Elbląg od miesiąca ma swój szynobus. Elblążanie w komfortowych warunkach, mogą nim podróżować do stolicy Warmii i Mazur. Teraz władze województwa podobnym prezentem obdarują również Olsztyn i Ełk. 5 i 6 stycznia przekazane do użytkowania zostaną kolejne dwa autobusy szynowe, które kursować będą na trasach Olsztyn – Ełk oraz Olsztyn - Pisz.
30 listopada na elbląskim dworcu PKP zaprezentowano pierwszy z trzech dwuczłonowych autobusów szynowych. Szynobuis o nazwie „Elbląg” kursuje po trasie Elbląg – Olsztyn. Galerię zdjeć z prezentacji pojazdu obejrzeć można w artykule „Elbląg – nowoczesne cacko na szynach”.
5 stycznia 2010 roku o godz.10.30 na dworcu PKP w Ełku nastąpi uroczysty odbiór autobusu szynowego „Ełk”, który będzie kursował na trasie: Olsztyn – Ełk, z kolei dzień później - 6 stycznia 2010 roku o godz. 9.00 na dworcu PKP w Olsztynie, nastąpi uroczysty odbiór autobusu szynowego „Olsztyn”, który będzie kursował na trasie: Olsztyn - Pisz.
- Z roku na rok na polskich drogach jeździ coraz więcej kierowców samochodów osobowych. W ten sposób odwykliśmy trochę od podróży pociągami. Oddane wkrótce do dyspozycji mieszkańców naszego regionu dwa kolejne, nowoczesne, wygodne i komfortowe pojazdy mają z jednej strony zachecić do wyboru właśnie tego środka lokomocji, a z drugiej pomóc samym Przewozom Regionalnym w stawaniu się konkurencyjnym i wygodnym zarazem środkiem transportu – mówi Jacek Proats, Marszałek Województwa Wamrmińsko-Mazurskiego.
- Jesteśmy optymistami i uważamy, że kto raz przejedzie się nowymi szynobusami, będzie z nich częściej korzystał. Napływ nowych pasażerów z innych regionów Polski chcemy też wykorzystać do promocji regionu w ramach kampanii „Mazury Cud Natury”. Stąd w nowych szynobusach będziemy reklamować naszą akcję – dodaje Marszałek Protas.
Pojazdy zostały zakupione w ramach projektu: „Zakup 3 sztuk dwuczłonowych autobusów szynowych dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego”.
Całkowita wartość projektu to 28 265 874,00 zł.
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 18 220 182,38 zł oraz budżetu Samorządu Województwa Warmińsko – Mazurskiego: 10 045 691,62 zł. Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007 – 2013.
jaki dar elblążanie pracując wypracowali sobie szynobus.tu jest przemysł ciężki. A jestem ciekaw kiedy ruszy kolej nad zalewem ciesząca się dużą popularnością turystyczną.I jeszcze jedno dlaczego z Elbląga lub przez Elbląg nie jeżdżą ważniejsze pociągi tylko przez olsztyn lub obok a my to co zakały .jesteśmy takim samym miastem jak olsztyn mamy taką sama ilość ludności chyba ktoś o tym zapomniał.czy to zemsta za byłe województwo.nieładnie...
Elbląg jak widać równa do : Ełka i Pisza czyli idzie w kierunku małych miast gdzies na krańcach świata, bardzo to budujące jest, ....:-/
Zaraz zaraz, ale to chyba coś nie tak. Tego typu tabor nadaje się doskonale na linie niezelektryfikowane o małym obciążeniu a tu mamy do czynienia z zaprzeczeniem tej idei. No ale to wszystko tworzy PKP i wszystko jasne.
do erw: Ty masz jakis problem: Elbląg, Ełk, Olsztyn, trzy najwieksze miasta warminsko-mazurskiego, a Ty doszukujesz sie jeszcze innych problemów.
Tylko ze Ełk jest o ponad połowę mniejszy od Elbląga.
Ludzie przesiądą się na kolej pod warunkiem, że pociągi będą często jeździć i będą dogodna połączenia. Niekoniecznie przez Olsztyn.
Ełk ma ok. 56.000 mieszkańców, a Elbląg ok. 130.000, a więc bez przesady i sytuowania tamtej mieściny "łeb łeb z Elblągiem". Ełk nie ma nawet 10% tych atutów wynikających z położenia co Elbląg. Niegdyś Ełk był znanym węzłem kolejowym, a dzisiaj nawet ten handycap utracił. Ełk jest miastem bez perspektywicznego znaczenia i jego rozwój uzależniony jest tylko i wyłącznie od sztucznego pompowania tam pieniędzy z budżetu wojewódzkiego. Jak widać, władze w Olsztynie sztucznie rozgrywają pozycję Ełku i Gołdapi (!!!!), be deprecjonować znaczenie silnego gospodarczo i świetnie położonego Elbląga.
Szynobusy są idealnym rozwiązaniem dla kolei nadzalewowej. W połaczeniu z promami kursujacymi z Tolkmicka, czy Fromborka w znaczny sposób udogodniłyby połączenie z miejscowosciami na Mierzei Wiślanej. Może warto przedyskutować powyższą propozycję?
A ja tam proponuję szynobusem bezpośrednio do Warszawy. Na PKP to możliwe. Tak jak do Katowic przez Białystok...
no własnie Ełk ma nawet aqua park, a wioska elbląska zagrzybiały beseniki