Czwartek, 7.11.2024, Imieniny: Karina, Ernest, Rudolf
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Trzeci tramwaj z Augsburga trochę bardziej zdekompletowany i tańszy od poprzedników. Kto podaruje mu drugie życie?

01.04.2014, 07:00:00 Rozmiar tekstu: A A A
Trzeci tramwaj z Augsburga trochę bardziej zdekompletowany i tańszy od poprzedników. Kto podaruje mu drugie życie?
Jeden z trzech tramwajów typu M8C. Ten skład jeździ po elbląskich szynach od stycznia br. (fot. arch. red.)
Dwa gruntownie zmodernizowane „przecinaki”, które trafiły do Elbląg z niemieckiego Augsburga, od stycznia br. mkną już po miejskich szynach. W kolejce do remontu stoi także trzeci wagon, którego modernizacja wymaga nakładów o wiele większej pracy, niż to było w przypadku jego braci. Co w wagonie wymaga pilnej naprawy? I kiedy trzeci, stary-nowy tramwaj, wyruszy w swoją pierwszą, elbląską trasę z pasażerami?

W listopadzie 2012 roku przyjęto zmieniony "Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Gminy Miasta Elbląg na lata 2013-2020", w którym m.in wycofano decyzję o zawieszeniu linii tramwajowej nr 2 w ciągu ulic Królewiecka-Marymoncka. Plan zakładał również zakup 10 używanych, niemieckich tramwajów, które do 2020 roku zostaną zmodernizowane. Na razie do Elbląga trafiły trzy składy.

Ten ostatni, prawie trzydziestoletni wagon tramwajowy typu M8C stoi obecnie w fabryce w Biskupcu k. Poznania i czeka na tego, kto zajmie się jego gruntownym remontem. Przetarg na to zadanie został ogłoszony w lutym br,, ale został unieważniony – Przystąpiła do niego tylko jedna firma, która zaproponowała za modernizację cenę wyższą niż tą, którą dysponowała spółka Tramwaje Elbląskie; ponad 1,9 mln zł, w stosunku do 1,7 mln zł, które jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten remont – podaje Ryszard Murawski z-ca dyrektora spółkiTramwaje Elbląskie. – Przekroczyła ona przeznaczoną przez nas kwotę o blisko 200 tys. zł. Jesteśmy jednak zdeterminowani co do modernizacji wagonu; właśnie ruszył drugi przetarg na to zadanie.

Co w takim razie w wagonie wymaga pilnej naprawy? Być może dla pasażera będzie to taka sama modernizacja, jak w dwóch poprzednich, które są  już użytkowane. Ale w trzecim M8C jest do zrobienia dużo więcej - Różnica polega na tym i stąd ta wyższa cena, że w trzecim wagonie brakuje jednego zespołu napędowego; w całym tramwaju są dwa takie zespoły; tu jeden z nich jest w zasadzie zdekompletowany – tłumaczy Ryszard Murawski. - Poza tym wagon ma także uszkodzony silnik, więc układ napędowy będzie tu zupełnie inny: asynchroniczny, z silnikami prądu przemiennego. Ma to być napęd bardziej niezawodny, wymagający mniej obsługi i bardziej oszczędny – kontynuuje.

W związku z tym, że trzeci wagon jest zdekompletowany był też i trochę tańszy od swoich braci. Za używany skład spółka zapłaciła 10 tys. euro - o 3 tys. euro mniej niż w przypadku dwóch poprzednich.

A co z kolejnymi wagonami z Niemiec, których zakup zakładało Miasto? – Na razie Augsburg jeszcze nie zdecydował się na sprzedaż taboru, który posiada – mówi Ryszard Murawski. - Co do ich ewentualnego kupna, Elbląg jest jednak pierwszy na liście oczekujących.

Jeśli drugi przetarg dojdzie do skutku bez problemów, trzeci wagon M8C powitamy na elbląskich szynach dopiero w 2015 roku.
 
Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 3

%66.7 %33.3


Komentarze do artykułu (12)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +11
    ~ k.
    Wtorek, 01.04

    Wow, interes życia: kupić mocno uszkodzony tramwaj o 3.000 euro taniej niż sprawny, a potem wydać 200.000 zł więcej na jego doprowadzenie do stanu podobnego jak te kupione w lepszym stanie...

  2. 2
    +2
    ~ WYBORCA
    Wtorek, 01.04

    Sprytny tekst na prima - aprils.

  3. 3
    +2
    ~ nemesis128
    Wtorek, 01.04

    pamiętajcie że dzis prima aprilis :)

  4. 4
    +2
    ~ Elblążanin
    Wtorek, 01.04

    Złomy kupują zamiast domagać się 4 nowych z Pesy

  5. 5
    0
    ~ motorniczy
    Wtorek, 01.04

    akurat to nie jest żart prima aprilisowy!

  6. 6
    +6
    ~ turban
    Wtorek, 01.04

    a olsztyn kupuje duza ilosc nowego sprzetu. elblag musi sie zadowolic starymi szrotami z wy ***zianymi fotelami przez niemickich obywateli. bravo

  7. 7
    +1
    ~ Prorok
    Wtorek, 01.04

    Wilk uratuje mu zycie. Ale to nie tak bezinteresownie. Juz niedlugo bedzie korzystal z jego uslug.

  8. 8
    +3
    ~ stefan
    Wtorek, 01.04

    na złom z tym g-nem

  9. 9
    +7
    ~ jak najszybciej referendum i pa warmia i mazury
    Wtorek, 01.04

    olsztyn buduje nowe torowiska tramwajowe ,kupuje nowe tramwaje-wagony a w Elblągu zastój i stare pojazdy tramwajowe.olsztyn i Elbląg miały byc dwa równorzedne miasta .gadanie i upokorzenie Elbląga.

  10. 10
    +1
    ~ bb
    Wtorek, 01.04

    Jakie dwa? Od dłuższego czasu jeździ tylko jeden. Drugi widocznie zrobił "kaput".

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.7783977985382