W sobotni poranek (20 sierpnia) z Łodzi do Elbląga dotarły dwa zakupione przez Tramwaje Elbląskie używane wagony typu 805Na. Liczące 27 lat wozy tramwajowe kosztowały spółkę 250 tys. zł. Przed 11 laty przeszły całkowitą modernizację i zmianę wyglądu. W ostatnim czasie przemalowano je na zielone barwy elbląskiej komunikacji miejskiej. Na tory w Elblągu wyjadą na początku września.
W tym roku spółka Tramwaje Elbląskie dokonała zakupu pięciu używanych tramwajów. Trzy z nich - typu Düwag M8C z 1976 roku, już wcześniej trafiły do Elbląga z niemieckiego Mülheim. Każdy z nich kosztował 360 tys. zł. Kolejne dwa wagony - typu 805Na z 1989 r. kupiono za 250 tys. zł netto od Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Pierwszy z nich kosztował 100 tys. zł netto, a drugi 150 tys. zł netto.
W Łodzi wspomniane wagony jeździły w składach podwójnych, a więc z wagonem i czynną doczepą bez kabiny motorniczego. Z racji tego, że w Elblągu nie jeżdżą już tramwaje 805Na w składach, Tramwaje Elbląskie zakupiły tylko wagony z kabiną motorniczego. Oba wozy przeszły w 2005 r. kompleksową modernizację. Mają m.in. nowy układ napędowy, podobny jak jeżdżący od lat po Elblągu wagon typu 805Na o numerze 058. Łódzkie tramwaje mają także nowsze, wygodniejsze siedziska dla pasażerów.
Po zakupie, jeszcze w Łodzi zostały one przemalowane na zielone barwy elbląskiej komunikacji, zamontowano w nich monitoring oraz kasowniki z systemem Elbląskiej Karty Miejskiej. Obecnie musimy jeszcze założyć do nich systemy sterowania zwrotnicami, układ radiotelefonu i wszelkie oznakowanie. Pod koniec tego tygodnia przejdą dopuszczenie ich przez Instytut Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie. Planujemy, że wszystkie zakupione w tym roku tramwaje rozpoczną kursy już z początkiem września
- mówi Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie.
Dlaczego w innych miastach te wagony są kolorowe ,mają napisy,reklamy i nawet godło firmy i nazwiska lub nazwy na wagonach.W Elblągu są smutne bez herbu Elbląga a nawet nazwy firmy-przykład tzw ogórki.na głównym zdjęciu w artykule stoją dwa innego koloru i dobrze się prezentują .Ruszą te tzw nowe wagony we wrześniu tylko niech długie zestawy jadą w godzinach szczytu i na wszystkich liniach.
Ale przystanki tramwajowe nie są przystosowane do tych z Łodzi a kiedy będą NOWE wagony z fabryki.Kiedy pojedziemy ul.12 Lutego.
WIDAĆ IŻ ELBLĄG STAŁ SIĘ ZAŚCIANKIEM ,..... W OLSZTYNIE INWESTYCJE NA MILIARDY , A W NASZYM MIEŚCIE SYF , OLSZTYN ZBUDOWAŁ NOWE LINIE TRAMWAJOWE WRAZ Z NOWYMI TRAMWAJAMI,WYMIENIŁ TABOR AUTOBUSOWY I MPK OLSZTYN MA SIĘ DOBRZE , POSIADA PARĘ BASENÓW KRYTYCH , I JAKOŚ NIBY MIAŁY BYĆ MIASTA RÓWNORZĘDNE,...... A BĘDZIEMY NIEDŁUGO RÓWNORZĘDNYM MIASTEM Z EŁKIEM.... LUB INNYM......, INWESTYCJA ZA INWESTYCJĄ W OLSZTYNIE , A U NAS NAWET NIE MOGĄ WYBRAĆ WYKONAWCY REMONTU ULIC BO MA BYĆ TANIO...... - CZY W UM TO NIE ROZUMIEJĄ IŻ TANIO TO ZNACZY DROGO.....
We wszystkim cofamy się,nic nowego. Za to Olsztyn ma z czego, ile jeszcze tak będzie?
fajne dużo lepiej się prezentują niż te nasze stare które teraz wystawiono na sprzedaż
super jakby dodatkowy przystanek tramwajowy stanął przy pętli w bażantarni - ludziska mogliby podjechać bliżej lasu a także bliżej dla ludzi chorych onkologicznie do lekarza
Po co nam kolejny złom skoro po Elblągu jeździ go pełno...
Na złom, żyletki
Wagony -barwy ZKM - TE, czyli żółto -zielone jak g.w lesie.
Albo natychmiastowa rozbudowa torowisk i wydłużenie tras na dodatek nowe wagony albo zamknijcie ten interes.