Piątek, 1.11.2024, Imieniny: Dzis jest Wszystkich Swietych
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

LOT bez Elbląga

08.12.2009, 09:23:20 Rozmiar tekstu: A A A
LOT bez Elbląga

Elbląg nie przystąpił do założonej pod koniec listopada br. Lokalnej Organizacji Turystycznej Subregionu Zalewu Wiślanego. Jest to o tyle niezrozumiałe posunięcie, że miasto nie posiada też żadnej strategii promocji turystycznej. Teraz jeszcze najwyraźniej ignoruje podmiot, który takie zadanie chce realizować. Tymczasem do LOT-u przystąpiły miasta: Braniewo, Frombork, Tolkmicko i Malbork.

Pod koniec listopada br. odbyło się spotkanie założycielskie Lokalnej Organizacji Turystycznej Subregionu Zalewu Wiślanego. Z inicjatywą powołania lokalnej organizacji turystycznej wystąpiło Biuro Regionalne Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. 22 czerwca br. podczas konferencji zatytułowanej „Forum Turystyki Wodnej” członek Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego Grzegorz Nowaczyk zapowiedział podjęcie działań na rzecz powołania LOT-u, a dyrektor Biura Regionalnego w Elblągu przedstawił założenia przyszłego stowarzyszenia. Od czerwca do listopada trwały rozmowy z potencjalnymi założycielami lokalnej organizacji turystycznej i prace nad statutem.

- 27 listopada jeszcze dokonaliśmy kilku zmian w projekcie statutu. Przez członków-założycieli został on przyjęty jednogłośnie – mówi dyrektor biura regionalnego Urzędu Marszałkowskiego w Elblągu, Jerzy Wcisła.

Statut definiuje nazwę LOT-u i zasięg jej działania, który został określony granicami Elbląskiego Węzła Wodnego, w skład którego wchodzą akweny wraz z otoczeniem: Zalew Wiślany, rzeki Nogat, Elbląg z kanałem Jagiellońskim, Szkarpawa z dopływami, Kanał Elbląski oraz rzeka Pasłęka. Siedzibą LOT-u będzie miasto Elbląg. Celem LOT SZW jest promocja turystyczna regionu, wspieranie przedsiębiorczości turystycznej i prowadzenie różnych działań na rzecz rozwoju turystyki. Silną stroną lokalnych organizacji turystycznych jest możliwość współdziałania w jednej organizacji instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców.

- Niestety w Elblągu żadne z wcześniejszych działań – także inspirowanych przeze mnie – nie zakończyło się powstaniem LOT-u – mówi Jerzy Wcisła. - Miasto nie przejawia w tym zakresie aktywności. Mam nadzieję, że gdy LOT SZW okrzepnie, przekona do siebie także włodarzy Elbląga. Tak czy owak, Elbląg na pewno będzie beneficjentem działań LOT SZW, bo wiele podmiotów go tworzących pochodzi właśnie z naszego miasta. W okolicach Elbląga i południowych brzegów Zalewu Wiślanego to pierwsza tego typu organizacja.

LOT SZW ma jednak ambicje promocji subregionalnej a nie tylko lokalnej. Stąd w gronie członków-założycieli są przedstawiciele instytucji (hotele, biura turystyczne, stowarzyszenia żeglarskie, pole golfowe) z Braniewa, Pasłęka, Malborka a także obsługujące Kanał Elbląski. Są też – co szczególnie ważne – samorządy: starostwa powiatów braniewskiego i elbląskiego, miasta Frombork i Tolkmicko oraz Malbork reprezentowany przez budżetową jednostkę zajmującą się turystyką. W gronie założycieli jest 15 podmiotów prawnych i kilka osób fizycznych. Kilka następnych już wyraziło gotowość przystąpienia do LOT SZW, natychmiast po jego powołaniu. Przez aklamację przyjęto też zaproszenia prezesa zarządu Sand Valley Company na przeprowadzenie inauguracyjnego spotkania LOT SZW w Pasłęku, na terenie pola golfowego.
Powołanie LOT-u zbiegło się z premierą filmu z rejsu w Berlina do Elbląga i z zakończeniem studium rozwoju turystyki nad Zalewem Wiślanym.

 

Mars

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (5)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ promocja tak! Ale nie spać!
    Wtorek, 08.12

    Promocja 130 tys. Miasta Elbląga??? Jest bardzo słaba i miejscami b. naiwna, by przypomnieć zupełnie niezrozumiałe forsowanie na logo (rozpoznawalny, kojarzony znak, wizerunek miasta) baśniowego Piekarczyka. To promocji zawdzięczamy to, że dzisiaj w ogólnopolskiej TV, w mediach polskich Elbląg sytuowany jest na Warmii, na Mazurach, czy na Powiślu. W ogólnopolskich materiałach promocyjnych o Elblągu raczej cicho. Ale skąd mogą o nas wiedzieć, skoro od nas niezbędne informacje nie wypływają? O Żuławach się raczej nie wspomina. Elbląg to niezwykle bogata przeszłość, to Lubeka i Hanza, to port morski, zakłady Schichaua z lokomotywami na czele, samochody Komnicka i Büssing NAG, to największa w Europie niegdyś fabryka papierosów i cygar, to wyśmienity browar (także z idiotycznie odtrąconą marką piwa EB). Elbląg to niezwykle interesujący powrót urbanistyczny miasta na Stare Miasto i rzekę Elbląg. Elbląg to miejsce, gdzie wypływają statki na jedyną w świecie trasę wodną - trasę Kanału Elbląskiego!!! Dlaczego nic się robi, by Kanał Elbląski wpisać na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO????? Jest tyle handycapów - trzeba je tylko promować, wykorzystywać i robić to nieustannie!!!!

  2. 2
    0
    ~ złośliwiec lecz nie leniwiec
    Wtorek, 08.12

    HA ha h ha ha a co na to pan Jurek znowu POrażka czego się nie tkną to spier ą!!! Panie chroń nas !

  3. 3
    0
    ~ Krzysztof 44
    Wtorek, 08.12

    To właśnie cały Elbląg, ze swoimi kompleksami, fobiami, że ... nie w tym województwie, że inicjatywa nie nasza. Czy to ważne, kto wystąpił z inicjatywą ?! Przecież powinno liczyć się to, że można się promować, że jest okazja do szukania swojego miejsca na pograniczu dwóch województw. Możliwe, że szansą dla Elbląga jest szeroko rozumiana turystyka, z możliwością pokazania barwnej i niezwykle ciekawej (prawie) 800. letniej historii naszego Miasta. Może przyszłość Elbląga, to rola przysłowiowej sypialni dla Trójmiasta ?! Popatrzmy na duże aglomeracje, w których godzinny dojazd do pracy, to coś normalnego. Jeden z moich kolegów powiedział: ja nie muszę być rekinem gospodarczym na rynku - mi wystarczy, że będę egzystował przy tym rekinie. Ale, to był niezwykle mądry i przedsiębiorczy człowiek.

  4. 4
    0
    ~ JASIO
    Wtorek, 08.12

    SŁONINA NA SKWARKI

  5. 5
    0
    ~ Arti
    Wtorek, 08.12

    PO co nam turystyka, przecież wg salcesona wystarcząnam hipermarkety i to będąmiejsca pracy.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.0852890014648