Mama może być doskonałą księgową, tłumaczem, architektem, informatykiem, grafikiem, dziennikarzem, projektantem... Badania pokazują, że mama jest bardziej przedsiębiorcza i zorganizowana, niż przeciętny mężczyzna . A na dodatek może obniżyć koszty swojego zatrudnienia o około 30%. Dlaczego więc, pracodawco, miałbyś stracić tak cennego pracownika?
Dla wielu kobiet przejście na urlop wychowawczy to zawodowy regres. Większość z nich zdobyła gruntowne wykształcenie i posiada równie wysokie lub nawet wyższe kwalifikacje zawodowe niż mężczyźni na analogicznych stanowiskach. W sytuacji, kiedy pojawia się dziecko, wiele młodych kobiet obawia się trudności w wykonywaniu obowiązków zawodowych, boi się utraty pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego lub nie chce pogodzić się z wyłączeniem z życia firmy.
Liczba dostępnych w Polsce udogodnień dla młodych matek jest nadal niewspółmierna w stosunku do potrzeb. Wiele kobiet obawia się, że zachodząc w ciążę może utracić dotychczasową pozycję zawodową. Wyjściem z tej sytuacji może być telepraca , szczególnie w trakcie pierwszych trzech lat życia dziecka. Stwarza bowiem młodym matkom możliwość zachowania ciągłości pracy i utrzymania płynności finansowej, a jednocześnie pozwala być blisko dziecka i cieszyć się macierzyństwem.
Jakie korzyści ma z telepracy ma pracodawca?
Właściciele spółek często nie doceniają tego, jak wielki potencjał gospodarczy tkwi w sile kobiecej przedsiębiorczości. Aktywność zawodowa kobiet - także w okresie macierzyństwa i opieki nad małych dzieckiem - stymuluje rozwój małych firm. Zawodowa aktywność kobiet wzmacnia budżet rodzinny, zmniejsza bezrobocie w państwie i zwiększa zaangażowanie w sprawy społeczne. Telepraca młodych mam jest także formą przeciwdziałania przejawom dyskryminacji kobiet w miejscu pracy. Zdalna forma zatrudnienia nie tylko umożliwia zdobywanie doświadczenia, rozwój kwalifikacji, lecz także daje stabilność finansową, większą niezależność, satysfakcję oraz urozmaicenie w codziennej opiece nad dzieckiem. Ponadto, telepraca pozwala pracodawcy ograniczyć koszty, np. związane z wynajęciem przestrzeni biurowej. Dodatkowym atutem jest również fakt, iż pracodawca płaci za efekty, a nie za godziny pracy, dzięki czemu nie musi sprawdzać czy pracownik wykonuje swoją pracę. Po prostu ocenia efekty.
Dodajmy, że telepraca to doskonała forma pracy nie tylko dla mam, ale również dla osób niepełnosprawnych.
Telepraca to nie call center
- Wiele osób myśli, że telepraca to to samo, co call center. A to są zupełnie różne formy pracy. Call center to telefoniczna obsługa klienta, praca w siedzibie firmy. A telepraca polega na świadczeniu pracy poza siedzibą przedsiębiorstwa, jednak w kontakcie z przełożonymi i współpracownikami za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych- wyjaśnia Anna Zakrzewska, specjalista ds. Promocji i Public Relations w firmie organizującej szkolenia dla pracodawców, którzy chcą system telepracy wdrożyć w swojej firmie.
Szkolenie do niczego nie zobowiązuje
Czy wdrożenie systemu telepracy jest skomplikowane? Jaka forma telepracy byłaby odpowiednia w Twojej firmie? Jakie warunki należy spełnić, aby zatrudnić telepracownika? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań pracodawca może uzyskać biorąc udział w szkoleniu organizowanym w ramach projektu "Telepraca - nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach".
Szkolenia organizowane są od kwietnia 2010 roku. Dotychczas skorzystało z nich 373 osoby. Projekt największym zainteresowaniem cieszy się na terenie woj. warmińsko – mazurskiego, gdzie dotychczas zorganizowanych zostało najwięcej szkoleń. Jeżeli w Elblągu zbierze się grupa kilkunastu chętnych właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, to szkolenie zostanie zorganizowane również w naszym mieście.
- Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniach serdecznie zachęcamy do kontaktu z biurem projektu. Z każdą zainteresowaną osobą skontaktuje się regionalny doradca, który pomoże w wyborze właściwych tematów zajęć, istotnych z punktu widzenia działalności przedsiębiorstwa oraz zarekomenduje doradztwo. Udział w szkoleniu nie zobowiązuje do wdrożenia systemu telepracy w przedsiębiorstwie- mówi Anna Zakrzewska, specjalista ds. Promocji i Public Relations.
Więcej informacji na temat telepracy i szkoleń dla pracodawców można znaleźć na stronie www.telepraca.gov.pl
"Telepraca - nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach" to usługa realizowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie wniosku o dofinansowanie realizacji projektu „Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców Telepraca II”. Szkolenia są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Patronat Honorowy na projektem objął Henryk Słonina, Prezydenta Elbląga.
A rzeczywistość .....