Planowo prace te miały zakończyć się z końcem 2011 roku, by móc zacząć cieszyć oczy mieszkańców. Mowa o remoncie dwóch mostów na rzece Elbląg oraz przebudowie wschodniego nabrzeża rzeki. Jak przebiegała „niekończąca się opowieść” z kładkami w roli główniej wiedzą już wszyscy. Dość powiedzieć, że inwestycja opóźniła się w czasie o półtora roku, by szczęśliwie dobić do końca. Bo oto jesteśmy na mecie prac związanymi z renowacją nabrzeża. A te - pokazuje swoje naprawdę piękne oblicze. Czy było warto czekać tak długo? Ocenę zostawiamy oczywiście naszym czytelnikom i zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
Wschodnie nabrzeże rzeki Elbląg zmienia się nie do poznania. W tej najstarszej i najbardziej reprezentatywnej części naszego miasta powoli powraca się do jego historycznej zabudowy. Obie, remontowane przez długi czas kładki zastąpiły mosty zwodzone – drogowy i pieszy. Nowy wygląd zyskał także Bulwar Zygmunta Augusta, który ma być w pełni przystosowany do obsługi żeglugi pasażerskiej i turystycznej.
Inwestycja polegała na modernizacji wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, połączonej z przebudową istniejących staromiejskich kładek - Projekt zakładał zmianę wyglądu architektonicznego bulwaru nadrzecznego, modernizację konstrukcji nabrzeża, remont nawierzchni drogowych, wprowadzenie zieleni i elementów małej architektury – wymienia Anna Kleina, rzecznik prasowy UM w Elblągu. - Przyjęte rozwiązania nawiązują do historycznej formy i mechaniki mostów z zastosowaniem nowoczesnych technologii inżynierskich.
Bulwar będzie prawdziwą wizytówką miasta
Przebudowa wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg objęła również zmianę wyglądu najbardziej reprezentacyjnego odcinka Bulwaru Zygmunta Augusta pomiędzy obu mostami. Cześć ta, w momencie podniesienia stanu wód rz. Elbląg, nie będzie już narażona na podtopienia. Zmodernizowane nabrzeże Bulwaru zostanie bowiem podniesione o około 1 m. Jego nawierzchnia wykonana jest z kostki kamiennej i płyt kamiennych z jednostronnym spadkiem w stronę odwodnienia liniowego.
Całością wykonania tej inwestycji zajmowała się firma WARBUD S.A. Niestety, podczas realizacji inwestycji „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury portu morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)”, Urząd Zamówień Publicznych dokonał kontroli. Wykazała ona szereg nieścisłości w związku z wykonywaną pracą przy budowie mostów na rzece Elbląg. Chodziło przede wszystkim o naruszenie Ustawy Prawo zamówień publicznych. Miasto zagrożone było wtedy karą finansową nałożoną przez urząd, w wysokości 300 tys. zł.
Obecnie trwają już ostatnie prace wykończeniowe, rozpoczęto procedury końcowych odbiorów technicznych - Planowany termin odbioru końcowego całej inwestycji, tj. budowy dwóch mostów i nabrzeża to trzeci tydzień czerwca 2013 r. – mówi Anna Kleina.
Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (Priorytet VII - Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.2. - Rozwój transportu morskiego). Koszt całkowity inwestycji wynosi ok. 39,33 mln zł, wysokość dofinansowania UE – 85 % kosztów kwalifikowanych (29,70 mln zł).
Wschodnie nabrzeże rzeki Elbląg zmienia się nie do poznania. W tej najstarszej i najbardziej reprezentatywnej części naszego miasta powoli powraca się do jego historycznej zabudowy. Obie, remontowane przez długi czas kładki zastąpiły mosty zwodzone – drogowy i pieszy. Nowy wygląd zyskał także Bulwar Zygmunta Augusta, który ma być w pełni przystosowany do obsługi żeglugi pasażerskiej i turystycznej.
Inwestycja polegała na modernizacji wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg przy Bulwarze Zygmunta Augusta, połączonej z przebudową istniejących staromiejskich kładek - Projekt zakładał zmianę wyglądu architektonicznego bulwaru nadrzecznego, modernizację konstrukcji nabrzeża, remont nawierzchni drogowych, wprowadzenie zieleni i elementów małej architektury – wymienia Anna Kleina, rzecznik prasowy UM w Elblągu. - Przyjęte rozwiązania nawiązują do historycznej formy i mechaniki mostów z zastosowaniem nowoczesnych technologii inżynierskich.
Bulwar będzie prawdziwą wizytówką miasta
Przebudowa wschodniego nabrzeża rzeki Elbląg objęła również zmianę wyglądu najbardziej reprezentacyjnego odcinka Bulwaru Zygmunta Augusta pomiędzy obu mostami. Cześć ta, w momencie podniesienia stanu wód rz. Elbląg, nie będzie już narażona na podtopienia. Zmodernizowane nabrzeże Bulwaru zostanie bowiem podniesione o około 1 m. Jego nawierzchnia wykonana jest z kostki kamiennej i płyt kamiennych z jednostronnym spadkiem w stronę odwodnienia liniowego.
Całością wykonania tej inwestycji zajmowała się firma WARBUD S.A. Niestety, podczas realizacji inwestycji „Modernizacja i rozbudowa infrastruktury portu morskiego w Elblągu (w obrębie Starego Miasta)”, Urząd Zamówień Publicznych dokonał kontroli. Wykazała ona szereg nieścisłości w związku z wykonywaną pracą przy budowie mostów na rzece Elbląg. Chodziło przede wszystkim o naruszenie Ustawy Prawo zamówień publicznych. Miasto zagrożone było wtedy karą finansową nałożoną przez urząd, w wysokości 300 tys. zł.
Obecnie trwają już ostatnie prace wykończeniowe, rozpoczęto procedury końcowych odbiorów technicznych - Planowany termin odbioru końcowego całej inwestycji, tj. budowy dwóch mostów i nabrzeża to trzeci tydzień czerwca 2013 r. – mówi Anna Kleina.
Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (Priorytet VII - Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.2. - Rozwój transportu morskiego). Koszt całkowity inwestycji wynosi ok. 39,33 mln zł, wysokość dofinansowania UE – 85 % kosztów kwalifikowanych (29,70 mln zł).
Bulwar rzeczywiście ładnie zrobiony, ale stan techniczny kładek to prawdziwe partactwo, krzywizny, odpadające płytki, dziury zamiast kamieni no i te poręcze niebezpieczne, jak dziecko się wywróci na rowerze i wpadnie na te poręcze to sobie zrobi krzywdę, idąc kładką można sobie nogi połamać, jeśli to zostanie odebrane i zapłacone to kolejny przykład na .......... Wszyscy to zrozumieją
To to ładnie wygląda tylko na zdjęciach.
Polnische Wirtschaft - typowa sprawa dla tej szerokości geograficznej. Doprawdy trudno się z tym pogodzić, że praktycznie wszystkie działania inwestycyjne nie są wykonywane w zgodzie z jakimkolwiek standardem a ich codzienność to radosna twórczość tak jak by nie było wiedzy inżynierskiej, prawa, bo o ekonomi już nie wspomnę. A bulwar - piękny tyle że nie praktyczny, bo pozbawiony kompletnie jakiejkolwiek infrastruktury do cumowania i obsługi jakichkolwiek jednostek. Kolejny gniot z drzwi do lasu z rodzaju Modrzewiny lub Zakładów Mięsnych?
Z uporem i paranoiczną konsekwencją, na MOSTY, które od kilkuset lat były (i są ) konstrukcjami drogowymi, używa się idiotycznego terminu: "kładki". Most w Kiezmarku też należy nazywać KŁADKA ????????? Notorycznie powtarzane kłamstwo powoli staje się "prawdą"
taaak bedzie sie dobrze Niemcom mieszkalo jak Polacy wyjada za granice :)
Wczoraj byłem na Starówce, ładnie to wygląda tylko pytam się dla kogo ???? dla kajakarzy ? kasa poszła w błoto a w zasadzie w kanał elbląski heheh :-)
Brrrr te BARIERKI ochronne! to zagrożenie życia i zdrowia - niech tylko ktoś straci równowagę przejeżdżając obok rowerem brrrr
Zero żeglugi i prześliczny bulwar, radosna twórczość bezmyślnych durniów którzy mają w d.... rzeczywiste potrzeby realnego życia i mieszkańców
ŁAWEK BRAKUJE:)
Kosecko wybierzesz to ci postawi "ławeczki dla seniora" będziesz miał gdzie wyczekiwać na lepsze czasy