Na zaproszenie Prezydenta Witolda Wróblewskiego przebywał wczoraj w Elblągu dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie Waldemar Królikowski. Tematem rozmów była budowa i finansowanie nowych ścieżek rowerowych.
Spotkanie odbyło się w kontekście uruchamiania nowych środków pochodzących z Unii Europejskiej, będących wsparciem na rozwój gospodarczy dla poszczególnych krajów zmagających się ze skutkami epidemii koronawirusa. Z wykorzystaniem powyższych środków Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje dużą inwestycję pn. „Kompleksowa budowa sieci dróg rowerowych w województwie warmińsko-mazurskim”.
Jak wskazywano podczas spotkania, wśród ścieżek rowerowych które można zrealizować z wykorzystaniem nowych funduszy unijnych są trakty łączące centrum miasta z dzielnicami podmiejskimi i najbliższymi miejscowościami. Nowe ścieżki powinny jednocześnie wpisywać się w już istniejący system ścieżek rowerowych i przebiegający przez Elbląg szlak Green Velo.
Z końcem minionego roku Prezydent Wróblewski podjął już konkretne kroki przybliżające budowę traktu pieszo-rowerowego do Dąbrowy. Na ostatniej sesji Rady Miasta, 29 grudnia 2020 roku, wpisano do budżetu na 2021 rok kwotę 230 tys. zł na wykonanie dokumentacji projektowej tego traktu.
Wspólne rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich powinny zakończyć się wyborem tych inwestycji, które będą miały szansę na realizację z wykorzystaniem funduszy unijnych. Synchronizacja budowy ścieżek w naszym mieście z planami Zarządu Dróg Wojewódzkich i samorządem województwa powinna stworzyć sieć rowerową w całym regionie.
UM Elbląg
...ale bzdury.
Czego się dowiedziałem? Kolejnego bełkotu. Zlecił "opracowanie" i to jest sukces. W szafie leżą "opracowania" a w realu np. rowerem nigdzie poza miasto nie dojedziesz. Na papierze będzie "port", miejska ciepłownia, ... . Papier jest też do du...py.
Nie za pana kadencji panie prezydencie. A co z rozbudową linii tramwajowych?
Dyrektor obojętnie jakiego wydziału we wszystkich Urzędach Wojewódzkich ma niewielkie możliwości wspomagania finansowego i techniczno - organizacyjnego samorządów na terenie działania takiego Urzędu. Z natury prawa państwowego i konstytucyjnego Wojewoda wraz z Urzędem Wojewódzkim jest jedynie przedstawicielem Premiera i Rządu w terenie. Stąd wszystkie decyzje na szczeblu wojewódzkim o charakterze wsparcia czy jakiejkolwiek pomocy samorządom muszą być uzgodnione z konkretnym ministrem, a w wielu przypadkach uzyskać zgodę Premiera. Należy pamiętać, że Wojewoda nie jest przełożonym samorządów, a wobec nich może podjąć tylko te działania, które naruszają obowiązujące prawo. W praktyce najczęściej dotyczy to przypadków podejmowania uchwał danej Rady naruszającej ogólne zasady prawa bądź też podejmowanych decyzji administracyjnych władz samorządowych wykraczajacych poza ich uprawnienia lub niezgodne z prawem. Także tego typu spotkania czy kontakty niewiele wnoszą w rozwiązaniu spraw istotnych w określonym samorządzie.
Nic nie będzie wybudowane w Elblągu zrozumiano. A ten z olsztyna po jaki wał tu się placze po pięknym Elblągu. Co następne pieniądze pójdą na ścieżki ale w olsztynie. Co za mało olsztyn się nachapal . A ostatnia kasa od marszałka na halę graniu to granda w biały dzień. Może trzeba rozliczyć konkretną osobę za zbudowanie tak dziadoskiej trawy w Elblągu zwanej Gran velo. Ciekawe co olsztyn ma do tej trasy bo przez ta miescinke ta trasa nie idzie.
Nic nie będzie wybudowane w Elblągu zrozumiano. A ten z olsztyna po jaki wał tu się placze po pięknym Elblągu. Co następne pieniądze pójdą na ścieżki ale w olsztynie. Co za mało olsztyn się nachapal . A ostatnia kasa od marszałka na halę uraniu to granda w biały dzień. Może trzeba rozliczyć konkretną osobę za zbudowanie tak dziadoskiej trawy w Elblągu zwanej Gran velo. Ciekawe co olsztyn ma do tej trasy bo przez ta miescinke ta trasa nie idzie.
Bedzie jak z kapieliskiem W Elblągu wydana kasa na dokumentację o NIC Teraz 230 tys zł na następną dokumentację i mrzonki . A olsztyn niech się nie wtrąca wreszcie do Elbląga.
Rozbudowa ścieżek rowerowych w mieście i okolicach jest konieczna, zwłaszcza teraz, gdy komunikacja autobusowa i tramwajowa została tak bardzo ograniczona, mieszkańcy Elbląga i okolic będą mogli liczyć na siłę mięśni swoich nóg.
"Spotkanie odbyło się w kontekście uruchamiania nowych środków pochodzących z Unii Europejskiej, będących wsparciem na rozwój gospodarczy dla poszczególnych krajów zmagających się ze skutkami epidemii koronawirusa" Czekam kiedy prezydenci wyjaśnią jaki wpływ na rozwój gospodarczy mają ścieżki rowerowe ? Jaki wpływ na koronawirusa ? Co ma jedno z drugim ? Ścieżki to duży koszt na lata dla małej grupy nawiedzonych. Najpierw trzeba je wybudować ( z niemieckiego cementu ) a następnie konserwować, naprawiać, malować latami. Taki to rozwój.
Lepiej ścieżkę najpierw zrobić !!! A dopiero się chwalić !!! Ale u naszych Włodarzy Miasta dominują stare zasady jeszcze lewackie.