Zabytkowy parowóz wchodzący w skład pociągu Barkas ponownie przejedzie po trasie kolei nadzalewowej. 2 sierpnia nietypowy skład wyruszy z Tczewa i przejeżdżając przez Malbork, Elbląg zatrzyma się w Tolkmicku. Pociąg ma w planach także dalszą podróż, nie wiadomo jednak jeszcze czy skieruje się na Braniewo czy Młynary.
3 lipca zapadła decyzja - dyrektor PKP Cargo Pomorskiego Zakładu Spółki w Gdyni dał "zielone światło" dla organizacji przejazdu pociągu Barkas. Pociąg drugi rok z rzędu odwiedzi także Elbląg i przejedzie malowniczą trasą nad Zalewem Wiślanym. Jak przejazd Barkasa wyglądał przed rokiem obejrzeć i przeczytać można w artykule „Parowóz nad Zalewem”.
W tym roku przejazd będzie się nieco różnił. Będzie on połączony z uroczystością pożegnania odchodzących na emeryturę pracowników z PKP Cargo Pomorski Zakład Spółki w Gdyni. Dlatego też pierwszy etap przejazdu z Tczewa do Tolkmicka będzie zamkniętą imprezą. To właśnie w Tolkmicku odbędzie się pożegnanie maszynistów. Z tej okazji w miejscowym kościele św. Jakuba Apostoła planowany jest koncert organowy, w którym wystąpi znany elbląski organista Henryk Gwardak, mieszkający od ponad 20 lat w Finlandii.
Dalszy etap przejazdu będzie otwarty dla wszystkich miłośników kolei, którzy wykupią bilety. Planowany jest przejazd Barkasa z Tolkmicka do Braniewa lub Młynar i z powrotem. Dokładana trasa oraz ceny biletów mają być znane w najbliższych kilkunastu dniach.
- Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów, które będą dopiero uzgadniane, ale mogę zdradzić, że w tym roku planowany jest przejazd zabytkowego parowozu OL49 lub PT47 z lat 50-60 z parowozowni w Wolsztynie, a także piętrowych wagonów Bhp w malowaniu oliwkowym należących do PKP Przewozy Regionalne w Gdyni – mówi Piotr Dowbor z Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych w Gdyni. - W sumie planujemy, że pociągiem Barkas pojedzie w tym roku 300 osób.
Więcej szczegółów, dokładne godziny i ceny biletów znane mają być w następnych tygodniach,o czym na bieżąco informować będziemy na łamach info.elblag.pl
Miłośników kolei informujemy również, że od 20 czerwca uruchomiona została Żuławska Kolej Dojazdowa na Mierzeję Wiślaną. Przejazd po rasie kolejki wąskotorowej odbywa się codziennie, z wyłączeniem sobót, na trasie z Nowego Dworu Gdańskiego do Sztutowa i przez Mikoszewo na Prawy Brzeg Wisły. W soboty natomiast uruchomione jest połączenie z Malborka, przez Nowy Dwór Gd. i Stegnę do Sztutowa. Kolej będzie funkcjonować do 30 sierpnia. Rozkłady jazdy oraz cennik biletów dostępne są na stronie www.zkd-zulawy.republika.pl
Ciekawe jak pojadą z Tolkmicka do tych Młynar!!! Chyba na wrotkach. InfoElblag-zajrzyj do map potem pisz.
do Dociekliwy maszynista: Pojada normalnie - z Tolkmicka do Braniewa , w Braniewie zmiana kierunku jazdy i wyjazd w strone Mlynar.Zreszta Barkas rok temu jechal tez przez Młynary.
Do Redaktora PT47, a nie TT47. Proszę poprawić.
do palacz oraz redaktor. Prawidłowa pisownia oznaczeń lokomotyw parowych PKP to: Pt47, Ol49, Ty2 itd.
Kolej nadzalewowa w powiązaniu z Kanałem Elbląskim, Wysoczyzną Elbląską i Mierzeją Wiślaną powinna stanowić rejon turystyczny - wyposazony w niezbędną infrasrtrukturę i zaplecze. Dlaczego władze Tolkmicka i Fromborka nie starają sie o pozyskanie środków unijnych na rewitalizację swoich rejonów. Wspomiane tereny sa naprawdę bardzo atrakcyjne turystycznie.
na calym swiecie cos takiego byloby atrakcja turystyczna i przynosiloby pewny zysk. A u nas walka o stolki i rozkradanie tego co jeszcze zostalo.........