Ponad 37 tys. zł Urząd Miejski wydał na wykonanie trzech stron internetowych: serwisu turystycznego Elbląga, strony informacyjnej dotyczącej gospodarki odpadami komunalnymi oraz portalu poświęconego inwestycjom w mieście. Jedna z witryn - o gospodarce odpadami jest już dostępna w sieci. Pozostałe dwie są w fazie testowania. Serwisy w ramach dodatkowych obowiązków prowadzić będą miejscy urzędnicy. Zlecenie na wykonanie wszystkich trzech serwisów dostała jedna z elbląskich agencji reklamowych.
Jak udało nam się dowiedzieć, wykonawcy stron, Miasto udzieliło zamówienia w trybie zapytań ofertowych. Do podpisania umów na każdy z trzech serwisów, doszło w październiku i listopadzie zeszłego roku.
Strony zostały przygotowane w celu wyodrębnienia tych trzech ważnych tematów ze strony głównej Urzędu Miejskiego, która jest już przepełniona treściami. Wszystkie serwisy zostały wykonane w terminie, tj. do końca listopada 2015 roku. Obecnie są uzupełniane o niezbędne treści oraz testowane. Dotyczy to turystyki i inwestycji. Testy potrwają jeszcze 2-4 tygodnie, po tym czasie wszystkie adresy zostaną udostępnione. W pełni funkcjonalna jest z kolei strona dotycząca gospodarki odpadami
- informuje Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.
Gotowy już Elbląski serwis internetowy pod nazwą Gospodarka Odpadami Komunalnymi, znaleźć można pod adresem www.gok.elblag.eu. Strona zawiera pełną informację dotyczącą gospodarki odpadami w mieście. Znaleźć tu można m.in. zakładki z aktualnościami, informacje dotyczące opłat i deklaracji za odpady, wykaz punktów odbierających np. zużyte baterie, sprzęt elektroniczny i przeterminowane leki, harmonogramy wywozu śmieci czy podział miasta na sektory. Zaprojektowanie i wykonanie witryny kosztowało 8364 zł.
Znacznie droższe były dwa pozostałe serwisy, które są nadal testowane. Na pierwszy z nich - serwis turystyczny Elbląga - Miasto wydało 14 tys. 145 zł. Do czego będzie on służył?
Serwis będzie miejscem, w którym turysta, mieszkaniec otrzyma kompendium wiedzy na temat atrakcji turystycznych Elbląga i okolic, informacje o bazie noclegowej, lokalach gastronomicznych, itp. Dzięki tej stronie turysta będzie mógł zaplanować swój pobyt w naszym mieście. Jeśli chodzi o serwis turystyczny, to w tej chwili trwa aktualizacja bazy danych firm gastronomicznych – restauracje, puby, pizzerie, itd. – firmy zainteresowane mogą zgłaszać się do informacji turystycznej w Elblągu, aby dodać się lub upewnić czy znajdują się już są w bazie
- wyjaśnia Łukasz Mierzejewski z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego.
Nieco droższa była witryna poświęcona inwestycjom w Elblągu, którą zrealizowano na potrzeby Biura Wsparcia Przedsiębiorczości Urzędu Miejskiego. Wykonanie i wdrożenie strony to kosz 14 tys. 637 zł. Strona zastąpić ma dotychczasową witrynę, znajdującą się pod adresem www.inwestycje.elblag.pl
Strona skierowana jest do przedsiębiorców, zawiera ofertę terenów inwestycyjnych Elbląga a także informacje o terenach, budynkach, infrastrukturze właścicieli prywatnych, warunkach funkcjonowania w Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, informacje dla przedsiębiorców nt. prowadzenia działalności gospodarczej w naszym mieście, aktualne informacje o wydarzeniach gospodarczych oraz wykaz przydatnych kontaktów. Strona inwestycyjna jest obecnie testowana i uzupełniana o treści. Aktualnie jest ona konsultowana wewnętrznie - w Urzędzie Miejskim oraz z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., z którą miasto współpracuje
- informuje Łukasz Mierzejewski.
Zapytaliśmy w Magistracie, kto zajmował się będzie bieżącym aktualizowaniem stron i czy będzie to generowało jakiekolwiek dodatkowe koszty dla Miasta?
- Obsługą serwisów zajmują się pracownicy merytoryczni poszczególnych departamentów - w ramach swoich dodatkowych obowiązków. Obsługa serwisów nie będzie więc generować dla urzędu dodatkowych kosztów - tłumaczy Łukasz Mierzejewski.
Ja proponowałbym aby ci wszyscy magicy z wirtualnej rzeczywistości choć na chwile wstąpili do reala! Nie tędy droga! Eh tylko Elbląga żal, a kompromitacji końca nie widać? Co w EPECu jak tam specjaliści od ciepłych posadek?
Ja jednak twierdzę , że promocja miasta to konieczne wydatki , szczególnie przed sezonem turystycznym . Mam nadzieję , iż wszystko zostało zrealizowane zgodnie z procedurami. Wyjaśnianie afer to jedno a życie płynie dalej.
jak zwykle urząd ma czas. W listopadzie strony, a jest już marzec, i tyle czasu zajmuje testowanie - ponad 4 miesiące. Tak, to strona zacznie działać po sezonie, jak zresztą wszystko w tym mieście, działa byle jak
potrzebne to to jak kotu buty
serwis turystyczny... A może tak w UM ktoś pomyślałby nad kolportazem drukowanych planów miasta z atrakcjami dla turystów.... Obciach jest. Goście pytają. Co im odpowiadać? Nie ma - ale proszę zerknąć w internet - tam świetny, rewelacyjny wprost nowy serwis turystyczny.... Czy wydział promocji um przespi kolejny rok tłumacząc się brakiem kasy... Hipokryzja
oby tylko z um zdążyli brame targową otworzyć na czas, a nie jak w ubiegłym roku dopiero w czerwcu jak już pełno turystów np z Niemiec pojechało do domó.!
do jakich firm zostały wysłane zapytania ofertowe oprócz kontaktu ?
Dlaczego nie było przetargu? Po co wydano 8 tys. zł na stronę o odpadach komunalnych skoro można to było zrobić zakładką na stronie miasta?
Czy strony robił ten oszust ?
ile jeszcze lat potrzeba zeby ludzie wkoncu oczy otowrzyli,przeciesz oni tak kradą ze masakra,kłamia w żywe oczy,ten portal za 37tysiecy złotych to jakas kpina z ludzi,test ile jeszcze zniosą ludzie tych przekrętów,to wykonał ktoś blisko współpracujący z tymi pasożytami,tak jest na każdym szczeblu polskiej władzy,w gminach karadną,w miastach kradną, to pomyślcie co dzieje sie na wiejskiej 17? i tak od grom wie ilu lat