O półtora miesiąca przesunięto termin otwarcia ofert od firm, które są zainteresowane budową drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kazimierzowem. Potencjalnych wykonawców i dokładne koszty inwestycji poznamy 15 lipca. Do tego czasu gdański oddział GDDKiA zamierza uporać się z odpowiedziami na prawie tysiąc pytań, które wpłynęły od oferentów.
Po raz drugi w tym miesiącu oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, dokonał przesunięcia terminu otwarcia ofert z kopertami na realizację S7. Pierwotnie GDDKiA planowała, że moment ten nastąpi 3 czerwca. Ze względu na dużą ilość zapytań dotyczących przetargowych specyfikacji, wyznaczono nowy termin – 17 czerwca. Dziś także nie doszło do otwarcia ofert. Powód ten sam co ostatnio.
Niestety przygotowanie odpowiedzi trochę potrwa. Otrzymaliśmy od potencjalnych wykonawców dokładnie 988 pytań. Nowa data otwarcia ofert to 15 lipca. Nie przewidujemy już kolejnych przesunięć tego terminu
– powiedział nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Gdańsku.
Czy wobec tego, opóźni się także rozpoczęcie robót budowlanych? W Generalnej Dyrekcji uspokajają, że budowa „siódemki” ruszy zgodnie z planem, jeszcze w tym roku.
Termin rozpoczęcia robót w tym roku nie jest zagrożony. Planujemy, że prace drogowe na obu odcinkach rozpoczną się jednocześnie - możliwe, że jeszcze we wrześniu. Natomiast planowany termin oddania trasy do ruchu to listopad 2018 r.
- podkreśla Piotr Michalski.
Przypomnijmy, że ogłoszony 28 sierpnia 2014 r. przetarg na budowę drogi S7 z Elbląga do Gdańska jest dwustopniowy. Całą inwestycję podzielono na dwa odcinki: z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego i z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Do pierwszego etapu przetargu mogły zgłaszać się wszystkie zainteresowane firmy. Z tej puli GDDKiA wybrała podmioty, które spełniały wszystkie wymagania formalne i 23 kwietnia tego roku zaprosiła je do złożenia ofert cenowych w drugim etapie postępowania.
Łącznie na przetarg wpłynęło 26 wniosków (po 13 na każdy z odcinków) od 16 firm i konsorcjów (aż 10 z nich złożyło wnioski na oba odcinki). Do następnego etapu przetargu na budowę odcinka Kazimierzowo - Elbląg przeszło 12 firm, a na budowę odcinka Koszwały - Nowy Dwór Gdański – 11.
Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena – 90%, termin realizacji – 5% (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).
Tak wyglądać będzie nowa trasa S7 do Gdańska
Przyszła droga ekspresowa z Gdańska do Elbląga o długości 41,5 km, będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu i rezerwacją miejsca pod trzeci pas w każdym kierunku. W większości będzie pokrywała się z istniejącą drogą krajową nr 7, jednak na niektórych odcinkach przebiegać będzie nowym korytarzem.
Na całej jej długości przewidziano budowę czterech węzłów drogowych: „Cedry Małe” (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”), „Dworek”, „Żuławy Wschód” (dawniej „Ryki”) oraz węzeł „Elbląg – Zachód” (dawniej „Kazimierzowo”).
W ramach inwestycji od podstaw zbudowane zostaną dwa nowe mosty na Wiśle w Kiezmarku. Istniejący most zostanie zmodernizowany i przeznaczony dla ruchu lokalnego. Powstać mają także nowe przeprawy na rzece Nogat i kanale Linawa. Łącznie przewidziano budowę 32 obiektów mostowych oraz 2 tuneli dla pieszych pod drogą ekspresową. Ponadto zakres robót przewiduje przebudowę drogi ekspresowej S7 w zakresie likwidacji skrzyżowania z ul. Żuławską w Elblągu. W zamian przewidziano budowę wiaduktu drogowego nad S7, który skomunikuje ulicę Żuławską z terenami po drugiej stronie drogi ekspresowej. Niestety z ul. Żuławskiej kierowcy nie wjadą już na "siódemkę".
Na całym odcinku przewidziano realizację towarzyszących dróg lokalnych, dojazdowych i serwisowych oraz lokalizację dwóch miejsc obsługi podróżnych (MOP „Mała Holandia” i MOP „Mirówko”), a także Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej (OUS „Dworek”).
Prace budowlane nie będą obejmowały części istniejącego odcinka dwujezdniowej Obwodnicy Nowego Dworu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 7. Na odcinku tym przewidziano jednak ułożenie nowej nawierzchni jezdni.
Ten odcinek drogi ekspresowej powinien byc jako priorytet zbudowany juz 10 lat temu kiedy Polska tylko wstapila do UE,a nie po 13 latach.Skandal!!!
Jak wybudują wszystko w koło olsztyna wtedy MOŻE ????wybudują koło Elbląga.
dawno juz budowa powinna byc w toku!!!!!
miałem tą drogę obiecaną Euro 2012....
ta droge obiecywal juz dawno oszust nowak ,spec od zegarkow kryptonim tik-tak. oszukal elblazan obiecujac gelertowke. co ta powska szuja robi jeszcze w sejmie? takich ludzi trzeba usuwac. ciekawe gdzie skonczy nowak jak w wyborach PO zostanie wycieta w pien i nie przejdzie nawet progu wyborczego? gdzie czmychnie ta powska szumowina? moze do pisu?
Cieszę się bardzo że PO padło ! Obiecywali złote góry a kupowali sobie tylko zegarki - w tajemnicy oczywiście. Teraz już wiem na kogo nienie zagłosuję.
Ciągle tylko przesuwanie terminów ,co dziwne termin realizacji niezagrozony ale cały czas odwlekane cos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@~ NO To są tereny województwa pomorskiego głównie.
skoro napłyneło tyle pytań, to znaczy że oferta została spartolona,ciekawi mnie kto za to beknie w generalnej dyrekcji
Gdyby rządziły przez te 8 lat pisiory to by pewnie zbudowali kilkanascie km autostrady, a cała energię zmarnowali na tropienie układu w wyniku którego posadziliby do więzienia kolejnego pisowskiego ministra!;)