenowych.
Przypomnijmy, że ogłoszony 28 sierpnia przetarg na budowę drogi S7 z Elbląga do Gdańska. jest dwustopniowy. Całą inwestycję podzielono na dwa odcinki: z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego i z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Do pierwszego etapu przetargu mogły zgłaszać się wszystkie zainteresowane firmy. Z tej puli GDDKiA wybierze teraz podmioty, które będą spełniały wszystkie wymagania formalne i zaprosi je do złożenia ofert cenowych w drugim etapie postępowania.
27 października w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku, otwarto koperty z wnioskami od firm, które chciały wziąć udział w przetargu. Łącznie na całe postępowanie wpłynęło 26 wniosków (po 13 na każdy z odcinków) od 16 firm i konsorcjów (aż 10 z nich złożyło wnioski na oba odcinki).
Jak informuje gdański oddział GDDKiA, sprawdzanie wniosków potrwa około dwóch miesięcy, a ogłoszenie drugiego etapu przetargu ma nastąpić w styczniu 2015 r. Wstępnie planuje się, że pierwsze roboty ruszą na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Od momentu podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych, realizacja inwestycji potrwa maksymalnie 36 miesięcy. Całość ma się zakończyć najdalej w pierwszej połowie 2018 r.
Przyszła droga ekspresowa z Gdańska do Elbląga o długości 41,5 km, będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu i rezerwacją miejsca pod trzeci pas w każdym kierunku. W większości będzie pokrywała się z istniejącą drogą krajową nr 7, jednak na niektórych odcinkach przebiegać będzie nowym korytarzem. Na trasie powstaną cztery nowe węzły drogowe: „Cedry Małe” (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”), „Dworek”, „Żuławy Wschód” (dawniej „Ryki”) oraz „Elbląg – Zachód” (dawniej „Kazimierzowo”), a także dwa miejsca obsługi podróżnych („Mała Holandia” i „Mirówko”). W ramach inwestycji zostanie zlikwidowane skrzyżowanie ul. Żuławskiej z Obwodnicą Elbląga (powstanie wiadukt nad S7).
Zestawienie wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu:
Zadanie 1: odcinek Koszwały – Nowy Dwór Gdański
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robot Inżynieryjnych POL-AQUA S.A. Polska (lider), DRAGADOS S.A. Hiszpania (partner)
2. Astaldi S.p.A. Włochy
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Włochy
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS a.s. Czechy (partner)
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Warbud S.A. Polska (partner)
6. Salini Impregilo S.p.A. Włochy
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. Hiszpania (partner);
8. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty – Łodź” S.A. Polska (lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. Polska (partner)
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. Polska (lider), Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. Turcja (partner)
10. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Juchnowiec Kościelny, Polska
11. Metrostav A.S. Czechy
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Censtrucciones S.A. Hiszpania (partner)
13. Konsorcjum firm: PORR (Polska) S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (partner)
Zadanie 2: odcinek Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robot Inżynieryjnych POL-AQUA S.A. Polska (lider), DRAGADOS S.A. Hiszpania (partner)
2. Astaldi S.p.A. Włochy
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Włochy
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS a.s. Czechy (partner)
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Warbud S.A. Polska (partner)
6. Salini Impregilo S.p.A. Włochy
7. Mota-Engil Central Europe S.A Polska
8. Budimex S.A. Polska
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. Polska (lider), Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. Turcja (partner)
10. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. Polska (lider), Strabag Infrastruktura Południe Polska (Partner).
11. Metrostav A.S. Czechy
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Censtrucciones S.A. Hiszpania (partner)
13. Konsorcjum firm: PORR (Polska) S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (partner)
źródło: GDDKiA
Niech to będzie początkiem drogi administracyjnego powrotu Elbląga do Pomorza, bo tu jest jego miejsce.
~ Antonina lepiej uważaj z takimi manifestami, bo cie tu zjedzą.
Jonasie, ja się tych olsztyńskich wieśniaków nie boję? Kim oni są, towarzycho ze wschodniej pipidówy!
Nie trawie calej tej wioski olsztynskiej. Od lat tylko nas okradaja !
Oby nie Eurovia, bo zajmie im to z 10 lat.
Ulica Zulawska ( o zcym jasno w artykule nie wspomniano) powinna zachowac bezposredni dostep do S7 jesli chcemy myslec rozwojowo o jakimkolwiek biznesie w tym rejonie Miasta Elblaga. I tu jest pole do popisu dla elblaskich tzw. dzialaczy politycznych - lobbujcie w GDDKiA aby Zulawska nie zostala przecieta i odcieta od S7: polaczenie, wbrew temu co forsuje GDDKiA, jest technicznie wykonalne i bardzo potrzebne - zas budowanie dodatkowych kilometrow lokalnych drog dojazdowych do i od S7- to kolejne bezsensownie wydane pieniadze z budzetu miasta czy gminy-droga ma laczyc - nie dzielic, komunikowac a nie utrudniac komunikacje, nie stanowic bariere rozwoju. Panowie politycy - "nie spartolcie" kolejnej zywotnej dla Elblaga sprawy...