W październiku rozpocznie się budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Fromborskiej. Za prawie 1,5 mln zł powstanie kolejne 800 m ścieżki przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów, od Bielan do ul. Kruczkowskiego. Po ukończeniu tej inwestycji, w połowie przyszłego roku, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Fromborskiej liczył będzie łącznie 2,5 km. A to nie koniec. W kolejnych latach miasto planuje budowę następnych odcinków aż do Krasnego Lasu.
Obecnie chodnik z wyznaczoną ścieżką rowerową, ciągnie się od skrzyżowania ulicy Fromborskiej z Ogólną do rzeczki Babica, łącząc dzielnice Nad Jarem z Bielanami. Istniejący odcinek ma 1,7 km długości. W 2013 roku ze środków Budżetu Obywatelskiego powstała dokumentacja projektowa dla budowy kolejnych 3 km, od Babicy do skrzyżowania z ul. Stanisława Lema. Ze względu na to, że inwestycja pochłonie mnóstwo środków, miasto rozłożyło ją na etapy. W pierwszym powstać ma ciąg pieszo-rowerowy od końca Bielan do ul. Leona Kruczkowskiego o długości 800 m.
Zakres robót obejmuje między innymi: budowę nawierzchni ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej bezfazowej, remont i regulację zjazdów, budowę oświetlenia ulicznego, budowę kanału teletechnicznego, wycinkę drzew kolidujących z budową, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD, przebudowę kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną, a także przebudowę przepustu pod drogą leśną.
Zgodnie z wcześniej przyjętym założeniem, ciąg pieszo-rowerowy realizowany będzie po prawej stronie ulicy Fromborskiej, uwzględniając jak najmniejsze zajęcie działek prywatnych. Obecnie ul. Fromborska na odcinku od rzeki Babicy w kierunku północnych dzielnic, nie posiada chodników a piesi i rowerzyści zmuszeni są poruszać się po jezdni. Stąd celem tej inwestycji jest oddzielenie ruchu pieszego od kołowego, co poprawi bezpieczeństwo uczestników ruchu. Projekt przewiduje budowę ścieżki rowerowej o szerokości 2,25 m oraz chodnika o szerokości 1,5 m.
3 września elbląski magistrat podpisał umowę z wykonawcą robót budowlanych – firmą Skanska S.A. z Warszawy. Wartość wybranej w przetargu oferty to 1 mln 433 tys. zł. Termin realizacji zadania to 30.6.2015 r. Budowa ma ruszyć w najbliższych dwóch tygodniach.
- Pierwsze prace przygotowawcze planujemy rozpocząć w październiku, od wycinki drzew i krzewów kolidujących z planowaną ścieżką – mówi Sławomir Szewczyk, Dyrektor Zespołu Projektów firmy Skanska. - Do końca tego roku zamierzamy prowadzić prace ziemne, polegające m.in. na przebudowie kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną. Z kolei w przyszłym roku zaczniemy budowę ścieżki rowerowej i chodnika. W obrębie prowadzonych prac, nie przewidujemy większych utrudnień w ruchu drogowym, gdyż większość zadania realizowana będzie poza jezdnią ulicy Fromborskiej.
i oczywiscie dalej z kostki .... czy oficer rowerowy nie moze nic w tej kwestii zdziałać ??
Rzecznik prasowa mówiła że z asfaltu.
Jak długo będziemy czekali na wydłużenie torów tramwajowych na:Bielany,Dąbrowe,Zatorze,Zawodzie????
Dlaczego nie ma ścieżki rowerowej na Moście Unii Europejskiej. Tym bardziej , że przejechać przez niego jest niebezpiecznie. Natomiast zapraszam tego co to wymyślił, żeby choć raz przeniósł swoj rower na kładkę kolejową.
Do Co z tą Polską. Uzupełniam informację, że chodnik będzie wykonany z kostki betonowej bezfazowej-8cm, a ścieżka z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Pozdrawiam.
widziany na powyzszej fotografi chodnik jest strasznie niebezpieczny dla rowerow szosowych. na wysokosci przystanku autobusowego przy skrzyzowaniu z okrezna chodnik jest tak rozjechany ze w szpary miedzy plytami wpadaja kola. to samo sie dzieje na odcinku z fotki. swoja droga co za ułom z UM powiesil te znaki zakazu i nie dal innej alternatywy dla rowerzystow?
Ścieżki to są w lesie! Dla rowerów powinien być normalny pas wyznaczony na jezdni.
W latach 90-tych jeździłem w wakacje rowerem po niemieckim mieście - wszystkie trasy dla rowerów "jakieś takie płaskie" (bez żadnej kostki brukowej). Pytanie, skąd w 2014 roku w Elblągu mamy takie pomysły, żeby rowerzystom d..a podskakiwała?
A kto tych rowerowych idiotów nauczy po nich jeżdzić skoro 90% z nich nawet nie wiem że ścieżki są kierunkowe. Po jednej ścieżce jeżdzą w dwie strony a nie na wszystkich tak można.
@; Pokaż mi jakikolwiek przepis mówiący o tym, że sposób namalowania roweru nakazuje kierunek jazdy, bo swego czasu szukałem i nie znalazłem. W wielu miastach rzeczywiście stosuje się jednokierunkowe drogi rowerowe, ale znakuje je wtedy tak aby nie było absolutnie żadnych wątpliwości czyli po prostu strzałką nakazującą jazdę w danym kierunku, taką jak te na jezdni. @korba666: temat tego idiotycznego zakazu wisi od paru lat, ale oficer rowerowy pozostaje głuchy na apele rowerzystów, więc jest jak jest. Zdarzało mi się szosą jechać mimo tego zakazu, dwukrotnie wyprzedzała mnie policja i tylko raz zapytali czy widziałem znak, odpowiedziałem, że tak, ale stan "drogi rowerowej wzdłuż ul. Fromborskiej" nie pozwala na bezpieczną jazdę, uśmiechnęli się i pojechali dalej.