Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Poczta Polska podpisały porozumienie na mocy którego listy adresowe świadczeniobiorców odbierających emerytury lub renty za pośrednictwem listonosza przekazywane będą w formie elektronicznej. Klienci Zakładu odczują zmianę wyłącznie poprzez nowy wygląd tzw. „odcinka” pocztowego.
Dotychczas ZUS drukował przekazy pocztowe ze świadczeniami we własnym zakresie i dostarczał je na pocztę w tradycyjny sposób, czyli na papierze. Teraz to się zmienia. Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Elblągu nie drukuje już przekazów, ale wysyła je poczcie drogą elektroniczną. Poczta po odebraniu takiej elektronicznej przesyłki automatycznie rozdziela przekazy i kieruje je do właściwych rejonowych placówek pocztowych, które je wydrukują i dostarczą już w formie papierowej do świadczeniobiorców.
Udogodnienie zaproponowała Poczta Polska, której pracownicy nie będą już musieli ręcznie rozdzielać papierowych przekazów. Na rozwiązaniu skorzysta też ZUS, bo za przekazy dostarczane w formie elektronicznej zapłaci opłatę niższą o kilkanaście groszy.
Emeryci i renciści, którym świadczenia dostarcza do domu listonosz, nie muszą obawiać się tej zmiany. Ich świadczenia nadal dostarczane będą tak jak dotychczas. Zmieni się jedynie wygląd tzw. odcinka emerytury/renty, czyli potwierdzenie dostarczenia pieniędzy. Zwykły druczek pocztowy zastąpiony zostanie przez karteczkę z komputerowym wydrukiem – dane pozostaną bez zmian.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych prosi przy tej okazji wszystkich emerytów i rencistów o sprawdzenie poprawności adresu, na który kierowana jest korespondencja z ZUS. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości (np. brak lub niewłaściwy numer mieszkania, błąd w nazwie ulicy, brak kodu pocztowego itp.) świadczeniobiorcy proszeni są o zgłoszenie tego faktu na piśmie.
beznadziejne są te druczki, wielkie i cienkie łatwo je zniszczyć a trudno oderwać prosto odcinek dla adresata no chyba że będziemy ze sobą nosić dodatkowy balast nożyczki,